Історія

Розробка системи почалася 30 травня 1960 року. Головним виконавцем системи було призначено НДІ-147; СКБ-203 робило пускову установку; НДІ-6 твердопаливні заряди; ДСКБ-47 спорядження бойових частин.

З самого початку перед конструкторами стояло завдання створення простого у виготовленні і використанні комплексу, який би не поступався закордонним аналогам за своїми технічними характеристиками. Як ходову частини було обрано шасі високої прохідності “Урал 4320” виробництва Уральського автомобільного заводу. Для спрощення конструкції направляючих вони були виготовлені трубчастими. У первинному варіанті штатне положення пакету направляючих для стрільби було впоперек поздовжньої осі автомобіля. Перші випробувальні пуски показали повну непридатність такої схеми через сильне розгойдування платформи після старту першого снаряду і зниження точності стрільби. Крім повороту направляючих була посилена підвіска і прийняті заходи для стабілізації кузова. Тепер стрільба (як одиночними снарядами, так і залпом) стала можлива не тільки по поздовжній осі автомобіля, але і під гострим кутом до неї. 

Дві дослідні установки БМ-21 “Град” пройшли заводські випробування в кінці 1961 року. З 1 березня по 1 травня 1962 року в Ленінградському Військовому окрузі пройшли державні полігонно-військові випробування комплексу БМ-21 “Град”. Система БМ-21 “Град” було прийнято на озброєння 28 березня 1963. Здачу серійних зразків БМ-21 “Град” було розпочато в 1964 році. 

У 90-х роках до БМ-21 “Град” були створені принципово нові зразки боєприпасів. Крім того, ведуться роботи з модернізації бойових машин БМ-21 “Град”. Найбільш важливий напрямок її модернізації заміна пакета направляючих труб з металу на два моноблоки одноразових транспортно-пускових контейнерів (ТПК), що виготовляються з полімерних композитних матеріалів. Вони встановлюються на бойову машину за допомогою спеціальної додаткової перехідною рами. У цьому випадку перезарядження бойових машин проводиться за допомогою вантажопідйомних засобів. Час заряджання скорочується до 5 хвилин.

Склад РСЗВ «Град»

1 – Бойова машина БМ-21 
2 – Транспортна машина (ТМ) 
3 – Реактивні снаряди (РС). 

 

Тактико-технічні характеристики 

 

Калібр  122 мм 
 Дальність стрільби  
 – максимальна 40 км 
 – мінімальна 5 км
 Час повного залпу 20 с 
 Кількість направляючих 40 
 Маса основного ракетного снаряду (РС) 66,6 кг 
 Маса БМ 13,7 т 
 Бойовий розрахунок 3 чол 
 Час заряджання 7 хв 
 Час від зайняття непідготовленої позиції до початку вогню  3 хв 
 Час на залишання позиції після залпу 1 хв 
 Площа враження одним залпом 14,5 га 
 Кількість возимих РС 60 шт 

Українська модифікація БМ-21К 

БМ-21К  зібрана з деталей вітчизняного виробництва, і є першою національною системою залпового реактивного вогню. БМ-21К створена державним підприємством 100-й ХАРЗ сумісно з КБ ім. Морозова. Робота по створенню БМ-21К почалася в 2001 році. Було прийняте рішення поміняти російську автомобільну базу УРАЛ-375 на українську КРАЗ-260 з 4-х дверною кабіною підвищеного комфорту. Після проходження випробувань на Яворівському воєнному полігоні буде налагоджене її серійне виробництво. В грудні 2008 року на державному рівні було прийняте рішення відносно виготовлення и проведення заводських випробувань в Харкові. Експертна оцінка нового зразку озброєння складає 1млн. гривень.

Тактико-технічні характеристики

Потужність двигуна, в порівнянні з “Градом”, збільшена на 60 к.с., і має 240 к.с., запас ходу був збільшений з 400 до 500 км. Суттєвим є те, що кожному з 5ти членів екіпажу створені комфортні умови для роботи в бою. Основними перевагами БМ-21 К, по даних її створювачів, є збільшення її дальності ураження цілі від 20 до 40 км, нова система швидкої перезарядки, можливість ведення точного вогню з максимальною похибкою 90 метрів на відстані 40 км, поява супутникової системи спостереження і наведення на об’єкт, а також підвищення керованості реактивними вистрілами.

 

 

Publication author

Офлайн 7 години

admin

2
Коментарі: 0Публікації: 5554Реєстрація: 20-06-2016

Поширити:
Авторизація
*
*
Генерація паролю