fbpx
Ремонт триває….

Ремонт триває….

ВМС України Підводний човен «Запоріжжя» Підводні човни Україна Флот

Ремонт єдиного підводного човна Військово-морських сил України перебуває на фінальному етапі. Як повідомлялось раніше, на човен все ще встановлюють акумулятори. Процес триває повільно,  оскільки акумулятори вичерпують гарантійний строк служби (10 років від дати виготовлення), тому поки не встановлять і не перевірять кожну яму, ними все ще будуть займатися. Одну яму вже було завантажено, і перевірено.

Зараз йдуть роботи із завантаженням другої акумуляторної ями. Потрібно спростувати слухи щодо того, що грецькі акумулятори не підходять по розмірах. Греки робили їх на основі радянських, але зробили їх якіснішими, заряд тримають штатно. Також проводиться заміна кабельтрас. Більшу частину з них вже замінили, залишилось лиш частина роботи у БЧ-1.  Систему керування торпедами (ПУТС «Ленинград») відремонтували на 60%, і швидкими темпами її закінчують.

 

На човні з’явились проблеми з торпедними апаратами – корозія і відшарування направляючих. Вирішення цієї проблеми потребує значних фінансових витрат ФГУП “Звездочка” лиш за дефектацію, тобто визначення необхідного об¢єму робіт, просить 4 млн грн (при загальних витратах на ремонт човна близько 55 млн. грн. з 2003 року). Але, є вірогідність, що це питання буде вирішене за допомогою спеціалістів з Феодосії ( свого часу вони проводила аналогічний ремонт на російській Б-380 (С-133)), але питання остаточно ще не вирішене, та й човен потрібно буде знову відправляти у док, що малоймовірно. Без докування можливий ремонт лише 2-х верхніх ТА і то, при умові не завантаженості носової акумуляторної ями. Враховуючи вік підводного човна, можна з впевненістю сказати, що бойовою одиницею він не буде, а стане навчальним човном для підготовки Військово-морських сил України.

Фінансування проходить не за рахунок ВМС України, а за рахунок Києва, тому кошти виділяються регулярно і без затримок.

Коли човен вийде на ходові випробування – невідомо, спеціалісти стверджують, що не раніше весни наступного року, але командування наполягає на поточному. Також не вирішене питання щодо забезпечення цих самих випробувань: чи будуть залучати аварійно-рятувальну службу Чорноморського флоту РФ (а саме судна Епрон та Комуна) чи власними силами ( для цього ВМСУ може задіяти власну АРС та водолазні судна). Ймовірніше це питання буде вирішене після виборів.

Сьогодні ремонт підводного човна суттєво гальмує завод. Так пріоритет віддається кораблям ЧФ РФ. Тому на ПЧ працює досить мало людей. Хоча, за всіма паперами, за човен (чи інше судно), що знаходиться на ремонті у заводі, відповідає завод.

                                                                ПЛ у 13-м СРЗ ЧФ 10.11.2009. Фото А.Бричевского.

                                                           ПЛ біля стінки 13-го СРЗ ЧФ. Кілен-бухта, 14.11.2009. Фото В. Костриченко.

 

ПЛ біля стінки 13-го СРЗ ЧФ. Кілен-бухта, 14.11.2009. Фото В. Костриченко.

 

 

 

Тарас Чмут для  mil.in.ua

 

ВМС України Підводний човен «Запоріжжя» Підводні човни Україна Флот