Стратегія протидії угорському впливу

Продовження першої частини статті: УГОРСЬКИЙ ВПЛИВ НА ЗАКАРПАТТІ. ЧАСТИНА 1

 

Берегове – форпост Угорщини в Україні

За переписом населення 2001 року в Україні проживає 156 тисяч угорців. Найбільше громадян угорської національності мешкає в Закарпатській області, в містах Ужгород, Мукачево, Хуст і Берегове.
В місті Берегове мешкає майже 13.000 українських громадян угорської національності.
Це місто є найважливішим у стратегії впливу сусідньої держави. Саме тут розміщене консульство Угорщини та Закарпатський угорський інститут ім. Ф. Ракоці.

Саме Берегове повинно стати головним об’єктом протидії агресії Угорщини.

Стратегія протидії угорському впливу

Стратегія протидії намаганням Угорщини інтегрувати частину Закарпатської області повинна включати в себе п’ять напрямків: адміністративний, економічний, культурний,  військовий та політичний.
Загальне керівництво розробкою, та контроль за виконанням цих напрямків доцільно покласти на РНБО.
Враховуючи значні фінансові ресурси, які необхідні для проведення заходів протидії – першочергово необхідно сконцентрувати наявні ресурси на місті Берегове (як головному про угорському анклаву).
Розглянемо детально запропоновані автором напрямки протидії:

 

 

Адміністративний напрямок
Це найголовніший, і найпростіший інструмент, яким Україна може вирівняти баланс про угорських настроїв в Закарпатті.
Він являє собою процес штучної зміни (використовуючи адміністративні ресурси), національного складу міста Берегове.

Для цього в місті, або Береговському районі, необхідно розмістити механізовану бригаду збройних сил, а також оперативну бригаду Національної гвардії.
Механізована бригада має чисельність приблизно 5.000 чоловік. Оперативна бригада НГУ складається з 2-3.000 чоловік.

Таким чином розмістивши в Береговому два військових з’єднання, ми одразу збільшимо населення на 7-8 тисяч українсько-орієнтованих мешканців. Які ототожнюють себе з Україною, а не вважають себе частиною сусідньої держави.
Крім того до цього числа варто додати ще 9-12 тисяч членів їх сімей, які переїдуть до цього міста.
Побудова інфраструктури для двох бригад, в тому числі і службового житла для військовослужбовців буде вимагати великих фінансових затрат. Але ці затрати є виправданими – по-перше, в ЗСУ на даний час є декілька мотопіхотних бригад які взагалі не мають власного пункту постійної дислокації, і постійно переміщуються між зоною ООС та полігонами. Тобто будувати для них ППД все одно прийдеться. Тож краще будувати інфраструктуру у стратегічно вигідному для нас місці.
По-друге гроші витрачені на інфраструктуру військових з’єднань будуть значно меншими ніж ведення ще однієї антитерористичної операції в Закарпатті.
Також необхідно брати до уваги підрозділи інших силових структур та державних органів міста Берегове, в яких можна замінити особовий склад та працівників з інших регіонів України. Це підрозділи поліції, прокуратури, СБУ, прикордонної служби, ДСНС та деяких цивільних установ.

Виконавши заходи у цьому напрямку протидії, Україна змінить національний склад Берегове – це приблизно 15-20 тисяч громадян які не будуть угорсько орієнтовані, і не будуть інтегровані в цю країну. При загальній чисельності угорців у місті Береговому – 13.000.

 

руїни розформованого в 2003 році 315-го механізованого полку ЗСУ

 

Економічний напрямок
Цей напрямок протидії є найбільш фінансово витратний, але обов’язковий елемент стратегії протидії.
Він полягає у створенні у Береговому великого підприємства або виробництва, яке стане містоутворюючим центром, для забезпечення робочими місцями.
Це надважливий елемент, і без його виконання всі інші напрямки протидії будуть не ефективними.
Це підприємство, або виробництво повинно забезпечити Берегове принаймні 8-10 тисячами робочих місць. І найголовніше – рівень заробітної плати повинен відповідати середній зарплаті в Угорщині.
За цей напрямок має відповідати уряд України. Який через свої органи виконавчої влади повинен розробити план створення такого виробництва і залучення іноземних інвестицій.
Загальний контроль за розробкою та виконанням цих заходів урядом, буде здійснювати РНБО.
Виконання цього завдання повинно бути для уряду одним з найважливіших, для збереження територіальної цілісності.

Культурний напрямок
Він полягає у поступовій реінтеграції угорськомовних громадян в українське культурне та мовне середовище.
Для цього необхідно поступове впровадження обов’язкового вивчення української мови у дитсадках, школах.
Створення другого вищого навчального закладу для угорців (на противагу Закарпатському угорському інституту ім. Ф. Ракоці). Навчання в новому (альтернативному) інституті повинно проводитись звичною для цієї цільової аудиторії угорською мовою. Але частину предметів студенти будуть вивчати українською мовою. І найголовніше – викладачів у цьому інституті буде призначати українське міністерство освіти.
Для забезпечення конкурентноздатності українських навчальних закладів, навчання повинно бути дешевим або взагалі безкоштовним для цієї категорії населення.
Крім того варто вживати адміністративні та залучати спеціальні служби для зменшення, або повного блокування фінансування угорцями навчальних закладів в Україні.
Для угорськомовних громадян які вивчили українську мову необхідно створювати спрощені умови прийому на роботу в органи влади та державного управління.
Необхідно проводити роботу по заохоченню навчання угорськомовних студентів у вишах міста Києва та Львова, на безкоштовній основі. Де вони будуть навчатись не в угорськомовному середовищі.

 

Військовий напрямок
Повинен включати в себе скоординовану стратегію дій всіх силових структур в регіоні, по протидії угорському впливу.

ЗБРОЙНІ СИЛИ – розміщення в Береговому механізованої бригади. А при наявності фінансових ресурсів – інших військових з’єднань: артилерійських, розвідувальних, РЕР/РЕБ.
План бойового застосування частин ЗСУ у цьому регіоні повинен передбачати ведення оборонної операції, у разі військової агресії зі сторони Угорщини (у плані стратегічного застосування необхідно виходити з найгіршого варіанту розвитку політичної обстановки).

Розміщення  гірсько-піхотного батальйону в Береговому, на місці дислокації,  розформованого в 2003 році,  315-го механізованого полку –  вже обговорювалось, але процес не розпочався, і одного батальйону явно замало для зміни етнічного складу Берегового.

СИЛИ СПЕЦІАЛЬНИХ ОПЕРАЦІЙ  ЗСУ – створення плану дій підрозділів ССО (спеціального призначення та ІПсО), у випадку загострення суспільно-політичної обстановки в регіоні, або можливого силового втручання зі сторони сусідньої держави.
У мирний час проведення навчань відповідно до вищезгаданого плану дій.
Створення передового пункту розгортання частин ССО в регіоні: створення місця куди у загрозливий період можуть бути перекинуті підрозділи ССО, створення запасів боєприпасів та тилового забезпечення.
У мирний час залучення частин ІПсО ССО до протидії інформаційно-психологічному впливу зі сторони Угорщини, направленому на дестабілізацію суспільно-політичної обстановки в регіоні.

НАЦІОНАЛЬНА ГВАРДІЯ – розміщення в Береговому бригади оперативного призначення. Головним завданням цієї бригади повинно бути охорона та оборона важливих об’єктів у місті, органів влади та державних установ, у випадку різкого загострення суспільно-політичної обстановки.
Також охорона громадського порядку.
При будівництві інфраструктури бригади, важливим є створення резервних приміщень для розміщення додаткового складу підрозділів НГУ з інших регіонів країни, які можуть бути перекинуті у Берегове у разі загострення суспільно-політично обстановки.

ВОЄННА РОЗВІДКА (ГУР) – створення в Береговому розвідувального центру для збору та аналізу інформації про можливу підготовку Угорщини до застосування військових підрозділів, та військовий потенціал противника у цьому напрямку. Створення підрозділу стратегічної радіорозвідки.
Створення агентурної мережі з числа громадян України які регулярно відвідують Угорщину , та громадян Угорщини.

СЛУЖБА ЗОВНІШНЬОЇ РОЗВІДКИ – створення в Береговому розвідувального центру для збору та аналізу інформації про проведення Угорщиною підривних дій, направлених на порушення територіальної цілісності України. Збір інформації про діяльність спецслужб Угорщини в Україні, та соціально-політичну обстановку у цій країні. Створення агентурної мережі з числа громадян України які регулярно відвідують Угорщину, та громадян Угорщини.

ПРИКОРДОННА СЛУЖБА  – посилення підрозділів ДПСУ, що несуть службу на кордоні з Угорщиною, та збільшення їх чисельності. Спільно з розвідувальними органами та поліцією, посилити боротьбу з контрабандою. Оскільки діяльність контрабандистів є сприятливим середовищем для їх залучення до співпраці зі спецслужбами Угорщини.

НАЦІОНАЛЬНА ПОЛІЦІЯ – зосередження зусиль оперативних підрозділів на встановлення та протидію кримінальним авторитетам, що мають вплив у регіоні. Так як вони можуть бути використані іноземними спецслужбами. для участі у підривній діяльності, з метою порушення територіальної цілісності України у даному регіоні.

ВІЙСЬКОВА КОНТРРОЗВІДКА СБУ – створення окремого підрозділу УВКР в Береговому, для проведення контррозвідувального забезпечення військових формувань та правоохоронних органів, у частинах, що дислоковані в даному регіоні.
Перевірка військовослужбовців які будуть проходити службу у частинах, що дислоковані у даному регіоні.

СЛУЖБА БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ – створення окремого підрозділу в Береговому, для проведення контррозвідувальних заходів у сфері протидії розвідувальній та підривній діяльності Угорської республіки.
Ведення обліку громадян України, що незаконно отримали угорське громадянство.
Виявлення та протидія проведенню підривної роботи іноземними спецслужбами, що направлена на порушення територіальної цілісності України.
Виявлення та протидія інформаційно-психологічному впливу, направленому на дестабілізацію соціально політичної обстановки. Впливу на місцеве населення.
Виявлення та ліквідація джерел незаконного фінансування про угорських політичних партій, громадських діячів.
Розроблення плану дій СБУ у Береговому, у випадку загострення суспільно-політичної обстановки, або можливого силового втручання зі сторони сусідньої держави.
У мирний час проведення навчань відповідно до вищезгаданого плану дій.

МІНІСТЕРСТВО ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ – це цивільна структура, але її діяльність у стратегії протидії угорському впливу можна віднести до військового напрямку.
Створення у Береговому підрозділу МІП, який повинен займатись розробкою та проведенням системи заходів по протидії інформаційному впливу Угорщини.
Протидія формуванню у угорськомовних жителів Берегового ідей автономізації регіону, створення етнічної автономії та приєднання до Угорщини.
Проведення інформаційної роботи серед жителів Берегового, спрямованої на формування думки про виникнення збройного конфлікту, у разі спроби створення автономії і її приєднанні до сусідньої держави.

*Також у напрямку військової протидії необхідне проведення комплексу спеціальних заходів розвідувальними та спеціальними службами, опис яких у даній статті є недоцільним.

 

“Велика Угорщина” за баченням угорських націоналістів
Політичний напрямок

Це завершальний напрямок стратегії протидії угорському впливу на Закарпатті. Можливість його проведення і ефективність залежить від якісного виконання попередніх напрямків.
Політичний напрямок протидії повинен включати в себе зміну законодавства України, що стосується встановлення покарання за подвійне громадянство (згідно чинного  закону подвійне громадянство в Україні заборонене, але відповідальність за порушення закону чітко не визначена).

Необхідно внести зміни в Конституцію України та інші закони, і встановити покарання за подвійне громадянство: у разі виявлення подвійного громадянства – громадянин України позбавляєтеся українського громадянства, а у випадку проходження даною особою  служби у військових чи правоохоронних формуваннях, а також  у органах державної влади – несе кримінальну відповідальність за статтею “Державна зрада”.

Виконання попередніх напрямків протидії, дозволить знизити ризики дестабілізації суспільної обстановки, які можуть бути ініційовані Угорщиною, у разі запровадження кримінальної відповідальності за подвійне громадянство.

Також необхідно розробити спрощену процедуру виходу з українського громадянства угорців, що компактно проживають в Закарпатті, і набуття ними громадянства сусідньої країни – так як можна прогнозувати, що цей процес буде масовим серед угорськомовних громадян.

Висновок

Проблему впливу Угорщини на Закарпатті необхідно визнати і організувати їй системну протидію.

Намагання замовчати цю проблему, і створити вигляд, що її не існує, або вона перебільшена – приведе до повторення ситуації з окупованим Кримом.

Намагання включити частину Закарпаття до складу Угорщини необхідно визнати, і відповідно до цього будувати політичні відносини з цією державою.
Будь які поступки, і намагання уникнути конфлікту – призведуть тільки до його загострення.
Виконання описаної в статті стратегії протидії дозволить суттєво знизити ризик порушення територіальної цілісності на Закарпатті.
Отриманий досвід при проведенні заходів протидії можуть бути використані і в інших регіонах України, де існують ризики порушення територіальної цілісності: в окремих областях, та місцевостях що мають кордон з Росією та Румунією.

автор MARINER

 


  • Авторизація
    *
    *
    Генерація паролю
    %d блогерам подобається це: