fbpx
Відновлення та підвищення боєздатності ВПС України триває

Відновлення та підвищення боєздатності ВПС України триває

Міністерство оборони України повідомляє, що продовжується активна модернізація авіаційної техніки ВПС. Перші 12 модернізованих літаків МіГ-29, Су-25 та Л-39, які взято на озброєння, проходять військові випробування в авіаційних частинах тактичної авіації. Загалом, на період 2012-2017 років прогнозується отримати 86 модернізованих літаків, відремонтувати або перевести на експлуатацію за технічним станом 85 літаків та вертольотів”. Про це 3 вересня 2012 року повідомив командувач Повітряних Сил Збройних Сил України генерал-лейтенант Юрій Байдак.

Військова авіація є невід’ємною складовою Повітряних Сил Збройних Сил України, а також одним із основних носіїв бойового потенціалу Українського війська. Курс на модернізацію та підвищення боєготовності Збройних Сил України проголосив Президент України – Верховний Головнокомандувач Збройних Сил України Віктор Федорович Янукович. Проголошений курс активно втілює Міністр оборони України Дмитро Саламатін.

За словами Юрія Байдака, модернізація авіації передбачає також подальше продовження строку служби літальних апаратів, їхніх двигунів та обладнання, а там, де це можливо, опановування нових видів заводського та військового ремонту.

Командувач Повітряних Сил ЗС України прогнозує, що склад літальних апаратів Повітряних Сил Збройних Сил України зразка 2030–2040 років може бути таким: приблизно третина чисельності – багатофункціональний тактичний літак, який має прийти на заміну літакам тактичної авіації МіГ-29, Су-27, Су-25 та Су-24М. Залежно від вибору багатофункціонального літака має бути обраний легкий тактичний та навчально-бойовий літак підвищеної підготовки.

Основним середнім військово-транспортним літаком буде Ан-70. Відповідно до Загальнодержавної програми створення військово-транспортного літака Ан-70 та його закупівлі за державним оборонним замовленням надходження до складу Повітряних Сил ЗС України першого військово-транспортного літака Ан-70 очікується у 2013 році. На заміну сімейству літаків Ан-24(26,30) має прийти легкий військово-транспортний літак. На його базі можуть бути створені і прийняті на озброєння літаки дальнього радіолокаційного виявлення та інші спеціальні літаки.

Щодо тактичних літаків, то опрацювання закупівлі багатофункціонального літака буде актуальним щонайближче до 2025 року. Не виключається можливість приєднання України до одного з консорціумів зі створення перспективного тактичного літака.

Сьогодні проводиться заводський ремонт середніх військово-транспортних літаків Іл-76МД, на яких вже додатково встановлено комплекс обладнання для забезпечення вимог ІКАО. За умови виконання запланованого, перший відремонтований літак може надійти уже до кінця поточного року.

Створюється також можливість утримувати літаки зазначеного типу принаймні до 2030 року та використовувати їх під час виконання міжнародних заходів. Заміна їх перспективним літаком Ан-70 буде обумовлена виключно економічними спроможностями держави у здійсненні їх закупівлі для потреб Збройних Сил, – наголосив Юрій Байдак.

Міністерство оборони України активно впроваджує зараз також і вітчизняну програму вертольотобудування, в рамках якої модернізуються вертольоти Мі-8Т та Мі-2. На даний момент в експлуатації в авіаційних частинах та навчальних закладах Повітряних Сил знаходиться 15 авіаційних тренажерів, у тому числі 4 сучасних зразки виробництва 2007-2012 років, характеристики яких відповідають кращим світовим зразкам. І кількість тренажерів зростатиме.