Су-25 (з кодифікації НАТО: Frogfoot) – броньований дозвуковий штурмовик, призначений для безпосередньої підтримки сухопутних військ над полем бою вдень і вночі при візуальній видимості цілі, а також знищення об’єктів з заданими координатами цілодобово в будь-яких метеоумовах.

 

Конструкція
  
Двигуни

Двигуни Су-25 розміщуються з обох боків фюзеляжу в спеціальних мотогондолах в місці сполучення крила з фюзеляжем. Двигуни мають нерегульоване сопло і повітрезабірник. Міжремонтний ресурс становить 500 годин. Двигуни Р-195 тривалий час були секретними, зокрема, в представленому на авіасалоні у Франції в 1989 році літаку Т-8-15 двигуни Р-195 були замінені на Р-95Ш . Двигун витримує пряме влучення 23-мм снаряду та зберігає працездатність при численних менш серйозних бойових пошкодженнях. Так само було знижено інфрачервоне випромінювання, що робить літак менш вразливим для ракет з ІЧ-головками самонаведення. 

 

 

 

Двигуни Р-95 і Р-195 були визнані найнадійнішими в своєму класі . 

Особливу увагу приділено живучості конструкції та захисту систем з тим розрахунком, щоб одним попаданням засобів ураження не можна було вивести з ладу обидва двигуни. При виведенні з ладу одного двигуна літак може продовжувати політ на іншому.

Основним паливом для двигунів є авіаційний гас. Двигуни забезпечуються паливом з 5 вбудованих паливних баків (2 у фюзеляжі, 1 в центроплані, по одному в кожному з крил) із загальним обсягом до 3000 літрів, також можлива підвіска до 2 підвісних паливних баків (ПТБ-1150) ємністю по 1150 літрів кожен . Таким чином, загальний обсяг паливних баків може складати до 5300 літрів.
 

 

Захищеність, система життєзабезпечення і порятунку

Су-25 є в цілому високозахищену літаком, на системи забезпечення бойової живучості припадає 7,2% нормальної злітної маси або 1050 кг. Життєвоважливі системи штурмовика дублюються і екрануються менш важливими. 

Особливу увагу приділено захисту критично важливих вузлів і елементів – кабіни пілота і паливної системи.

Кабіна пілота виконується зі зварної авіаційної титанової броні АБВТ-20. Товщина бронеплит становить від 10 до 24 мм. Лобове скло забезпечує протикулевий захист і являє собою склоблок товщиною 65 мм. Ззаду пілот захищений сталевою бронеспинкою товщиною 6 мм . Пілот практично повністю захищений від обстрілу з будь-якої ствольної зброї калібром до 12,7 мм, а за найбільш небезпечними напрямами – калібром до 23 мм. 

Порятунок пілота при критичному ураженні літака забезпечується катапультним кріслом К-36Л, що забезпечує порятунок пілота на всіх режимах, швидкостях і висоті польоту . Перед катапультуванням ліхтар кабіни скидається. Управління катапультуванням здійснюється вручну за допомогою керуючих ручок, за які необхідно потягнути обома руками. 
 

 

Озброєння

Су-25 оснащується потужним комплексом озброєння – авіагарматами, авіабомбами різного калібру і призначення, керованими і некерованими ракетами «повітря-земля», керованими ракетами «повітря-повітря». Всього на штурмовик може встановлюватися 32 види озброєнь. 

Літак має вбудовану 2-ствольну 30-мм гармату авіаційну ГШ-30-2, інше озброєння розміщується на літаку в залежності від типу виконуваних завдань. Літак має 11 точок підвісу додаткового озброєння і вантажів (по 5 під кожним крилом і 1 підфюзеляжну між задніми стійками шасі). Для підвісу озброєнь «повітря-поверхня» використовуються пілони БДЗ-25, а для підвіски КР «повітря-повітря» – авіаційні пускові пристрої АПУ-60. 
 

 

Артилерійське озброєння
 
Штурмовик озброєний вбудованої двоствольного 30-мм авіапушкой ГШ-30-2  (індекс ГРАУ 9А623 ), виконаної за схемою Гаста. Авіагармата призначена для враження бронетехніки, відкрито розташованої живої сили супротивника, а також повітряних цілей на середніх і близьких дистанціях. Гармата є відносно компактною для гармат такої скорострільності і калібру: довжина ствола становить 1,5 м, а її маса без боєзапасу 105 кг. ГШ-30-2 закріплена нерухомо щодо планера, наведення здійснюється маневруванням літака. 
 

Живлення гармати – стрічкове. Управління стрільбою – за допомогою електрозапалення, з використанням постійного струму 27 вольт . Повний боєзапас становить 250 патронів , причому авіагармата може витратити боєзапас однією безперервною чергою. Ствол дозволяє зробити до 4000 пострілів без погіршення характеристик. Початкова швидкість снаряда 900 м / с . 

Початковий темп стрільби авіагармати становить 3000 пострілів у хвилину. Пізніше цей показник був навмисно зменшено. Більш низький темп стрільби дозволяє при безперервній черзі вражати кожну бронемашину на марші 2-3 снярядами, що гарантовано виводило її з ладу, при цьому не відбувалося перевитрати боєприпасів. 

Гармата може вести вогонь наступними типами боєприпасів:
Уламково-фугасний запальний снаряд ОФЗ-30,
Уламково-фугасний запальний трасуючий снаряд ОФЗТ-30, 
Бронебійно-розривний снаряд БР-30, 
Багатоелементний снаряд МЕ-30. 

Також можлива установка на штурмовик додаткового артилерійського озброєння у вигляді підвісних гарматних контейнерів СППУ-22-1, кожен з яких оснащений двоствольною 23-мм гарматою ГШ-23, виконаної за схемою Гаста. Боєкоплект кожного гарматного контейнера становить 260 патронів. На літак може бути встановлено до 4 подібних контейнерів.Для самозахисту і боротьби з вертольотами штурмовик оснащується двома керованими ракетами Р-60 малого радіусу дії з інфрачервоними головками самонаведення. Ракети кріпляться до авіаційних пусковим пристроїв АПУ-60, розташованим під крилами.

 

 

Технічні характеристики

Екіпаж: 1 пілот
Довжина: 15,36 м (з ПВД)
Розмах крил: 14,36 м
Висота: 4,8 м
Площа крила: 30,1 м ²
Коефіцієнт подовження крила: 6
Коефіцієнт звуження крила: 3,38
Кут стріловидності по передній кромці: 20 °
Поперечний V крила: -2,5 °
База шасі: 3,57 м
Колія шасі: 2,51 м
Маса порожнього: 9 315 кг
Маса спорядженого: 11 600 кг
Нормальна злітна маса: 14 600 кг
Максимальна злітна маса: 17 600 кг
Маса палива у внутрішніх баках: 3 000 кг
Маса броньованого захисту: 595 кг 
Ліхтар: 48,5 кг лобове (бронестекло) 
Кабіна пілота: 424,9 кг 
Паливна і масляна системи: 121,6 кг 
Маса протектора: 160 кг
Силова установка: 2 × ТРД Р-95Ш
Тяга: 2 × 4 100 кгс (40,2 кН)


Льотні характеристики

Максимальна швидкість: 950 км / год (з норм. Бойовим навантаженням)
Крейсерська швидкість: 750 км / год
Посадочна швидкість: 210 км / год
Бойовий радіус: 300 км
Практична дальність (з норм. Бойовим навантаженням) на висоті 
без ПТБ: 640 км
з 4 × ПТБ-800: 1 250 км
у землі:
без ПТБ: 495 км
з 4 × ПТБ-800: 750 км
Перегоночна дальність: 1 950 км 
Практична стеля: 7 000 м
Максимальна висота бойового застосування: 5 000 м
Радіус віражу: 680 м (при норм. Бойовому навантаженні на 1500 м при 555 км / ч)
Швидкопідйомність: 60 м / с (у землі з навантаженням 1 000 кг)
Навантаження на крило: 485 кг / м ² (при норм. Злітній масі)
Довжина розбігу: 
на бетонній ВПП –  550 м 
на грунтовій ВПП – 600 м 
Довжина пробігу: (без гальмівного парашута)
на бетонній ВПП –  600 м 
на грунтовій ВПП – 700 м 
Максимальне експлуатаційне перевантаження:
з нормальним бойовим навантаженням + 6,5 g 
з максимальним бойовим навантаженням: + 5,2 g 

Озброєння

Гарматне: двоствольного 30-мм гармата ГШ-30-2 з боєзапасом 250 патронів
Точки підвіски: 10
Бойова навантаження:
нормальна: 1 400 кг (4 × ФАБ-250, 2 × Р-60, боєзапас гармати)
максимальна: 4 400 кг
Керовані ракети:

ракети «повітря-повітря»: 2 × Р-60 (АА-8)
ракети «повітря-поверхня»: 4 × Х-25мл або Х-25МТП або С-25Л або 2 × Х-29Л
Некеровані ракети:
256 (8 × 32) × 57 мм С-5 в блоках УБ-32 або
160 (8 × 20) × 80 мм С-8 в блоках Б-8 або
40 (8 × 5) × 122 мм С-13 в блоках Б-13 або
8 × 240 мм С-24 або 266 мм С-25
Бомби: вільнопадаючі і корректуємі різного призначення, бомбові касети 
8 × 500 кг (ФАБ-500, РБК-500 і т. д.) або
8 × 250 кг (ФАБ-250, РБК-250 і т. д.) або
8 або 32 × 100 кг або
8 × контейнерів КМГУ-2
Гарматні контейнери: 4 × СППУ-22-1 з двоствольного 23-мм гарматою ГШ-23 з 260 патронів

Авіоніка


Лазерна станція підсвітлення:

«Клен-ПС”
Маса: 82 кг
Точність вимірювання дальності: ± 5 м
Кут відхилення лазера:
по висоті: -30 ° / 6 °
по азимуту: ± 12 °

 

Автор публікації

Офлайн 13 хв.

admin

2
Коментарі: 0Публікації: 5295Реєстрація: 20-06-2016

Поширити:
Авторизація
*
*
Генерація паролю