fbpx
Успішні іспити Оплота

Успішні іспити Оплота

Бронетехніка ОПК Танк Танк «Оплот» Україна

Успішно завершуються основні польові випробування першого українського танка “Оплот”. Іспити захисних характеристик закінчені повністю. Вогневі завдання (стрільба вдень та вночі по різних мішенях) виконані на 90 відсотків. Залишилася лише вправа з ходу по рухомій мішені за допомогою панорами. Затримка пов’язана з монтажем монорейки для самої мішені. Випробовування мобільних характеристик також завершене.

Як розповів генеральний конструктор зі створення бронетанкової техніки та артилерійських систем Герой України генерал-лейтенант Михайло Борисюк, сумнівів щодо високих характеристик “Оплоту” немає, адже ходова частина в основному запозичена в танка Т-84. Що стосується двигуна в 1200 к/с, то він не тільки випробовувався на Т-84, а й поставлявся і постачається у Пакистан, де безвідмовно працює в тамтешніх доволі складних кліматичних умовах. Звісно, в членів комісії є певні претензії. Але незабаром і ці незначні недоліки будуть усунуті.

Ось уже протягом двох місяців представники комісії МО України вдень і вночі перевіряють роботу всіх вузлів та агрегатів нової техніки. Випробування проводяться на полігоні Харківського КБ ім. Морозова. Екіпаж випробувального танка складають досвідчені офіцери. Командир танка майор Ярослав Шелудько, навідник капітан Олександр Великодний, механік-водій старший лейтенант Денис Марченко. Всі вони відібрані до складу комісії як справжні фахівці танкової справи. У процесі випробувань кожен з них даватиме характеристику машині за своїм напрямом.

– “Оплот” за своїми характеристиками дійсно перевищує БМ “Булат”, який нині знаходиться на озброєнні в нашій бригаді, – говорить Марченко. – Легкість керування цією бойовою машиною вражає, і навіть нагадує управління легковиком.

Бойова машина має високі характеристики за всіма напрямками. По-перше, – захист. Конструкція танка убезпечує його від усіх сучасних боєприпасів калібру як 125 мм, так і 120 мм (включаючи і найсучасніші тандемні боєприпаси, наприклад, РПГ). У цьому разі відстань не має значення. При випробуванні танка на міцність (лобова проекція, башта, борти) не було жодного ураження. По-друге, – вогневі можливості. Конструктори дали “Оплоту” все, аби командир через панораму мав круговий огляд. Забезпечили дистанційне управління зенітною установкою. Командир та навідник в “Оплоті” мають рівні вогневі можливості. Їхні робочі місця облаштовані прицільними комплексами, які забезпечують стрільбу як удень, так і вночі на великі відстані, при цьому передача управління від одного до другого є миттєвою. Після того, як була застосована панорама та тепловізійний приціл (тепловізійні камери є і в командира, і в навідника), вдалося довести умови ведення стрільби до найкращих іноземних зразків.

Третій важливий параметр – мобільність. За повної бойової ваги близько 50 тонн та потужності двигуна 1200 к/с “Оплот” розвиває максимальну швидкість до 70 км/год та середню швидкість по пересічній місцевості – 45-50 км/год. Є в танка автоматизоване керування рухом. Управління танком здійснюється за допомогою штурвала. Також для отримання надійності є три режими управління: автомат (як у “мерседесі”, дві педалі – газ та гальма), напівавтомат та повністю ручне керування. Тобто, будь-який водій легкового чи вантажного авто практично без проблем може сісти за штурвал “Оплоту” та успішно виконувати те чи інше завдання з водіння танку.

Ще один не менш вагомий фактор – система командування та управління. Окрім того, що танк обладнаний навігаційною системою, яка працює від супутника, він має досить пристойні характеристики засобів зв’язку. Значно знижений рівень  різноманітних радіоперешкод та шумів. Командир роти достеменно знає, де певної миті знаходяться підпорядковані йому екіпажі танків і де командування – комбат.

Якщо порівнювати “Оплот” і “Булат”, то слід сказати й ось що. “Булат” – результат серйозної модернізації Т-64, танка 30-річної давності, який уже протягом трьох років удосконалюють на заводі Малишева. Рівень модернізації фактично відповідає витратам. Оскільки переозброєння наших частин новим сучасним танком “Оплот” – процес доволі трудомісткий та тривалий, то з метою прискорення переозброєння фахівці виконали конструкторську переробку та організували модернізацію Т-64. Якщо в загальному, то БМ “Булат” – це танк 90-х років. Його характеристики приблизно схожі на танк Т-80.

Стосовно вартості “Булата”, яка втричі менша, аніж ціна “Оплота”, то ця модернізація є ефективним заходом в умовах вирішення підвищення боєздатності збройних сил за короткий час. Звісно, БМ “Булат” за своїми характеристиками значно переважає Т-64, Т-72, які нині ще є на озброєнні в ЗС України.

Що ж до “Оплотів”, то вже цього року десять цих танків мають надійти для переозброєння в одну з танкових бригад. Однак цей процес поки що не розпочався, адже ще не перераховані кошти, хоча часу залишається обмаль.

– Організація виробництва сьогодні – процес дуже складний, – пояснює Михайло Борисюк. – При виробництві “Булата” задіяно 40 відсотків потужностей всіх галузей, а на “Оплот” необхідно всі 100%. Але багато які підприємства після довгого простоювання потребують відновлення, деякі взагалі зруйновані, тому поновити виробництво доволі складно. Хоча нині це ще цілком можливо, основні потужності збережені. І якщо будуть кошти, процес зрушить з місця.

До речі, БМ “Оплот” конструкторське бюро Морозова розробляло майже протягом п’яти років. Окрім КБ було задіяно понад 50 промислових підприємств України. На озброєнні “Оплоту” є: гармата 125 мм, спарений кулемет 7,62 мм і зенітний кулемет 12,7 мм. Танк пристосований до експлуатації у будь-яких кліматичних умовах та всіх зонах у діапазоні температур від -40 до +55 С. Він також обладнаний ракетно-гарматним озброєнням, може долати водні перешкоди, має вмонтоване обладнання для самоокопування та комплекс оптикоелектронної боротьби із системами наведення озброєння противника.

Народна Армія

ФОТО – Володимир МАЛАХОВ

Бронетехніка ОПК Танк Танк «Оплот» Україна