МТ-ЛБ  –  плаваючий бронетранспортер.

Історія

Створений для перевезення людей і вантажів, а також в ролі артилерійського тягача. У деяких частинах використовувався  для перевезення особового складу мотострілкових підрозділів, хоча і не призначався для цієї ролі, на відміну від прийнятих раніше на озброєння БТР-60. Прийнятий на озброєння в 1964 році, випускався на ХПЗ. Використовувався як база для ряду машин спеціального призначення, а шасі бронетранспортера використовувалося для цивільних всюдиходів. Хоча з середини вісімдесятих років і сам МТ-ЛБ у варіанті без башти і кулеметного озброєння з успіхом використовувався в народному господарстві в умовах крайньої півночі як всюдихід. МТ-ЛБ застосовувався радянськими військами у Афганській війні, а після розпаду СРСР використовувався практично у всіх великих збройних конфліктах на пострадянському просторі. У значних кількостях МТ-ЛБ також поставлявся союзникам СРСР і нейтральним країнам і використовувався в ряді регіональних конфліктів.

Конструкція

МТ-ЛБ з одного боку і БМП, БТР з іншого боку це абсолютно різний клас військової техніки. На відміну від БМП, БТР, БМД, при проектуванні МТ-ЛБ не ставилося завдання створити бойову машину підтримки піхоти. Він із самого початку проектувався як всюдихід для транспортування вантажів, артилерійських знарядь, а також, як санітарна машина. З урахуванням пред’явлених вимог, легка броня і кулемет Калашникова, яким машина озброєна, розглядаються не як недолік, а як гідність. Фактично, на відміну від звичайного армійського вантажівки, функції якого він виконує, МТ-ЛБ має гусеничний хід, що підвищує його прохідність, протикульний броню і кулеметне озброєння. 

Тягач не призначений для використання в наступальних цілях. Кулеметне озброєння він має виключно для власної оборони. Досвід Афганської війни показав, що крім свого прямого призначення, МТ-ЛБ міг, у разі крайньої необхідності, ефективно захистити кулеметним вогнем не тільки себе, але й гарматні розрахунки, за якими машина закріплена як тягач.


Тактико-технічні характеристики

Екіпаж, чол. 2
Десант, чол. 11
Довжина корпусу, мм 6454
Ширина корпусу, мм 2850
Висота, мм 1920
Тип двигуна V-подібний 
8-циліндровий дизельний рідинного охолодження
Потужність двигуна, к. с. 240 
Швидкість по шосе, км / год 62
Швидкість по пересіченій місцевості, км / год 6 на плаву
Запас ходу по шосе, км 500
Питома потужність, к. с. / т 19,7-24,7 
Тип підвіски індивідуальна торсіонна, з гідравлічними амортизаторами
Питомий тиск на грунт, кг / см ² 0,46
Долаємий підйом, град. 35 
Долаєма стінка, м 1,1 
Долаємий рів, м 2,8 
Долаємий брід, м плаває

Знаходиться на озброєнні ЗСУ.

Автор публікації

Офлайн 12 години

admin

2
Коментарі: 0Публікації: 5050Реєстрація: 20-06-2016

Поширити:
Авторизація
*
*
Генерація паролю