MIL.IN.UA

Форум українського мілітарного порталу
Сьогодні: Сер вересня 20, 2017 8:42 am

Часовий пояс UTC+03:00




Створити нову тему  Відповісти  [ 228 повідомлень ]  На сторінку Поперед. 119 20 21 22 23
Автор Повідомлення
 Тема повідомлення: Re: РН Циклон-4
ПовідомленняДодано: Вів квітня 18, 2017 2:55 pm 
Офлайн

З нами з: Чет червня 26, 2014 7:09 pm
Повідомлень: 945
Кілька дрібних новин з Канади

27 квітня MLS проведе "Industry Day", тобто "день відкритих дверей" для бізнесу, де ознайомить місцевих підприємців більш детально з проектом космодрому та тим, які товари та послуги при його будівництві та експлуатацію будуть потрібні. Захід включатиме індивідуальні зустрічі з представниками підприємств, які записалися заздалегідь.
https://www.eventbrite.ca/e/maritime-la ... 3626649213

Президент MLS Стів Мат'є сказав, що команія вже найняла підрядника для проведення екологічного огляду, який матиме подати самоврядуванню провінції разом з заявкою на будівництво. Загалом він розраховує завершити цей процесс к кінцю цього року, тоді як власне будівництво зможе розпочатися не раніше лютого наступного року.
http://thechronicleherald.ca/novascotia ... oose-count

Проект будівництва, поданий компанією. Всі запуски планується робити в південному напрямку, над Атлантикою. Перший політ за планом має відбутися восени 2019. Джерела гептилу "включають США, Європу або Китай".
http://s3.documentcloud.org/documents/3 ... Launch.pdf

Зображення

Зображення


Догори
 Тема повідомлення: Re: РН Циклон-4
ПовідомленняДодано: Чет квітня 27, 2017 4:07 pm 
Офлайн

З нами з: Чет червня 26, 2014 7:09 pm
Повідомлень: 945
http://thechronicleherald.ca/novascotia ... -spaceport

Чергова публікація в канадських новинах. Інженери з КБЮ у вівторок вперше побували на місці запропонованого космодрому та оглянули місцевість. Позицію космодрому ніби вирішили перемістити приблизно на сто метрів після огляду, проте це ні нащо не має вплинути.
Також оглянули гавань в Canso, Айселла сказав що їм хотілося б щоб кораблі розвантажувалися прямо там, проте це сумнівно. План Б перевантажувати ступені ракети в Mulgrave на баржі, а баржі вже вести у Canso. (В поданому ними проекті одразу говорилося про розвантажування в Mulgrave)

Ще з цікавого є фото, підписане "Джон Делорей зі Strum Consulting разом з українськими інженерами роздивляється топографічні карти". Strum Consulting займається проведенням екологічних та інших оглядів для забудовників та отриманням дозволів на будівництво на атлантичному узбережжі Канади, схоже що саме їх і найняли для вирішення бюрократичних питань.

Текст статті англійською нижче.
Цитата:
Ukrainian rocket engineers toured the site of a proposed spaceport near Canso this week to help them tweak the design of the launchpad, processing centre and launch control building.

Steve Matier, president of Maritime Launch Services Ltd., and CEO John Isella took the engineers by boat and on foot around the site on Tuesday so they could scout out challenges in the layout of the proposed facility, including finding solid ground from which to send satellites soaring into space.

“This was our (engineers’) initial visit to actually walk the land where some of our facilities will be located,” said Isella, an ex-NASA manager turned entrepreneur who has lived in the Ukraine for the past three years and is helping to bring that country’s technical expertise with rockets to Canada.

“All of our expectations are met and all of our impressions are positive,” Isella said. “We don’t see any obstacles.”

The engineers are from Yuzhnoye, a company that grew out of the former USSR’s space program. The tour led them to think they should adjust the location by about 100 metres, but they are comfortable that the location will allow them to stay within the required flight trajectory.

Matier and Isella also had another look at the local pier.

“We would like to be able to bring the ship (carrying sections of rockets) directly into Canso, but it’s a very tight fit,” Isella said.

“If we can’t, we’ll go to Mulgrave, unload the rockets off the seagoing vessel onto a barge, and bring the barge into Canso. That’s the fallback.”
+
"Мурзилка" можливого космодрому з поданого проекту

Зображення


Догори
 Тема повідомлення: Re: РН Циклон-4
ПовідомленняДодано: Чет квітня 27, 2017 4:20 pm 
Офлайн

З нами з: П'ят червня 06, 2014 5:23 pm
Повідомлень: 826
Звідки: Київ
КБ опублікувало характеристики Циклону-4М на своєму сайті
http://www.yuzhnoye.com/technique/launc ... yclone-4m/


Догори
 Тема повідомлення: Re: РН Циклон-4
ПовідомленняДодано: Пон травня 15, 2017 3:42 pm 
Офлайн

З нами з: Чет червня 26, 2014 7:09 pm
Повідомлень: 945
http://www.cbc.ca/news/canada/nova-scot ... -1.4113089
Цитата:
До пропонуємого космодрому в Кенсо вже шикується черга клієнтів, завяляють в Maritime Launch Services

Проект матиме пройти ретельний огляд до запланованих пусків в 2020


Компанія, яка стоїть за проектом космодрому на узбережжі Нової Шотландії заявляє, що вже має "декілька" клієнтів,
зацікавленних в пусках супутників, однак поки що не готова розкрити деталі.

"Ми отримали листи о намірах щодо запусків" - сказав Стів Матьє, президент Maritime Launch Services.
""Декілька" це все, що я поки що можу сказати на даний момент. Можливо, ми зробимо публічну заяву про це приблизно в червні"

Maritime Launch Services планують побудувати космодром для запуску супутників вартістю в $100 млн в двох с половиною кілометрах від Кенсо, що знаходиться в трьохста кілометрах від Галіфаксу.

Перша платформа для орбітальних пусків в Канаді?

Ліцензування космодрому для орбітальних запусків - нерозвідана територія для Канади. Єдина пускова платформа в країні була збудована в 1956-у поблизу міста Черчілль, Манітоба, і закрилася в 1984-у. Churchill Research Range був дослідницькою суб-орбітальною платформою, ка могла запустити ракети у космос, проте не виводити їх на довколоземні орбіти.
"Запуски з Канади на орбіту змінять багато речей оскільки ми досі не робили нічого подібного на своїй землі" - говорить Джессі Роджерсон, науковий радник Канадського Музею Авіації та Космосу у Оттаві. Він сказав, що якщо в Кенсо буде реалізовано,
він зможе зберегти гроші для уряду Канади та компанії, які займаються зв'язком, які на даний момент мають запускати супутники зі Сполучених Штатів Америки.
Федеральне управління цивільної авіації в СПолучених Штатах вже давно мають програму ліцензування об'єктів для космічних запусків, однак регуляційний процес в Канаді досі не був випробуваний.
Наталі Готьє, речниця міністерства транспорту Канади, заявила що Міністерство Транспорту має повноваження контролювати повітряне пространство згідно Aeronautics Act (закону про аеронавтику), проте жоден з департаментів не має досвіду щодо космодромів.
Canadian Aviation Regulations (збірка правил та статутів щодо авіації, не знаю як правильно перекласти) визначають правила,
за якими відбувається ліцензування літальних апаратів в Канаді. Міністерство Транспорту матиме схвалити місце для космодрому та обмежений повітряний простір над ним.

Оцінювання ризиків

Компанія-будівник космодрмоу матиме надати оцінювання того, як пуски вплинуть на використання комерційних літаків. "Департамент також вимагатиме повноцінну оцінку ризиків перед тим як така діяльність буде схвалена" - сказала Готьє.

Матьє (директор МЛС) сказав що оцінювання ризиків стосуватиметься падаючих уламків від невдалих пусків разом з ризиками від вибухів та викидів палива в навкошилнє середовище.

Згідно з описом проекту, поданим самоврядуванню Нової Шотландії, ракети C4M від КБЮ використовують суміш рідженного кисню та керосину в першій ступені, та більш ніж 20 000 кг самозаймаючогося хімічного палива в другій.

Інтенсивність відмов

Половину хімічного палива складає несиметричний диметилгідразин (НДМГ), який є сильним карцерогеном та потенційно вибухонебезпечний при контакті з повітрям. Якщо НДМГ потрапить у грунт, він може зреагувати з повітрями, утворюючи диметилнітрозамін (ДМН), карцероген який може забруднити грунтові води та який дуже важко відфільтрувати і відстежити.
Матьє заявив що ракети українського виробництва, які палнуються використовувати, мають 98% успішних пусків з 208-и виконаних. Дві зафіксовані відмови відбулися на межі атмосфери і ніколи не відбувалися на землі. Він сказав що космодром сконструйований так, щоб пом'ягчити можливі витоки та що НДМГ має "нульовий" ризик для питної води.
"Навіть в найгіршому випадку ця речовина не потрабить у водні шляхи" - заявив він.
Матьє сказав що дослідження ризиків коштуватимуть сотні тисяч долларів, але компанія одразу заклала їх в свій початковий бюджет.

Запропонована дата пусків у 2020

Міністерство Транспорту Канади очікує, що оцінка ризиків займе в MLS приблизно рік. Це дасть департаменту ще два роки на схвалення проекту перед тим як матиме відбутися перший запланований запуск влітку 2020.
Департамент навколішнього середовища Нової Шотландії заявив що вони матимуть схвалити результати екологічного огляду перш ніж будівництво зможе розпочатися, а також надати дозволи на внесення змін у водні ресурси (wetlands and watercourses).
Речник Департаменту Припродних Ресурсів провінції сказав що вони розглядають подану компанією заявку на оренду коронної землі.


Догори
 Тема повідомлення: Re: РН Циклон-4
ПовідомленняДодано: Вів травня 16, 2017 4:27 am 
Офлайн

З нами з: Пон жовтня 12, 2015 5:02 pm
Повідомлень: 365
Цитата:
http://www.cbc.ca/news/canada/nova-scot ... -1.4113089
Цитата:
.
Наталі Готьє, речниця міністерства транспорту Канади, заявила що Міністерство Транспорту має повноваження контролювати повітряне пространство згідно Aeronautics Act (закону про аеронавтику), проте жоден з департаментів не має досвіду щодо космодромів.
Canadian Aviation Regulations (збірка правил та статутів щодо авіації, не знаю як правильно перекласти) визначають правила,
за якими відбувається ліцензування літальних апаратів в Канаді. Міністерство Транспорту матиме схвалити місце для космодрому та обмежений повітряний простір над ним.
Кстати, в тех краях обычно начинаются/заканчиваются кочующие воздушные трассы между Северной Америкой и Европой (NATS), может чуть чуть добавить головной боли.


Догори
 Тема повідомлення: Re: РН Циклон-4
ПовідомленняДодано: Вів травня 16, 2017 7:16 pm 
Офлайн

З нами з: Чет червня 26, 2014 7:09 pm
Повідомлень: 945
Цитата:
Кстати, в тех краях обычно начинаются/заканчиваются кочующие воздушные трассы между Северной Америкой и Европой (NATS), может чуть чуть добавить головной боли.
Главной головной болью похоже является то, что инвестиций в проект все еще нет (если судить по удочке "к нам уже выстроилась очередь из клиентов, но подробностей я вам не расскажу"). Но по крайней мере пресса в целом положительно освещает проект.

Новая публикация - http://thechronicleherald.ca/novascotia ... ot-at-risk

З цікавого:
Цитата:
Компанія каже що вони приймають заходи щоб уберегти місцеві струмки та водно-болотяні угіддя (https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%92%D0 ... 0%B4%D1%8F)

Запропоновану територію під космодром з 15 га займають два га водно-болотяних угідь, що унеобхіднює екологічне дослідження на рівні провінції, без якого заявка не може бути схвалена.

"Ми вже почали збирати дані, ще з лютого, і ми вносимо зміни в проект космодрому, щоб він не чіпав водойми", - каже Стів Матьє.
"Ми ставимося з повагою до процесу та зробимо найретельніші кроки щоб зменшити вплив на навколишнє середовище"

...

Матьє сказав, що вони найняли компанію Strum Consulting Ltd з Бедфорду, штат Індіана, для того щоб зібрати екологічні дані та завершити дослідження з оцінки ризиків до кінця 2017-о року.
Лорі Робертс, виконавчий директор в Департаменті навколишнього Середовища в Новій Шотландії, сказала в телефонному інтерв'ю, що як тільки МЛС подасть та зареєструє це дослідження, екологічні експерти провінції будуть переглядати його протягом 50-и днів, що включатиме в себе місяць на відгуки з боку громадськості. Робертс підкреслила, що компанія може проводити зустрічі з громадскістю стосовно проекту будь-коли.
В попередній новині щодо поїздки в Канаду інженерів КБЮ вже фігурувала Strum Consulting Ltd; також в цій новині стверджувалося, що після огляду территорії інженери вирішили що космодром має бути перенесений приблизно на сто метрів відносно початкового плану. Можливо це й є "внесення змін в проект космодрому, щоб він не чіпав водойми" з сьогодняшньої новини.


Догори
 Тема повідомлення: Re: РН Циклон-4
ПовідомленняДодано: Пон липня 03, 2017 11:07 pm 
Офлайн

З нами з: П'ят лютого 19, 2010 3:59 pm
Повідомлень: 14662
Цитата:
Новий вигляд одержить і розроблена для Бразилії РН "Циклон-4". Роботи щодо цієї ракети ведуться разом із колегами з Канади під робочою назвою РН "Циклон-4М".

_________________
Дай бог, чтобы твоя страна
тебя не пнула сапожищем.
Дай бог, чтобы твоя жена
тебя любила даже нищим.


Догори
 Тема повідомлення: Re: РН Циклон-4
ПовідомленняДодано: Нед вересня 10, 2017 4:20 pm 
Офлайн

З нами з: Чет червня 26, 2014 7:09 pm
Повідомлень: 945
https://aerospaceamerica.aiaa.org/ukrai ... ch-market/ (посилання побачив у http://apollo-13.livejournal.com/)

Серпнева стаття Анатолія Зака, написана за результатми травневої поїздки в Дніпро. Є цікаві речі.
Цитата:
Isella says fundraising for the initial phase of the Cyclone-4M project is ongoing, but he adds that he is optimistic.
Тобто грошей ще нема. "Листи про наміри", якими таємничо хизувався Мат'є в травні і які обіцяв показати після червня, не матеріалізувалися в щось цікаве. Але час до лютого (який вони оголосили датою початку власне будівництва) ще є, п'ять місяців. До того ж ще невідомо що буде за результатами "екологічного рев'ю".
Є якісь мутні чутки що в найгіршому випадку в КБ є якісь гроші щоб все це витягнути, але ймовірність що без зовнішнього фінансування проект здохне (разом з КБ) велика.
Цитата:
On the technical side, Yuzhnoye must organize the serial production of the large engine that will propel the first stage of each Cyclone-4M. This engine, designated the RD-870, has yet to be built. Designers might have stayed with the RD-120s that propelled the Ukrainian-Russian Zenit rockets, but the combustion chambers for those engines would need to be imported from Russia, which is impossible due to the seemingly intractable conflict between the two former Soviet republics that has also stalled the Zenits.
Двигуна, стверджує автор, теж поки що нема, але це очікувано, відсутність грошей більше занепокоєння викликає.
Цитата:
Vladimir Shulga, Yuzhnoye deputy designer general, who is responsible for propulsion systems at the company, expressed confidence that the new power plant can be built cheaply inside Ukraine. “We estimate that we will spend three times less money [on RD-870] in comparison to the development of a new engine,” he says. “We extensively borrow the technology, experience, manufacturing base and even some modes of operation from the existing systems,” Shulga says. “We still have to test [the new engine], but we would need only one prototype and not, say, five. We have a test stand suitable for it, allowing firing engines up to 93 tons in thrust, which would only need some interface upgrades.”
на випробовування планують витратити лише один прототип, стенд для нього в КБ є (про наявність/відсутність стенду і можливість його зробити/купити були дискусії).
Цитата:
As of May, Yuzhnoye planned to complete the preliminary design for the four-engine cluster of RD-870 engines by September. Moving forward, Yuzhnoye is working on organizing an industrial team of subcontractors inside Ukraine for mass production of the engine.
Цікавий зворот "КБ працює над створенням виробничої команди субпідрядників". Можна зрозуміти так, що "Южмаш" буде не єдиним виконавцем, тим більше що ходили чутки що в КБ "Південмашем" дуже не задоволені з організаційних причин і воліли б виробляти двигуни без нього.
Цитата:
Shulga estimates that it would take between 3.5 and four years to set up a complete RD-870 production line.
Я так розумію, що "протягом 3,5-4 років" розраховують створити виробництво камер згоряння замість тих ~50 що в КБ є на складах, а двигун з використанням готових камер буде готовий раніше (без одного прототипу це 11 двигунів). Хоча це можна зрозуміти і як строк відмови від послуг "Південмашу", якщо про бажання КБ працювати без нього правда.
Цитата:
In the meantime, for its second stage, Cyclone-4M will fly the RD-861 engine, which is undergoing final testing aimed to qualify it for flight. Originally developed for the canceled Cyclone-4 project, the engine is practically ready and the Ukrainian engineers are already working on its upgrades, including the new controller, which will perform computerized monitoring of the ratio between fuel and oxidizer flowing into the combustion chamber.

However, the major disadvantage of this motor is its propellant components inherited from military missiles: unsymmetrical dimethyl hydrazine, UDMH, and nitrogen tetroxide. Besides being extremely toxic, these chemicals are also quite expensive. And hydrazine has never been produced in Ukraine. Just to run the engine tests, Yuzhnoye has to buy hydrazine in China, explains Aleksandr Kushnarev, first deputy designer general for system design at Yuzhnoye .

As a result, Ukrainian engineers had already begun work on the kerosene-burning engine — RD-809K — that is intended to propel the next generation second stage on Cyclone-4M.

Upgraded with RD-809K, Cyclone-4M will be able to deliver around 4 tons to low Earth orbit, greatly expanding its potential on the international market.
РД-861 для другого ступеню майже готовий; гідразін для його випробувань купується в Китаї. Проте в КБ бачать що основна критика всередині Канади зосередрежна саме на цьому двигуні і паливі для нього і заявляють що вже готуються замінити його на керосиновий РД-809К. (Роботи над 809К "вже розпочались", тобто навіть приблизних строків появи немає, але з точки зору реклами/піару це безумовно правильно)
Цитата:
Not coincidently, Isella says that all launch facilities at the future launch site in Canada would feature the built-in capability to support much larger rockets than the original Cyclone-4M.
Ну і для тих хто вміє мріяти і пам'ятає про "Маяк" Айселла каже що майбутній космодром в Канаді буде одразу розраховано і на значно більші за розміром ракети ніж Циклон-4М.


Догори
Показувати повідомлення за:  Сортувати за  
Створити нову тему  Відповісти  [ 228 повідомлень ]  На сторінку Поперед. 119 20 21 22 23

Часовий пояс UTC+03:00


Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 3 гостей


Ви не можете створювати нові теми у цьому форумі
Ви не можете відповідати на теми у цьому форумі
Ви не можете редагувати ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете видаляти ваші повідомлення у цьому форумі
Ви не можете додавати файли у цьому форумі

Знайти:
Перейти:  
cron
Працює на phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Український переклад © 2005-2016 Українська підтримка phpBB