fbpx
Російський слід українського “Бізона”

Російський слід українського “Бізона”

МДК проекту «Бізон» Україна

12 квітня ФСК “Море” потішило усіх, хто слідкує за наростаючими успіхами українського військово-промислового комплексу доброю новиною. Малий десантний корабель на повітряній подушці переданий ВМФ КНР.  Новина вдвічі приємна після того, як позаминулого року ми стали свідками страшного інциденту на заводі, коли кран впав на готовий корпус МДК і поставив контракт з КНР під сумнів.

Тому побачити готовий десантний корабель феодосійських корабелів було справді несподівано. Однак всі звернули увагу, що представники підприємства та ДК “Укрспецекспорту” називали корабель не інакше, як МДКПП проекту 958 “Бізон”, а не пр.12322 “Зубр”. Причина зрозуміла і лежить вона в царині інтелектуальної власності. Таким чином українські виробники, ймовірно “охороняють” себе від звинувачень у порушенні прав ЦМКБ “Алмаз” (РФ), яке спроектувало корабель ще за часів СРСР.
Росіяни почали інформаційну кампанію проти українсько-китайського контракту одразу після його підписання. Російські оглядачі називали причиною незадоволення насамперед зірвані переговори “Рособоронекспорту” з КНР.  Але Україна змогла запропонувати вигідніші умови і заробити 315 млн. дол. І врятувати ФСК Море, дати феодосійцям роботу до 2014 року.
Після оприлюднення інформації про фактичне завершення будівництва першого з чотирьох МДК реакції “Рособоронекспорту” ще не було.
А ми тим часом задалися питанням, а чи могло ФСК “Море” впоратися із цією роботою без кооперації з росіянами, які буцім то проти реалізації цього контракту. Якщо гнучке огородження повітряної подушки (“юбку”) змогли спроектувати в Миколаєві, то от відносно гвинтів закралися сумніви.
Оскільки ФСК “Море” залишається державним  підприємством то й закупівлю будь яких комплектуючих воно зобов’язане робити з проведенням конкурсів (тендерів). А отже інформація про імпорт російських деталей має бути у відкритому доступі. Однак такої інформації на сайті Мінекономрозвитку не знайшли. Натомість натрапили на цікаве оголошення на іншому “тендерному” сайті. Як ми і очікували ФСК “Море” оголосило конкурс на закупівлю “рідних” для проекта 6-ти гвинтів АВ-98 (акурат на два кораблі, що мають виготовити в Україні).
АВ-98 розроблені та виробляються в Росії НПП “Аеросила”. А в умовах тендера було вказано – “процедура з одним учасником”. Тож ми очікували, що за реквізитами конкурсу знайдемо у вільному доступі оголошені результати і переможцем звісно ж буде виробник. А не так сталося. Інформація знайшлася лише на http://z.texty.org.ua . І ось що ми побачили:
За 17 мільйонів гривень у березні ФСК “Море” вирішило придбати гвинти у компанії ЗАТ “Иммертехник”. Якщо вірити сайту, то займається компанія чимось ніби й дотичним до гвинтів, але не зовсім
“ЗАО «Иммертехник» занимается решением задач в сфере обеспечения промышленных предприятий сжатым воздухом, а также азотом и кислородом – от подбора оборудования и осуществления поставки до последующего гарантийного обслуживания, технической поддержки, послегарантийного технического обслуживания, поставки запасных частей. Предлагаемые нами решения строятся, главным образом, на основе использования современного, качественного и надежного оборудования и материалов нескольких зарубежных фирм-производителей, чью продукцию мы представляем в Российской Федерации.”
http://www.immertechnik.ru/
Натомість форма власності у компанія приватна, а отже ніяк від “Рособоронекспорту” не залежна. В кожному разі, гвинти якось до Феодосії із заводу-виробника (а вже з якого то хто-зна) потрапили і вже встановлені на корабель.
Але це ще не вся допомога російських друзів. З великою ймовірністю можна дякувати сусідам і за навігаційну систему для МДКПП пр.958 “Бізон”.
Ще одна приватна російська компанія (при тому партнер ФСБ та ВМФ РФ) погодилася обладнати два кораблі (тут, насправді можемо лише припускати, що саме “Бізони”, але про роботу ФСК “Море” над іншими проектами де була б затребувана ця апаратура інформації не надходило) комплексом “Горизонт-25″. З характеристиками можна ознайомитися за посиланням:
http://www.gorizontrostov.ru/ru/gorizont25.html
На останок кілька цікавих аспектів, щодо українською складової корабля. Отже достеменно відомо про наступне.
Проект 958 “Бізон” приводиться в рух за допомогою газотурбинної установки М35 виробництва “Зоря”-”Машпроект” (Миколаїв), здатної розганяти “Бізона” до швидкості в 63 вузли.
Керування буде здійснюватися за допомогою новітнього комплексу “Сирена” (продукція підприємства “Фіолент”, Сімферополь)
Також в Україні можливе виробництво насадок повітряних гвинтів , рубок і надбудов, аеродинамічних рулів та стабілізаторів для кораблів цього типу суден (з динамічним принципом підтримання – ДПП). Ці можливості зосереджені на ДП КТБ “Судокомпозит” (Феодосія).
Проблему власного виробництва гнучкого огородження повітряної подушки українці скоріше за все теж вирішили. До таких думок підводить ще один проведений ФСК Море тендер із закупівлі майже 7 тон каучука.
Окрім того в Національному університеті кораблебудування вже багато років велися роботи з вирішення цієї проблеми. Слідом чого є цей патент:
Отакий от він російський слід від українського “Бізона” і така кооперація під супровід російських ЗМІ.
Олександр Аргат, mil.in.ua
УСЯ ІНФОРМАЦІЯ ЗІБРАНА З ВІДКРИТИХ У МЕРЕЖІ ІНТЕРНЕТ ДЖЕРЕЛ
(Стаття вперше публікувалася влітку 2012 на mildeal.info, однак зараз права на текст передані Українському мілітарному порталі)

МДК проекту «Бізон» Україна