fbpx
У Мотор-Січі розповіли, як вулканічний пил діє на авіадвигуни

У Мотор-Січі розповіли, як вулканічний пил діє на авіадвигуни

Попадання вулканічного пилу в авіаційний газотурбінний двигун (ГТД) може мати найбільш негативні наслідки для його роботи, але виявляться вони не моментально, а, орієнтовно, через кілька десятків годин його експлуатації. Про це заявив у понеділок головний конструктор ВАТ Мотор-Січ (Запоріжжя) Сергій Шанькін. “Попадання вулканічного пилу в авіаційний ГТД може спричинити його ерозію: по-перше, існує вплив на системи подачі повітря в різні частини ГТД. По-друге, засмічується гідравліка системи охолодження. Через 10-15 хвилин нічого не буде, а через 50 – 100 годин експлуатації може відбутися руйнування двигуна”, – сказав він.

Разом з тим, як зазначив Шанькін, на сьогоднішній день практичний досвід експлуатації авіаційних суден в умовах засмічення авіапростору вулканічним пилом мінімальний.

“Основою можуть стати одиничні дослідження після авіаперельотів у зонах засмічення вулканічним пилом на Камчатці” – зауважив він.

У зв’язку з виверженням вулкана в Ісландії минулого тижня близько 20 європейських держав закрили свій повітряний простір для польотів, що вже призвело до авіаційного колапсу в Європі.

Тоді як втрати авіакомпаній у зв’язку із забороною на авіаперельоти обчислюються, за деякими оцінками в $ 250 млн на день, а прогнози щодо загасання вулкана найближчим часом невтішні, Європейське відділення міжнародної ради аеропортів (ACI Europe) та Асоціація європейських авіакомпаній (AEA), заявили про те, що “виверження ісландського вулкана не є безпрецедентною подією, і заходи, що вживаються в інших країнах світу у разі виверження вулканів, не вимагають обмежень, які було введено в Європі”.

Низка найбільших європейських авіакомпаній вже провели експериментальні польоти в нових умовах і заявили про те, що ніякої загрози концентрація вулканічного пилу для безпеки польотів в авіапросторі континентальної Європи та Великобританії не несе.

ВАТ Мотор-Січ – один з найбільших світових виробників двигунів для авіаційної техніки, а також промислових газотурбінних установок. Поставляє продукцію в 106 країн світу.

 

Кореспондент