Росія досліджує Азовське море – Україна не проти

Жовтень 2018 року – на 30-у сесію російсько-української комісії з питань риболовства в Азовському морі до Києва прибула делегація за участі російської ФСБ.

На жаль це не жарт і на законних підставах в Україну на сесію приїхали три офіцера країни агресора з Прикордонної служби Федеральної Служби Безпеки РФ. Як це взагалі могло статись та чому це не добре по-порядку.

Угода про рибний промисел

  • Між Державним комітетом України з рибного господарства та рибної промисловості та Комітетом Російської Федерації з рибальства з питань рибальств ще у 1993 році була підписана угода, що регулює вилов риби в Азовському морі.

    Метою  цієї  Угоди було започаткування спільного використання живих   ресурсів   басейну   Азовського моря – так йдеться у тексті угоди.

    Відповідно до Угоди прикордонні відомства обох країн мають контролювати процеси вилову та інше.

    В практичній площині це проявляється доглядом суден рибалок прикордонниками, на що складається Акт визначеного зразка на факт незаконного промислу та дослідження акваторії Азовського моря щодо.

  • Дослідження акваторії Азовського моря

    Дослідження здійснюються профільним російським Азовським науково-дослідним інститутом рибного господарства, що після анексії Криму, також є відповідальним за рибний промисел в прибережних водах окупованого півострова:

    Зона відповідальності Азовського науково-дослідного інституту рибного господарства з їх офіційного сайту

    Роботи здійснюються судном «Володимир Усков» проекту.1328, тип «Балтика» (маломірний риболовний траулер рефрижераторний).

    Це судно було побудовано у 2005 році на ВАТ «Сосновський суднобудівний завод», у Кіровській області РФ. До 2011 року судно майже не використовувалось та прийшло до занедбаного стану, коли вперше став на ремонт на «Азовская судоверфь» у місті Азов та мав занедбаний стан:

    Судно «Владимир Усков» на «Азовская судоверфь» у 2011 році

    На Азовській судноверфі здійснювались заходи щодо ремонту обладнання, які закінчені не були.

  • Кошти на ремонт знайшлись у 2017 році, тоді «Росриболовство» надало кошти у розмірі 13 781 684 рублів для проведення ремонту та переобладнання МРТК «Володимир Усков» для проведення спеціалізованих наукових досліджень в Азовському та Чорному морях.

    Вигляд судна «Владимир Усков» після проведення відповідних робіт у 2017 році

    Короткі технічні характеристики судна:

    Водотоннажність: 36 тонн
    Валова ємкість: 143 тонн
    Довжина: 25,46 метрів
    Ширина: 7 метрів
    Осадка: 2,37 метрів
    Вантажопідйомність: 26,2 т
    Температура в трюмах: -0,5…-2°С
    Швидкість: 9,5 вуз
    Автономність плавання по запасам палива: 6 діб
    Кількість ліжкових місць: 5
    Потужність ГД: 1×220 кВт

  • Відповідно до вищезазначеної угоди це російське судно, або орендоване для потреб досліджень може пересуватись у територіальних водах України та здійснювати дослідження.

    Ось деякі ділянки узбережжя для яких передбачений доступ дослідницьких суден Російської Федерації для досліджень у відповідності до протоколу минулорічної сесії російсько-української комісії з питань риболовства в Азовському морі :

    Ділянка №1
    Ділянка №2

    Маршрут руху судна «Владимир Усков» 10 червня 2018 року від керівника проектів “Майдану закордонних справ”, “Інституту Чорноморських стратегічних досліджень” та BlackSeaNews Андрія Клименко:

    Маршрут руху судна «Владимир Усков» 10 червня 2018 року Мапа: Андрій Клименко

    Як зазначив Андрій Клименко це судно поза територіальних вод рухається у супроводі плавзасобів Прикордонної служби ФСБ РФ.

    Так само як і деякі інші риболовецькі сайнери, наприклад «Илия», що є на особливому контролі плавзасобів Прикордонної служби ФСБ РФ:

  • Маршрут руху сейнера «Илия» з 11 по 13 липня 2018 року у Азовському морі Мапа: Андрій Клименко

    Тобто на законних підставах російські дослідні судна без огляду українськими прикордонниками можуть вільно заходити в українські територіальні води та здійснювати дослідницьку діяльність районів, що визначені як потенційно небезпечні та використані для подальшої російської агресії з моря.

    На фоні гібридної економічної блокади українських портів, через зупинку цивільних торговельних суден російськими прикордонниками перед Керченською протокою та у Азовському з метою зірвання доставки вантажів у Бердянськ та Маріуполь, дія цієї Угоди виглядає як саботаж українських інтересів.

    І при чому ця діяльність ще і підтримуються такими українськими установами як Державне агентство рибного господарства України. В свою чергу Морська охорона ДПСУ вже відмовилась від участі у комісії, яка зараз проходить у Києві.


    Працюємо для Вас. Підтримати Мілітарний можна через карту ПриватБанку: 5168 7422 1101 4877

    Також підписуйтесь на наші сторінки у Facebook та Twitter. Також долучайтесь до нашого каналу у Telegram


  • Редакція Українського мілітарного порталу. З пропозиціями та зауваженнями пишіть нам на пошту: mail.milinua@gmail.com


    Авторизація
    *
    *
    Генерація паролю