fbpx
Танковий десант в Марокко

Танковий десант в Марокко

Африка Бронетехніка Експорт Марокко Україна ХКБМ

За деякими даними в Королівство Марокко відправилась делегація українських танкобудівників з Харкова. Враховуючи те, що зараз не найкращий сезон для відпочинку, навіть на узбережжі Марокко, вочевидь причина поїздки – ділове співробітництво. Яка можлива мета?.. Цього ми поки що не знаємо. Як завжди наміри нашого ВПК покриті завісою таємничості. Це водночас і засмучує, ї інтригує, тому що останнім часом приємні сюрпризи у вигляді експортних контрактів почастішали. Тож все викладене далі є лише особистою думкою, та спробою екстраполяції та інтерпретації відомих фактів, та неофіційної інформації.
Інформація до роздумів: позаминулого року був танковий тендер в Марокко.
Змагалися начебто росіяни та китайці. Китайці точно там були зі своїми танками – є фото.

А згідно заяви заступника директора Центру аналізу стратегій і технологій Костянтина Макієнко – росіяни його точно програли: “Стагнація технічного рівня Т-90” при одночасному збільшенні його вартості привела до того, що китайський VT1A зумів обійти Т-90С в марокканському тендері на поставку основних бойових танків. В цілому, за підсумками тендеру, міністерство оборони Марокко закупило у Китаю 150 танків VT1A. Поразка Росії в цьому конкурсі інакше як прикрим не назвеш. Справа вся в тому, що Т-90С, хоча і заснований конструктивно на Т-72, ​​позиціонується як нова машина. При цьому китайський VT1A є допрацьованим Т-72, ​​за своїми характеристиками близьким до Т-80УМ2.
При цьому Китай починає все активніше пропонувати на експорт більш дешеві танки Тип 96 і в перспективі може вивести на ринок Тип 99 (доробка Тип 98г, заснованого на VT1A/MBT 2000). Таким чином, Китай фактично зможе задовольняти запити замовників у різних цінових і технічних сегментах. І в цьому, очевидно, буде перевага країни в перспективі при участі в міжнародних тендерах: хочете дешевше – ось вам VT1A або Тип 96; потрібне зручне співвідношення ціни і якості – Тип 98; потрібно “просунутий і подорожче” – ось Тип 99. Одним словом, все за правилами ринку.
Ймовірно, маючи на увазі саме програш Т-90С в Марокко і поява великої кількості зразків китайської бронетанкової техніки, головком Сухопутних військ Росії генерал-полковник Олександр Постніков 15 березня 2011 заявив: “Ті зразки зброї, що здійснює (російська – примітка”Ленти.Ру “) промисловість, у тому числі бронетанкове озброєння, артилерія та стрілецька, за своїми параметрами не відповідають зразкам НАТО і навіть Китаю”.

І хоча новина про 600-млн. контракт на 150 танків з Китаєм пробіглася просторами інтернету, проте йшов час, а офіційного підтвердження контракту з Китаєм ми так і не дочекалися. А неофіційно просочилася інформація, що китайським товаришам, які послідовно запропонували МВТ2000, потім VT1A, було дипломатично доведено, що даний танк “не може вважатися сучасним зразком бойової техніки, не відповідає висунутим вимогам, єдиним позитивним моментом є його досить низька вартість”. Й на сьогоднішній день реальний стан речей залишається досить невизначеним.

Під час жвавого обговорення на алжирському форумі цих новин час від часу спливали посилання на українські комплектуючі, при цьому відзначалася надійність двигунів в пустельних умовах, що важливо для Марокко.
Інший лейтмотив. що набрав сили останнім часом – Марокко не має коштів для того, щоб витримати гонку озброєнь з Алжиром.

В зв’язку з цим  з’явилися деякі думки. Свого часу ХКБМ було розроблено проект модернізації танку М60, який у кількості близько 300 одиниць складає сьогодні основний кістяк. При тому, як завжди Україна пропонувала на вибір кілька модифікацій різного рівня.

Для збільшення вогневої потужності і захищеності танка М60 пропонується модернізація башти, що включає в себе установку 120 мм гладкоствольної гармати, що відповідає вимогам стандартів НАТО STANAG, спареного кулемета, автомата заряджання конвеєрного типу, розміщеного в кормовій ніші башти і зенітно-кулеметноїустановки закритого типу.
Автомат заряджання електромеханічного типу включає наступні складові:
1. Механізована укладка-електромеханічний конвеєр, забезпечує виведення обраного снаряду на лінію досилання.
2. Стопор гармати – електромеханічний, забезпечує стопоріння гармати під кутом заряджання.
3. Лоток подачі – електромеханічний, призначений для укладання пострілу на лінію досилання.
4. Механізм досилання – електромеханічний, забезпечує досилання пострілу в ствол гармати.
5. Кришка люка для екстракції стріляних піддонів – призначена для закривання люка у башті після видалення піддону з танка.
6. Привід кришки люка екстракції стріляних піддонів – електромеханічний, забезпечує відкривання і закривання кришки люка екстракції.

Зенітно-кулеметна установка – закрита з дистанційним управлінням
Марка кулемета НСВТ (КТ-12,7 або 0,50 M2HB QCB, або Браунінг, або 7,62 мм FN Herstal MAG)
Розташування на командирському люку.

1. Модернізація шляхом встановлення 120 мм танкової гармати КБМ2.

2. Модернізація шляхом встановлення 120 мм танкової гармати КБМ2 і автоматазаряджання конвеєрного типу.

3. Модернізація шляхом встановлення 120 мм танкової гармати КБМ2, автоматазаряджання конвеєрного типу і зенітно-кулеметної установки закритого типу

Загалом повна модернізація може включати в себе оснащення ВДЗ, заміну двигуна тта встановлення корпусного механізованого конвеєру:

Також можливе встановлення на модернізоване шасі башти типу “Ятаган”

та збільшення калібру до 125 міліметрів для уніфікації з існуючим парком Т-72БВ

Усі варіанти можуть бути доповнені комплексом керованого ракетного озброєння.

Маса танка після модернізації збільшується на три тони, питома потужність – майже на 50%, що дає збільшення максимальної швидкості з 48 до 60 км/год, а середньої по грунту з 28 до 40км/год.
Можливо якраз ці варіанти будуть запропоновані Королівським Збройним Силам. Це дозволить кардинально підвищити можливості танкового парку при значній економії коштів.

Поки що ж інтрига триває.
Український мілітарист

Африка Бронетехніка Експорт Марокко Україна ХКБМ