1.      Інтеграція ВАТ «Спецремонт» в систему технічного забезпечення військ Східного ВО РФ.

У цьому році вперше готувати озброєння та військову техніку Східного військового округу (СВО) до експлуатації в зимових умовах будуть не військовослужбовці, а фахівці ВАТ «Спецремонт». Провести цю роботу планується протягом  жовтня.
В даний момент близько 100 бригад  ВАТ «Спецремонт» загальною чисельністю понад 600 осіб проводять у з’єднаннях та військових частинах округу роботи по сервісному обслуговуванню і ремонту озброєння, військової та спеціальної техніки, підготовці її до експлуатації в різних умовах, а також  вирішують ряд інших задач.
Тільки за останні 3 місяці силами фахівців ВАТ «Спецремонт» відремонтовано і відновлено більше 3,5 тис. одиниць ОВТ, близько 2,5 тис. з них вже передані для експлуатації замовнику. До кінця поточного року в плани сторонньої організації входить ремонт і сервісне обслуговування ще більше 10 тис. одиниць ОВТ.
Крім того, в поточному році фахівцями ВАТ «Спецремонт» проведена інвентаризація всього озброєння і військової техніки. На техніку і окремі вузли та агрегати були нанесені ідентифікаційні номери і дані по них внесені в спеціальні комп’ютерні програми. Це дозволить своєчасно виявляти несправності на тому чи іншому зразку техніки, накопичувати необхідну кількість основних запасних частин і приймати своєчасні рішення по ремонту та сервісному обслуговуванню.

2.  Путін закликали військовослужбовців “тримати порох сухим”

  • Під час виступу на стратегічних навчаннях “Кавказ-2012”, що проходять на полігоні Раєвський на Кубані, президент РФ Володимир Путін нагадав про необхідність підвищувати обороноздатність Росії і “тримати свій порох сухим”.

    Путін зазначив, що курс на зміцнення обороноздатності, оснащення військ сучасною технікою буде продовжено, вирішуватимуться соціальні проблеми військовослужбовців.

    Зазначимо, навчання, що почалися 17 вересня на Кубані, це основний етап цілого комплексу тренувань командного складу та штабів у плануванні та застосуванні військ і сил. Вони проводяться для тестування сучасних автоматизованих систем та підвищення якості управління військами. Маневри пройдуть на полігонах Прудбой, Капустін Яр, Ашулук, в акваторіях Чорного і Каспійського морів. У навчаннях задіяні і оперативні групи МВС, ФСБ, ФСО і МНС Росії. Всього до навчання залучено 8 тис. осіб, 10 бойових кораблів і катерів, 200 бойових машин та близько сотні одиниць артилерії.

    3.      Німеччина одержала перші модернізовані гелікоптери Tiger

  • Міністерство оборони Німеччини отримало перші чотири ударних гелікоптера EC665 Tiger, модернізованих з урахуванням умов служби в Афганістані. Новий стандарт модернізації отримав назву ASGARD (Afghanistan Stabilization German Army Rapid Deployment). Від базової версії поліпшені гелікоптери  відрізняються здатністю виконувати польоти в більш теплому кліматі.
    Поставка Tiger ASGARD відбулася в липні 2012 року, проте німецьке військове відомство оголосило про це тільки в середині вересня. Як очікується, друга партія з чотирьох модернізованих Tiger буде поставлена ​​Німеччини в грудні поточного року. Всі гелікоптери будуть передані 36-му гелікоптерному  полку під Фрітцларе в Німеччині, де буде здійснюватися підготовка пілотів.
    Коли саме модернізовані під умови спекотного клімату гелікоптери надійдуть на озброєння німецького військового контингенту в Афганістані, поки невідомо. Поліпшені машини отримали більш потужні двигуни, додаткове озброєння, обладнання запису польотних даних, а також системи обміну інформацією, сумісні зі стандартами зв’язку військ тих країн, які беруть участь у війні в Афганістані.
    Спочатку Німеччина підписала контракт з європейським консорціумом Eurocopter на постачання 80 гелікоптерів Tiger в спеціальній версії вогневої підтримки UHT (Unterstutxungshubschrauber), проте потім скоротила обсяг купівлі до 40 одиниць. До теперішнього часу міністерство оборони країни отримало 27 таких машин, вісім з яких були направлені на модернізацію до стандарту ASGARD.

    4.      Авіагрупи російських “Містралів” збільшать удвічі

    Головкомат ВМФ Росії вирішив збільшити майже вдвічі авіагрупи кожного з гелікоптероносних десантних кораблів-доків типу “Містраль” французької зборки. Авіагрупи кораблів будуть складатися з 30 гелікоптерів Ка-52К і Ка-29. Раніше очікувалося, що авігруппи російських “Містралів” будуть складатися з 16 машин.
    Гелікоптерів кожного типу у складі авіагруп кораблів буде приблизно однакова кількість. Самі групи будуть наземного і корабельного базування, що дозволить забезпечити резерв для швидкої ротації машин на кораблях для ремонту або заміни втрачених гелікоптерів. Формування авіагруп, що базуються безпосередньо на гелікоптероносцях буде ситуативною.

    Самі “Містралі” зможуть нести по 16 гелікоптерів, однак чисельність машин на кораблях буде змінюватися в залежності від завдань, що поставлені командуванням. Спочатку, планами Головкомата ВМФ і Міноборони Росії не було передбачено створення резервної авіагрупи гелікоптерів наземного базування, призначеної для заміни машин, що тимчасово або назавжди вибувають з корабельної групи.
    Франція займається будівництвом двох гелікоптероносців типу “Містраль” для ВМФ Росії за контрактом від червня 2011 року вартістю 1,2 мільярда євро. Кораблі отримають імена “Владивосток” і “Севастополь”. Як очікується, перший корабель буде добудований в 2014 році, а другий – в 2015-му. Ще два кораблі, згідно з опціоном до контракту, планується побудувати на російських верфях.
    В даний час на заводі “Прогрес” ведеться складання дослідних взірців корабельного варіанту ударного гелікоптера Ка-52. Перша така машина для випробувань буде готова в 2014 році. Ка-52К, як очікується, отримає складані лопаті несучих гвинтів, баллонети для аварійного приводнення, укріплені стійки шасі, протикорабельні ракети і складані несучі консолі.
    У 2012 році почалася модернізація десяти транспортно-бойових гелікоптерів Ка-29, призначених для базування на російських “Містраль”. Суттєвого доопрацювання для експлуатації на гелікоптероносцях конструкція Ка-29 не зазнає, проте бортове обладнання та системи озброєння машини будуть модернізовані до сучасних стандартів.

    5. Російські винищувачі МиГ-29 отримають радари з АФАР

    Російська компанія “Фазотрон-НИИР” отримала завдання розробити прототип радара з активною фазованою антенною решіткою для винищувача МиГ-29. Нова РЛС буде створюватися на базі радара “Жук-А”, що розробляється для перспективного винищувача МиГ-35. У створенні нового радара для МиГ-29 зацікавлені ВПС Росії.
    Радар для МиГ-29  буде на 30 відсотків більший робочого прототипу “Жук-А”, встановленого на МиГ-35, який брав участь в індійському тендері MMRCA. Поліпшена версія РЛС для МиГ-29, яка ймовірно буде встановлюватися і на серійні МиГ-35, отримає близько тисячі прийомопередаючих модулів. Нова РЛС зможе виявляти до 60 цілей на дальності в 200 кілометрів.
    Робочий прототип нового радара буде встановлений на винищувач МиГ-29М2-9.15, що належить РСК “МиГ” і використовується для випробування різного авіаційного обладнання. Терміни створення РЛС для МиГ-29 на базі “Жук-А” поки невідомі. Новий радар може бути включений ВПС Росії в програму модернізації наявних винищувачів МиГ-29.
    Між тим, другим замовником розробки версії “Жук-А” для МиГ-29 можуть бути ПС Індії, які раніше провели модернізацію 62 таких літаків (54 одномісних і восьми двомісних. Індійських військових вразили можливості “Жук-А”, продемонстровані в ході MMRCA, і вони вирішили включити новий радар в наступний етап програми модернізації МиГ-29.
    В даний час на винищувачах МиГ-29 встановлені радіолокаційні станції Н010 “Жук” різних версій. Вони дозволяють супроводжувати 10-20 цілей одночасно на дальності до 80 кілометрів і здійснювати обстріл 1-2 таких цілей.

  •  

    6. Міноборони РФ проведе модернізацію бомбардувальників Ту-95

    Міністерство оборони Росії в 2013 році почне модернізацію стратегічних дальніх бомбардувальників Ту-95МС до версії Ту-95МСМ. Оновлені літаки прослужать до 2020-2025 року, після чого будуть замінені новим бомбардувальником, розробка якого зараз ведеться в рамках програми Перспективного авіаційного комплексу дальньої авіації (ПАК ДА).
    В ході програми модернізації на Ту-95МС буде замінено тільки радіоелектронне устаткування, в той час як планер і двигуни доопрацюванням піддаватися не будуть. Як очікується, на бомбардувальники буде встановлений новий прицільно-навігаційний комплекс, який дозволить використовувати нові стратегічні крилаті ракети Х-101. Крім того, на Ту-95МС встановлять навігаційний комплекс на базі ГЛОНАСС.
    Залишковий ресурс дальніх бомбардувальників становить близько 30-40 років. З майже сотні Ту-95МС модернізації будуть піддані кілька десятків, а інші підпадуть під списання. Брати участь у програмі оновлення бомбардувальників будуть Московський інститут електромеханіки та автоматики і Центральний науково-дослідний радіотехнічний інститут імені Берга.
    Модернізовані Ту-95МСМ  швидше за все прослужать довше запланованих десяти років. Справа в тому, що проект ПАК ТАК знаходиться тільки на початкових етапах розробки і на створення і випробування літака потрібно 20-25 років. При цьому, вступивши на озброєння, ПАК ТАК не зможе відразу замінити всі Ту-95МСМ; цей процес завершиться лише через п’ять-сім років.
    Бомбардувальники Ту-95 надійшли на озброєння в 1956 році. Літак здатний розвивати швидкість до 830 кілометрів на годину і здійснювати польоти на відстань до 10,5 тисячі кілометрів. Бойове навантаження Ту-95МС становить близько 20 тон. У складі Дальньої  авіації ВПС Росії в даний час числяться 32 боєздатних Ту-95МС, ще майже 60 машин знаходяться на зберіганні.

  •  

    7. Нідерланди списали всі вертольоти Westland Lynx

    Багатоцільові гелікоптери Westland Lynx виконали своє останнє льотне завдання у складі гелікоптерного командування міністерства оборони Нідерландів. Останній політ відбувся 11 вересня 2012 року; після нього всі такі машини, які прослужили у збройних силах Нідерландів близько 36 років, були списані. Одночасно були списані і останні два військово-транспортних літака Fokker 50.
    Нідерланди прийняли на озброєння 24 гелікоптера  Lynx в 1976 році. Вони переважно використовувалися при виконанні пошуково-рятувальних операцій, для пошуку підводних човнів і надводних кораблів. У 1993 році всі гелікоптери цього типу пройшли модернізацію до стандарту SH-14D. Завдання Lynx тепер будуть виконувати гелікоптери  Agusta-Bell AB.412 і Eurocopter AS.532 Cougar, поки в 2015 році їх не змінять нові NHI  NH.90.
    Перший з 20 замовлених гелікоптерів  NH.90NFH  ВМС Нідерландів отримали в квітні 2010 року. Як очікується, повна операційна готовність таких машин буде оголошена в 2015 році, однак цей термін може бути перенесений на більш пізній час через затримки в поставках гелікоптерів.

     

    8. Гелікоптер з “Петра Великого” аварійно сів на острові в Карському морі

  • Протичовновий гелікоптер  Ка-27, що базується на важкому атомному ракетному  крейсері  “Петро Великий” ВМФ Росії, здійснив аварійну посадку на острові в Карському морі. В результаті інциденту ніхто не постраждав, чи отримав сам гелікоптер ушкодження  невідомо. Також поки немає інформації про причини аварії.
    У Міноборони РФ заявили, що аварія сталася рано вранці 20 вересня у східній частині острова Котельний архіпелагу Новосибірських островів (які знаходяться набагато східніше Карського моря). Гелікоптер  виконував плановий політ з відпрацювання висадки десанту. У зв’язку з подією всі польоти Ка-27 з крейсера були припинені.
    Важкий атомний ракетний крейсер “Петро Великий”, побудований в 1996 році, – єдиний корабель проекту 1144 “Орлан”, що стоїть на озброєнні Росії. Цей корабель вважається найбільшим у світі неавіанесучим ударним бойовим кораблем. На борту крейсера базується два гелікоптера Ка-27.
    Аварія гелікоптера  з “Петра Великого” стала вже другим подібним випадком з травня 2009 року, коли в Балтійському морі впав гелікоптер  Ка-27. Тоді при посадці на сторожовий корабель “Ярослав Мудрий” гелікоптер зачепив лопатями гвинта корабельну надбудову і впав у море. П’ятеро людей з борту повітряного судна були врятовані; згодом пілот гелікоптера  постав перед судом.

     

    9. Єдиний підводний човен ЧФ повернулася в Севастополь

    Дизель-електричний підводний човен Чорноморського флоту Росії “Алроса” повернулася в Севастополь після планового ремонту в Кронштадті. Перехід підводного човна з Балтійського в Чорне море зайняв трохи більше місяця. По дорозі з Кронштадта до іспанського порту Сеута “Алроса” супроводжував російський рятувальний буксир СБ-921. До Севастополя субмарина йшла під супроводом чорноморського буксира “Шахтар”. Найближчим часом екіпаж “Алроси” приступить до планової бойової підготовки.
    “Алроса” пішла на плановий ремонт в Кронштадт незабаром після завершення в червні 2011 року міжнародного навчання підводних човнів Bold Monarch-2011 біля берегів Іспанії.
    ДЕПЧ “Алроса” проекту 877В “Палтус” є єдиним діючим підводним човном Чорноморського флоту. Друга підводний човен ЧФ, “Святий князь Георгій”, був відправлений  ​​на модернізацію і ремонт, який був припинений в 2011 році.
    Підводний човен  Б-871 був закладений  7 травня 1988  і в листопаді 1989 року увійшла до складу Чорноморського флоту. Назву “Алроса” субмарина отримала в 2004 році.
    “Алроса” має водотоннажність в 3,9 тисячі тон і розвиває швидкість до 17 вузлів. Субмарина розрахована на екіпаж у 52 людини і може перебувати в автономному плаванні протягом 45 діб. Основу озброєння “Алроси” складають торпеди калібру 533 міліметри, а також переносні зенітні ракетні комплекси “Стріла-3М” або “Голка-1”.

     

  • 10. Аеродром у Киргизії зможе приймати російських “стратегів”

    Аеродром російської військової бази в Канті в Киргизії зможе приймати стратегічні бомбардувальники через півроку. Про це заявив міністр оборони Росії Анатолій Сердюков. За його словами, це не означає, що на базі будуть виконуватися реальні посадки таких літаків, оскільки подібний крок – ” заявка, яку потрібно ретельно зважити”.
    Росія і Киргизія підписали угоду про перебування російських військових баз на території Республіки 20 вересня 2012 року. Конкретні умови досягнутої домовленості поки невідомі, проте раніше повідомлялося, що нова угода залишить російські військові бази на території Киргизії ще щонайменше на 15 років. Нова угода вступить в силу в 2017 році. Спочатку Росія планувала продовжити перебування своїх баз в Киргизії на 49 років.
    Військова база в Канті в Чуйській області використовується Росією на безоплатній основі, однак за інші такі об’єкти російська сторона розплачується поставками військового спорядження для киргизьких збройних сил і підготовкою військових фахівців. В даний час Росія проводить реконструкцію авіабази, технічна частина якої завершиться навесні 2013 року. У 2005 році повідомлялося, що Міністерство оборони Росії планує використовувати базу в Канті в якості аеродрому підскоку для бомбардувальників Ту-95МС і Ту-160.
    Аеродром в Канті має дві злітно-посадочні смуги. Основна використовується для зльоту і посадки літаків типів Ан-22, Ил-76, Ту-154, Ан-12, винищувачів Су-27, штурмовиків Су-25, а також гелікоптерів усіх типів. Другорядна ЗПС використовується для рулювання і стоянки повітряних суден. У 30 кілометрах від аеродрому бази Кант розташований центр транзитних перевезень ПС США, заснований у 2001 році на цивільному аеродромі Манас радянської споруди.
    В даний час в Киргизії крім бази в Канті також діють російська база підводних випробувань зброї в Караколі, центр військового зв’язку в Кара-Балті і радіосейсмічна лабораторія в Майлі-Суу. Міністерство оборони Росії має намір об’єднати всі свої об’єкти на території Киргизії в одну базу під загальним командуванням. За словами Сердюкова, організаційно-штатні заходи щодо створення об’єднаної бази будуть завершені найближчим часом.

    11. Перший Су-30СМ для Міноборони Росії піднявся у повітря

    Перший винищувач Су-30СМ  для Міноборони Росії в п’ятницю, 21 вересня, піднявся в повітря над аеродромом Іркутського авіаційного заводу. Літак пілотував льотчик-випробувач ОКБ “Сухого” Сергій Костін і штурман Павло Маловечко. Політ тривав дві години і пройшов без зауважень.
    Контракт на поставку військовому відомству Росії 30 винищувачів Су-30СМ  був підписаний у березні 2012 року. Раніше повідомлялося про плани Міноборони придбати в рамках держпрограми озброєнь Росії на 2011-2020 роки 40 літаків такого типу. 28 літаків, імовірно, дістануться підрозділам ВПС, а 12 – відійдуть авіації Чорноморського флоту і замінять застарілі Су-24.
    Багатоцільовий винищувач Су-30СМ  є модифікацією Су-30МК, розробленої в інтересах Міноборони Росії. Зокрема, літак отримав оновлені системи радіолокації, радіозв’язку та державного розпізнання, а також нові катапультні крісла та ряд інших систем. Крім того, змін зазнав і склад озброєння винищувача.
    Су-30СМ здатний розвивати швидкість до 2,1 тисячі кілометрів на годину і долати до трьох тисяч кілометрів. Літак здатний нести озброєння загальною масою до восьми тон.

  •  

    12. Міноборони РФ відмовилося від ГЛОНАСС-бомб

    Міноборони РФ відмовилося від унікальних авіаційних бомб КАБ-КР, які оснащені прицільним комплексом, інтегрованим з системою ГЛОНАСС.
    Після скидання «розумна» бомба падає по балістичній траєкторії, а наведення на ціль проводиться автоматично за заздалегідь введеним даним в її електронній  системі  координат. Причиною відмови стала висока вартість – 3 млн. рублів за бомбу проти 1 млн. за звичайний снаряд.
    У Головкоматі ВПС  вважають також, що потреби в КАБ-КР немає: модернізовані фірмою «Гефест-ІТ» бомбардувальники Су-24 і Ту-22м забезпечать високу точність попадання звичайними фугасними бомбами.

    Міноборони РФ веде випробування КАБ-КР з 2009 року. Фірма -виробник за три роки так і не змогла усунути всі виявлені недоліки. Зокрема, не задовольняє дальність застосування – 6-8 км. Це підвищує ризик пілота бути збитим ППО супротивника. Врахована також дуже висока вартість.
    Зараз Міноборони та компанія «Гефест-ІТ» ведуть роботи з модернізації літаків Су-24 і Ту-22м. На ці машини встановлені  так звані адаптаційні системи управління з новим прицільний комплексом. Він доводить точність попадання звичайними бомбами до рівня коректованих.
    Закони балістики однакові для звичайних і коректованих бомб. При цьому керовані боєприпаси вразливі перед радіоелектронними перешкодами супротивника, адже в світі досить багато систем радіоелектронної боротьби, які глушать сигнали ГЛОНАСС і GPS.
    Якщо літак скине бомбу з висоти 8 тис. м на швидкості 800 км/год, то бомба пролетить близько 11 км приблизно за одну хвилину. Неважливо, коректована чи ні. Якщо правильно розрахувати початкові координати точки скидання бомби, координати цілі і дальність до неї, то ефективно уразити ціль можна і звичайною вільнопадаючою бомбою.
    Американський аналог КАБ-КР – бомби сімейства JDАM. Завдяки GPS-приймачу поліпшеної точності і аеродинамічним накладкам дальність її застосування становить 28 км від точки скидання, тобто в три з гаком рази більше, ніж у російській.
    Для точного попадання звичайною бомбою модернізованому Су-24 або Ту-22м доведеться чітко витримувати курс, швидкість і висоту польоту. Найменше відхилення – і буде промах. У цей момент бомбардувальник уразливий для ППО супротивника. Носій бомби КАБ-КР позбавлений такого недоліку. А якщо додати на боєприпас аеродинамічні накладки, то дальність застосування збільшиться до 25-30 км.
    КАБ-КР настільки дорогі, тому що штучні. Якщо їх виробляти серійно, ціна впаде. З наступного року ці бомби почне закуповувати Індія.         Коректовані авіаційні бомби КАБ-КР призначені для ураження нерухомих наземних і надводних малорозмірних захащених цілей. Вони застосовуються в складі комплексів озброєння літаків типу Су-27, Су-30, Су-34, Су-24М, МиГ-29 і ін.

  •  

    13. Безпілотник Fire Scout отримає високоточні керовані ракети

    Вперше високоточні керовані ракети “повітря-поверхня” APKWS (Advanced Precision Kill Weapon System) будуть інтегровані на борт безпілотного літального апарату.

    BAE Systems, яка є головним розробником і виробником систем управління і напівактивного лазерного наведення ракет, уклала контракт з ВМС США на інтеграцію APKWS на борт безпілотних авіаційних комплексів (ВАК) MQ-8B Fire Scout, які зможуть застосовувати ці ракети по наземних і морських цілях.

    На вимогу замовника інтеграція APKWS на борт ВАК буде проходити прискореними темпами, щоб забезпечити оперативне використання збройних Fire Scout в бойовій обстановці.
    BAE Systems є головним розробником і виробником систем управління і напівактивного лазерного наведення ракет APKWS з 2006 року. В даний час ці ракети вже прийняті на озброєння корпусу морської піхоти США, досягли статусу початковій оперативної готовності в складі комплексу озброєння вертольотів AH-1W і UH-1Y і активно застосовуються в Афганістані проти стаціонарних і рухомих цілей.
    Їх інтеграція на борт Fire Scout значно підвищить ефективність та розширить тактику застосування ракет, так як БАК можуть виконувати польоти при умовах, при яких виконання польотів пілотованими апаратами неможливе.

     

    14. Додатковий контингент США виведений з Афганістану

    Додатковий контингент США чисельністю 33 тисячі чоловік, введений в Афганістан у 2009 році, залишив країну.
    В Афганістані поки залишаться 68 тисяч американських військовослужбовців, тобто стільки ж, скільки їх там перебувало до рішення президента США Барака Обами посилити військове угруповання майже в півтора рази. Передбачалося, що додаткові сили зуміють стримати збільшену активність бойовиків руху “Талібан”.
    Вивід додаткових військ йшов протягом декількох місяців. Як планується американські військові, що залишилися в Афганістані будуть виведені звідти в кінці 2014 року разом з іншими силами НАТО.
    Тим часом передача контролю над забезпеченням безпеки афганським силам правопорядку може затягнутися в зв’язку з нападами на військовослужбовців НАТО. У ряді випадків обстріли і теракти влаштовували службовці афганської армії і поліції, що змусило командування альянсу скасувати кілька спільних операцій з місцевими силами правопорядку.
    Нагадаємо, з початку 2012 року в Афганістані убито майже 250 військовослужбовців НАТО, причому більшість з них були американцями.


    Підписуйтесь на наші сторінки у Facebook та Twitter. Також долучайтесь до нашого каналу у Telegam


  • Щодо роботи порталу пишіть Ваші побажання та зауваження нам на пошту: mail.milinua@gmail.com


    Авторизація
    *
    *
    Генерація паролю
    %d блогерам подобається це: