fbpx
Передача чи придбання бувших у використанні кораблів для потреб ВМС України

Передача чи придбання бувших у використанні кораблів для потреб ВМС України

ВМС України Судноремонт Флот

В продовження теми альтернативної концепції розвитку вітчизняних Військово-морських сил піднятою нашим новим автором “MARINER”, що розглянув норвезький РК «Skjold» як основу “москітного флоту” для ВМС України, хочемо звернути Вашу увагу на таку віху розвитку як отримання через передачу чи придбання бувших у використанні кораблів.

Як ми повідомляли на початку березня стало відомо про наміри передачі Сполученими Штатами для ВМС України двох катерів типу “Айленд”, які озвучив перший заступник Командувача військово-морських сил України Андрій Тарасов:

Пізніше, у середині липня Тарасов повідомив, що рішення про передачу українському флоту американських військових патрульних катерів типу “Айленд” після навчань “Sea Breeze-2017” фактично ухвалене.

«Переговори перейшли на нижчий рівень, фактично рішення про передачу ухвалене й обговорюються деталі. Сподіваюся, що цей процес буде досить швидким, і ми ці катери отримаємо», – сказав Тарасов.

 

Короткі характеристики “Айленд”(Island):

Довжина : 34 м

Водотоннажність : 168 тон

Швидкість: 29,5 вузлів

Екіпаж: 16

Побудовано: 49 одиниць

Зараз деталі передачі все ще узгоджуються, але відомо, що їх передача здійснюватиметься в рамках матеріально-технічної допомоги, згідно прийнятого оборонного бюджету США, де вперше передбачено надати допомогу для посилення військово-морської спроможності України. Щодо катерів типу “Айленд”, то по наявній зараз неофіційній інформації 2 катери вже було оглянуто нашими спеціалістами, зараз їх переобладнують та наприкінці цього року мають передати до ВМС України. В подальшому є можливість придбати катери цього типу що знаходяться на зберіганні.

Три таких катери у 2015 році було передано до ВМС Пакистану та 2 у минулому році Грузії, де несуть службу в складі департаменту берегової охорони прикордонної поліції МВС Грузії.

Експерти не раз відзначають, що вторинний ринок військових кораблів доволі широкий, так більшість країн після заміни того чи іншого класу кораблів перепродують їх і вони продовжують нести службу у іноземних ВМС.

Так у п’ятницю ми повідомляли про урочисте введення до складу ВМС Франції другого корабля класу “La Confiance” P734 “La Résolue”, що нестиме службу у Французькій Гвіані. Разом із зарахованим напередодні P733 “La Confiance” ці два патрульні кораблі замінили побудовані наприкінці 80-х років кораблі P684 “La Capricieuse” та P687 “La Gracieuse” класу “L’Audacieuse”.

Короткі характеристики кораблів класу “L’Audacieuse”:

Довжина : 54.5 м

Ширина: 8 м

Осадка: 2.5 м

Водотоннажність : 454 тон

Швидкість: 24,5 вузлів

Екіпаж: 24 (+ 20 пасажирів)

Кораблів класу “L’Audacieuse” для ВМС Франції було побудовано 10 одиниць, окрім служби Франції частина з них несе службу в Бразилії, Кенії, Габоні, Уругваї та Омані. Але до кораблів які були на службі ВМС Франції вже проявляють інтерес іноземні замовники.

У 2011 році колишній P690 “La Rieuse” цього ж класу ВМС Франції був проданий Кенії, тоді ж і відбулись урочистості по передачі цього корабля до складу військово-морських сил цієї африканської країни:

У 2012 році зі складу флоту кораблю цього типу P691 “La Tapageuse“, що ніс службу у Французькій Полінезії, майже одразу почали проявляти інтерес Філіппінська берегова охорона (PCG), про що стало відомо в липні 2013 року. Тоді ж стала відома і вартість корабля – 6,295 млн. євро з проведенням капітального ремонту.

Через внутрішньо-політичні причини на Філіппінах придбання цього корабля не просувалось, тому в листопаді 2013 року ремонтний підрозділ Piriou Naval Services придбав патрульний корабель P691 “La Tapageuse” у французьких ВМС, про ціну угоди не відомо. Piriou Naval Services анонсував проведення повного технічного обслуговування та ремонту корабля яка продовжить його термін експлуатації на 15 років.

Провівши капітальний ремонт колишнього P691 “La Tapageuse” у 2014 році на міжнародній виставці EuroNaval-2014 вони уклали угоду про його продаж Габону, де він отримав назву P09 CV “Bivigou Nziengui” та передбачалось його передачу у наступні два роки

Але станом на вересень цього року корабель все ще залишається у порту Конкарно у Франції:

Хоча у липні 2015 року він вже був спущений на воду та за інформацією Navy Recognition у 2015 планувалась передача P09 CV “Bivigou Nziengui”  до складу ВМС Габону.

Окрім двох кораблів цього класу виведених зі складу ВМС Франції у цьому році, ще два пробудуть на військовій службі до 2020 року.

Тобто якщо провести аналіз ринку бувших у вжитку військових кораблів, по вартості співставної з побудовою нових МБАКів, у відкритих джерелах можна знайти необхідний клас кораблів які могли б підійти для наших ВМС та у відносно короткі терміни закрити мінімальну технічну потребу.

 

P.S. Дана стаття написана з ціллю звернути увагу відповідних осіб, на варіант більш раціонального використання державних коштів виділених для переозброєння ВМС України.

Автор не намагався дискредитувати командування ВМС, або будь яке державне підприємство.

ВМС України Судноремонт Флот