Су-27 багатоцільовий високоманеврений всепогодний винищувач. Призначений для завоювання панування в повітрі. Перший політ прототипу відбувся в 1977 році, а в 1984 році літаки почали надходити в авіаційні частини. На поточний момент є одним з основних літаків ВПС України, його модифікації перебувають на озброєнні в країнах СНД, Індії, Китаї та інших країнах. Розроблений в ОКБ Сухого. Головними конструкторами Су-27 в різний час були Володимир Іванович Антонов, Леонід Іванович Бондаренко, Наум Семенович Черняков, Михайло Петрович Симонов, А. А. Колчин і А. І. Книшев.

 

 

КОНСТРУКЦІЯ: 

Планер:
 
Су-27 має нормальну аеродинамічну схему і т. зв. інтегральне компонування: його крило плавно сполучається з фюзеляжем, утворюючи єдиний несучий корпус. Крило має стріловидність 42 ° по передній кромці. Для поліпшення аеродинамічних характеристик літака на великих кутах атаки воно оснащено носком, що автоматично відхиляється і кореневими напливами великої стріловидності. Останні також сприяють збільшенню аеродинамічних якостей при польоті на надзвукових швидкостях. Також на крилі розташовані флаперони, які одночасно виконують функції закрилків на злітно-посадочних режимах і елеронів. Горизонтальне оперіння складається з суцільноповоротного стабілізатора, який при симетричному відхиленні консолей виконує функції керма висоти, а при диференціальному – слугує для управління по крену. Вертикальне оперіння двохкілеве. 

Для зменшення загальної ваги конструкції широко використовується титан (близько 30%).

Силова установка:

У мотогондолах під хвостовою частиною фюзеляжу розташовані два турбореактивні двоконтурні двигуни АЛ-31Ф з форсажною камерою, розроблені конструкторським бюро «Сатурн», цікаві дуже малою витратою палива як на форсажі, так і на режимі мінімальної тяги. Маса двигуна приблизно 1500 кг. Двигуни широко розставлені для зменшення взаємного впливу, між ними знаходиться балка з контейнером гальмівного парашута.

Модифікація АЛ-31ФП забезпечена поворотним соплом з вектором тяги, який відхиляється у вертикальній площині на ± 15 °, що збільшує маневреність літака. 

Великий об’єм паливних баків (близько 12000 л) забезпечує дальність польоту до 3680 км і бойовий радіус до 1500 км. Розміщення підвісних паливних баків на базових моделях не передбачено.
 

Інше обладнання:

Кабіна має двосекційний ліхтар, що складається з нерухомого козирка і частини, що відкривається вгору-назад скидається . Робоче місце льотчика обладнано кріслом з можливістю катапультування К-36ДМ.

 

 

 

ОЗБРОЄННЯ І УСТАТКУВАННЯ 

Бортова РЛС Н001 оснащена антеною Кассегрена діаметром 1076 мм і здатна виявляти повітряні цілі класу «легкий винищувач» на відстані 60-80 км в передній півсфері і 30-40 км в задній півсфері. РЛС може одночасно супроводжувати до 10 цілей в режимі СНП (супровід на проході) і керувати наведенням двох ракет по одній меті. На додаток є квантова оптико-локаційна станція (Колс) з лазерним віддалеміром 36Ш, що супроводжує цілі в простих метеоумовах з великою точністю. ОЛС дозволяє супроводжувати цілі на малих дистанціях, не випромінюючи радіосигналів і не демаскуючи винищувач. Інформація від бортової РЛС і від ОЛС виводиться на індикатор прямої видимості (ІПВ) і рамку ІЛС (індикація на лобовому склі). 

Ракетне озброєння розміщено на АПУ (авіаційний пусковий пристрій) і АКУ (авіаційний катапультний пристрій), підвішане в 10 точках: 6 під крилами, 2 під двигунами і 2 під фюзеляжем між двигунами. Основне озброєння – до шести ракет “повітря-повітря” Р-27, з радіолокацією (Р-27Р, Р-27ЕР) і двох з тепловим (Р-27т, Р-27ЕТ) наведенням. А також до 6 високоманеврених ракет ближнього бою Р-73 оснащених ТГСН з комбінованим аеродинамічним і газодинамічні управлінням.

 

 

ТАКТИКО-ТЕХНІЧНІ ХАРАСТЕРИСТИКИ 

Екіпаж: 1 або 2 чол.
Максимальна швидкість у землі: 1400 км / год
Максимальна швидкість на висоті: 2500 км / год
Бойовий радіус: 1500 км
Дальність польоту: 3900 км
Практична стеля: 18 500 м
Швидкопідйомність: 18000 м / хв
Довжина: 21,9 м
Висота: 5,9 м
Розмах крила: 14,7 м
Площа крила: 62 м ²
Стріловидність: 42 °
Шасі: триопорне, що забирається
Маса порожнього: 16 380 кг
Маса спорядженого: 23 000 кг
Маса максимальна злітна: 33 000 кг
Двигуни: 2 х АЛ-31Ф
Тяга: 2 x 7600 кгс
Тяга форсаж: 2 x 12500 кгс
Гарматне озброєння: 1 х 30 мм, ГШ-30-1 (боєзапас 150 снарядів)
Точок підвіски:
10
Маса підвіски: 8000 кг
Підвісні озброєння: 6 керованих ракет середньої дальності Р-27Р або Р-27ЕР, 2 Р-27т або Р-27ЕТ з ТГС і 6 ракет ближнього бою Р-73 з ТГС 
Вільнопадаючі бомби масою по 500 кг (до 10 одиниць) або по 250 кг (32 одиниці) 
Контейнери КМГ-У (до 7 одиниць) або блоки НАР С-13 і С-8 (до 6 одиниць)
Можливі різні комбінації керованого і некерованого озброєння різного класу

  

У складі ВПС України знаходятся близько 70 таких літаків, з них у бойвоій готовності 16, інші знаходятся на консервації.  

Автор публікації

Офлайн 3 тижні

admin

2
Коментарі: 0Публікації: 5478Реєстрація: 20-06-2016

Поширити:
  • Офіційний сайт Харківського національного університету Повітряних Сил імені Івана Кожедуба – http://www.hups.mil.gov.ua

Авторизація
*
*
Генерація паролю