fbpx
Ан-70 будуватимуть в Казані

Ан-70 будуватимуть в Казані

«Антонов» Авіабудування Авіація Ан-70/188 ОПК

Як повідомляє “Голос України”, Росія та Україна домовилися про запуск з 1 вересня проекту з серійного виробництва Ан-70.

Голова Об’єднаної авіабудівної корпорації РФ Михайло Погосян повідомив про початок підготовки виробництва літаків Ан-70.

Базою для цього все-таки стане ВАТ «Казанське авіаційне виробниче об’єднання ім. С. П. Горбунова» (КАВО).

За словами Погосяна, на КАВО разом із КБ «Антонов» і АТ «Мотор Січ» цей процес уже розпочато. До 1 вересня Росія отримає всю необхідну технічну документацію. Паралельно з роботою над документами вестимуть будівництво нового корпусу для виробництва Ан-70.

«Наші замовники, які лобіюють проект, — міністерство оборони — наполягають на випуску першого літака в 2014 році. Це дещо складно і, можливо, це буде 2015 рік з переходом на 2016-й», — заявив гендиректор Казанського авіаційного підприємства Василь Каюмов.

За словами Каюмова, фінансування проекту планується вести в рамках відповідної федеральної цільової програми. КАВО має намір випускати 12 літаків на рік.

Нагадаємо, прем’єр РФ Дмитро Медведєв ще 9 червня, проводячи в Казані нараду з питань стратегічної авіації, доручив підготувати пропозиції Україні для спільного виробництва літаків Ан-70: «По лінії військово-транспортної авіації це, звичайно, Україна насамперед. У чому наші перспективи й у чому наші складності в спілкуванні з нашими українськими партнерами? Необхідно, загалом, підготувати пропозиції з кооперації на майбутнє й остаточно ухвалити рішення щодо розміщення нових підприємств, включаючи питання створення нового виробництва літаків Ан-70», — заявив він тоді.

Тим часом наприкінці березня генеральний конструктор ДП «Антонов» Дмитро Ківа повідомив, що Державний авіабудівний концерн «Антонов» і російська «Об’єднана авіабудівна корпорація» мають намір розпочати випуск Ан-70 на … ВАТ «Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство».

Днями на авіакосмічній виставці, що відкрилася в Казані, російські журналісти поставили запитання голові ради директорів українського АТ «Мотор Січ» В’ячеславу Богуслаєву, яка роль України в тому, що виробництво Ан-70 перенесли в Казань, хоча раніше заявляли, що його складатимуть в Ульяновську, Воронежі, Самарі?

«По-перше, спасибі вашому президентові — він колосальну роботу провів. А, по-друге, ми зазначали на всіх нарадах: «Тільки Казань». Це моє глибоке переконання: технологія військового літакобудування, виробництва важких, великих літаків, а не якихось дрібних, середньомагістральних, збереглася саме тут. А Ан-70 — не цивільний літак… І потім, тут — аура: у Росії Казань — це Авіаційна долина. Сьогодні ми вийшли із пропозицією, щоб двигуни Д-27 для Ан-70 робити в кооперації в Казані. Це було б логічно, раз ухвалено рішення, що літак випускатимуть тут. Ми приїхали з такою пропозицією», — відповів авіапромисловець.

Яна СТАДІЛЬНА, Голос України

«Антонов» Авіабудування Авіація Ан-70/188 ОПК