fbpx
Європа купить наші крила

Європа купить наші крила

Airbus Boeing Авіація Європа Україна

Україна ініціює переговори з лідерами світового авіапрому Boeing та Airbus про створення спільного виробництва літаків на нашій території. Такий крок, вважають експерти, є нашою реакцією на пропозицію цих виробників скооперуватися для розробки нового транспортного повітряного судна, подужати яку самостійно західним гігантам поки так і не вдалося.

Як повідомив під час візиту до США міністр економіки Богдан Данилишин місцевій пресі, уряд України веде переговори з Airbus SAS і Boeing Co. про створення у нас в країні спільного виробництва літаків з цими компаніями. За словами міністра, мета пошуку партнера – здійснення всіх етапів конструювання та створення повітряних суден на території країни. Якщо Airbus SAS або Boeing Co. приймуть пропозицію, то на реалізацію ідеї потрібно близько 4 років і $ 5 млрд., додав міністр. Інших подробиць пан Данилишин не повідомив.

Як розповів «i» джерело, близьке до переговорів, виступати з такою сміливою ініціативою Україна отримала можливість з єдиної причини: спочатку Airbus, а потім і Boeing звернулися до українського розробнику авіатехніки – КБ АНТК ім. Антонова – з пропозицією щодо спільного створення військово-транспортного літака. «Вони хочуть замовити у АНТК розробку. А хто буде збирати – на даному етапі це питання не першочерговим », – стверджує співрозмовник« i ». В АНТК утрималися від коментарів на цю тему.

Ще пару років тому розмови про залучення в наше літакобудування західних інвестицій здавалися абсолютно безперспективними. «Захід не зацікавлений в тому, щоб українська авіапромисловість набирала обертів. Для них ми – конкуренти. Але вони сплять і бачать, щоб зробити нас своїм придатком », – вважає депутат Верховної Ради V скликання, льотчик-випробувач Олександр Галуненко. Проте екс-заступник міністра промполітики Володимир Рижов впевнений, що сьогодні є реальні передумови для просування інтересів вітчизняної авіасборкі: Україна може отримати для себе вигоду з провалу проекту зі створення європейським концерном EADS (туди входить і Airbus) військово-транспортного літака А400М.

«АНТК – провідний в світі розробник військово-транспортної авіатехніки, і гідних конкурентів йому в цій ніші в світі немає. Airbus і Boeing опинилися вимушені це визнати », – говорить пан Рижов. За його словами, спочатку А400М позиціонувався як «транспортник» вантажопідйомністю до 40 т, потім виробники опустили її до 28 т, а зараз концерн працює над повітряним судном вантажопідйомністю до 20 т. «Врешті-решт вони від нього відмовляться взагалі», – вважає Володимир Рижов.

Нагадаємо, вітчизняний Ан-70, аналог якого намагається створити EADS, має вантажопідйомність до 47 т. «Інтерес до складання техніки на нашій території з боку західних виробників сумнівний. Точковим проектом міг би стати лише Ан-70. У створенні вантажної техніки нам рівних немає. Недарма ж навіть НАТО, попри те, що у США є власні військово-транспортні літаки, бере на озброєння наші «Руслани», – говорить старший партнер ЮК «Ілляшев та Партнери», експерт з авіації Роман Марченко.

На думку фахівців, проблема оновлення парку середньомагістральних військово-транспортних літаків для Європи сьогодні дуже актуальна. Основу парку цього виду техніки складають повітряні судна C-130, які випускаються серійно вже більше 35 років (їх почали випускати приблизно в один час з Ан-12, яких на території СНД сьогодні залишилося близько 100 штук з вироблених 1250). Про заміну С-130 європейці задумалися ще 10 років тому, коли і стартував проект по створенню А400М (у кооперації задіяні Великобританія, Франція, ПАР, Німеччина і Туреччина). З-за тривалих випробувань і доведення літака проблема оновлення парку залишається невирішеною. Сьогодні С-130 активно використовується як військовими, так і цивільними експлуатантами США. Усього цих літаків було випущено понад 2200 одиниць.

Володимир Рижов впевнений, що інтерес до нашого досвіду у створенні військово-транспортної техніки з боку Заходу сьогодні настільки великий, що Україна може добитися певних поступок у питанні інвестицій у наш авіавиробництва. «Вони будуть чинити опір. Але шанси у нас є. Адже можна домовитися, щоб частина вузлів і деталей нового літака, який буде створюватися спільно з Airbus і Boeing, проводилася в Україні. Двигуни і агрегати повинні однозначно робити ми, тут у нас своя школа. Прилади – в Європі. А такі компоненти, як хвіст, крило, шасі, – потрібно дивитися, у кого це вийде дешевше виробляти. З кожного питання потрібно вести переговори і планомірно гнути свою лінію ».

Экономические известия 

Airbus Boeing Авіація Європа Україна