fbpx
5 березня – початок операції “Козаки на кризі”

5 березня – початок операції “Козаки на кризі”

«Північний сокіл» Ил-76 ПС ЗСУ

У період з 5 по 27 березня триватиме унікальна спільна операція України та Данії “Козаки на кризі”. Український екіпаж літака Іл-76МД доставить з Туле до бази “Норд” в Гренландії 700 тис. літрів пального. В ході операції “Козаки на кризі” планується підтримати натренованість льотно-інструкторського складу та підготувати два екіпажі у повному складі на літаках Іл-76МД до виконання польотів по міжнародних повітряних трасах, причому підготувати їх в дуже непростих умовах Арктики. Загальний наліт за цей час складе більше 100 годин.

Крім того, зароблені в рамках реалізації цього проекту кошти підуть на відновлення справності військово-транспортних літаків Ан-26, які стоять на озброєнні Повітряних Сил ЗС України. Операція  триватиме в екстремальних умовах. По-перше, у березні температура повітря в районі станції “Норд”, яка знаходиться далеко за полярним колом, становить близько – 50 С. По-друге, польоти виконуватимуться без будь-якої візуальної прив’язки до місцевості, адже довкола фактично немає жодних видимих орієнтирів – лише безкраї сніги. По-третє, там майже відсутнє радіонавігаційне забезпечення і посадка здійснюватиметься на майже не обладнаний польовий аеродром. Тож уся надія на супутникову систему навігації – GPS. До операції залучено 2 екіпажі Іл-76МД, адже пальне доставлятимуть щодня. Кожен з екіпажів складатиметься з 10 осіб. Крім того, до Гренландії вилетить український інженерно-технічний склад, який здійснюватиме обслуговування літака. Ці люди будуть розташовані одразу на двох базах – і в Туле, і на “Норді”. Передбачається також заміна цих військовослужбовців місцями через певний період, оскільки умови на станції “Норд” надзвичайно складні.

Відстань між аеродромами Туле і “Норд” становить 1200 кілометрів, а політ в один бік триватиме близько 2,5 годин. Для перевезення пального використовуватимуться спеціальні ємності, виготовлені з гуми, місткістю близько 20 тонн, які будуть вмонтовані у літак та під’єднані до його системи пального спеціальним дренажним трубопроводом для забезпечення їх функціонування при підйомі на висоту. Заправка літака буде здійснюватись у Туле і її вистачить на виконання польоту за маршрутом до станції “Норд” та у зворотному напрямку.

Джерело – Прес-служба Міністерства оборони

«Північний сокіл» Ил-76 ПС ЗСУ