Державна спеціальна служба транспорту (ДССТ)

Час читання: 4 хвилин

Одним з військових формувань України, що виконує завдання по підтриманню обороноздатності держави – є Державна спеціальна служба транспорту (ДССТ).

ДССТ є спеціалізованим державним органом транспорту у складі центрального органу виконавчої влади в галузі транспорту, призначеним для забезпечення стійкого функціонування транспорту в мирний час та в умовах воєнного і надзвичайного стану.

ДССТ була створена 1 листопада 2004 року, на базі частин залізничних військ Збройних Сил України.
До завдань ДССТ відносяться:

  • технічне прикриття, відбудова, встановлення загороджень на об’єктах національної транспортної системи України з метою забезпечення діяльності Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законів України;
  • будівництво та ремонт у мирний час і в умовах воєнного стану нових та підвищення строку експлуатації і пропускної спроможності діючих об’єктів національної транспортної системи;
  • відбудова транспортних комунікацій, порушених унаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, аварій і катастроф;
  • охорона об’єктів національної транспортної системи України в мирний час і в особливий період;
  • виконання інших завдань, пов’язаних із участю в обороні держави та забезпеченням ефективного функціонування національної транспортної системи України.

Структура ДССТ:

Організаційно ДССТ входить до складу Міністерства інфраструктури України (що раніше мало назву Міністерство транспорту та зв’язку).
ДССТ має статус спеціального державного органу транспорту. Комплектується офіцерами, прапорщиками, сержантами контрактної служби та військовослужбовцями строкової служби, а також цивільними спеціалістами.

ДССТ складається:

  • Адміністрація ДССТ (м. Київ) в/ч Т0100;
  • 195 база ДССТ (м. Київ) в/ч Т0710;
  • 194 понтонно-мостовий загін (м. Новомосковськ) в/ч Т0320;
  • Кафедра військової підготовки спеціалістів ДССТ;
  • Дніпропетровського Національного Університету залізничного транспорту (готує офіцерів);
  • 8 Навчальний центр ДССТ (м, Чернігів) в/ч Т0500;

 

  • 1 об’єднаний загін механізації (м. Львів) в/ч Т0110:
    -11 окремий колійний загін (м. Червоноград) в/ч Т0200;
    -72 окремий загін механізації (м. Червоноград) в/ч Т0410;
    -18 окремий мостовий загін (м. Чоп) в/ч Т0300;
    -220 окремий загін механізації (м. Червоноград) в/ч Т0600.

 

    • 26 об’єднаний загін механізації (м. Дніпропетровськ) в/ч Т0120:
      -19 окремий мостовий загін (м. Дніпропетровськ) в/ч Т0310;
      -1936 окремий загін механізації (м. Кривий Ріг) в/ч Т0400;
      -1935 окремий загін механізації (м. Дніпропетровськ) в/ч Т0610.

     

    • 36 об’єднаний загін механізації (м. Харків) в/ч Т0130:
      -92 окремий колійний загін (м. Конотоп) в/ч Т0210;
      -337 окремий загін механізації (м. Конотоп) в/ч Т0420;
      -199 база техніки (м. Харків) в/ч Т0700.

  • Підготовка:

    Підготовка військовослужбовців ДССТ здійснюється кафедрою військової підготовки ДНУЗТ м. Дніпропетровськ (підготовка офіцерів), та у 8-му Навчальному центрі ДССТ (підготовка молодших спеціалістів).

     

  • 8 НЦ ДССТ – здійснює підготовку молодших спеціалістів ДССТ за 23 спеціальностями :

    • бульдозерист
    • екскаваторник
    • сапер
    • радіо-телефоніст
    • командир відділення
    • та ін.

  •  

     

  •  

    Також 8НЦ здійснює підготовку за спеціальністю – водолаз. Ця спеціальність є дуже складною в освоєнні, проте дуже необхідною для ДССТ. Водолази здійснюють інженерну розвідку перед наведенням наплавних мостів, і виконують підводні роботи під час їх наведення.
    Підготовка водолаза триває 5 місяців. Для цього в центрі є спеціально обладнаний басейн глибиною 5 метрів. За час навчання водолаз повинен провести під водою не менше 20 навчальних годин.

     

  • Службова діяльність:

    Основним видом діяльності ДССТ є ремонт та утримання транспортної інфраструктури держави (в основному залізничної). Для цього військовослужбовці залучаються для ремонтно-відновлювальних та будівельних робіт. В інший час займаються звичайними для військових завданнями: заняття, наряди, варта і т.ін.

    ;

    Також військовослужбовці 195 бази ДССТ залучаються для охорони будинку Міністерства інфраструктури України (раніше мало назву Міністерство транспорту та зв’язку).

     

     

    Навчання:

    ДССТ проводить мобілізаційні, командно-штабні спеціальні та тактико-спеціальні навчання як самостійні (частин та підрозділів ДССТ), так і спільні (з частинами та органами управління ЗСУ, та інших військових формувань).

    У 2012 році ДССТ брала участь у спільних з ЗСУ навчаннях «Перспектива-2012», в ході яких у Дніпропетровській області був наведений наплавний залізничний міст довжиною 500 метрів.
    Наведений через річку міст забезпечив залізничну переправу підрозділів 25-ї окремої повітряно-десантної бригади. Також за легендою навчань були відпрацьовані прикриття мосту силами ППО (комплексом «ОСА»), та відбиття нападу розвідгрупи противника.

    Слід зазначити, що ДССТ наразі єдина структура в Україні, що має технічні можливості по наведенню наплавного залізничного мосту довжиною до 570 м.

    Наведення наплавного залізничного мосту відбулось вперше з 1998 року. Сам елемент навчань пройшов з притаманним для військових пафосом – використанням оркестру…

    Озброєння:

    На озброєнні ДССТ перебуває спеціальна інженерна та техніка залізничних військ, в тому числі єдиний в Україні комплект наплавного залізничного мосту НЖМ-56 (довжина 572 м, час розгортання 24 год.)

    Безперечно військові залізничні підрозділи є дуже важливим елементом військового потенціалу України – як країни, що має найбільшу за площею територію в Європі (а відповідно потребує надійної системи транспортування військ), і найрозгалуженішу залізничну інфраструктуру серед європейських країн.
    Залізничний транспорт, для військових, має ряд переваг відносно інших видів транспорту:
    – Меншу вартість перевезення вантажів та техніки;
    – Достатню кількість платформ для транспортування техніки (для перевезення техніки тягачами Україна не має достатньої їх кількості, тим більше технічно справних);
    – Транспортування залізницею великої кількості техніки дозволить не перевантажувати автомагістралі;
    – Досвід використання залізничних військ збройних сил Російської Федерації в Чечні (94-99 роки), свідчить про переваги залізничного транспорту, для забезпечення транспортування військ – 75-90% перевезення військ та вантажів на територію Чечні відбувались залізничним транспортом.

    Все це свідчить про необхідність існування військових залізничних підрозділів, однак постає питання, чи відповідає їх сучасний формат потребам сьогодення.

    Діяльність ДССТ, крім позитивного досвіду виявила і негативні сторони використання подібного військового формування не за призначенням:
    Використання підрозділів ДССТ для будівництва – безперечно однією з функцій ДССТ, є підтримання об’єктів інфраструктури державного значення в готовності до використання в особливий період. Для цього ця служба повинна залучатись до ремонту таких об’єктів, але на практиці виходить, що військовослужбовці ДССТ (в тому числі і строкової служби), використовуються як низькооплачувана робоча сила.

    Також негативним прикладом є залучення військовослужбовців ДССТ до забезпечення проведення  чемпіонату Європи з футболу «Євро-2012», де військовослужбовці виконували, зокрема, функції охорони громадського порядку, разом з працівниками міліції (не маючи на це за законом права). Також, як не дивно, військовослужбовці ДССТ виконували функції стюартів в поїздах міжміського сполучення.

    Нерозуміння керівництвом держави, і відповідних силових структур, їх задач і специфіки, призводить до використання останніх не за призначенням – і це стало систематичною проблемою для України.
    На думку автора, вказані керівники повинні були усвідомити, що використання емблеми «Євро-2012» на формі військовослужбовця, – виглядає кумедно, і ображає честь людей які служать в ДССТ.

    КРАЗ_750 спеціально для mil.in.ua

    * Вся інформація отримана з відкритих джерел, і не є таємною

    Висловлюю подяку у створенні статті guliaypole


    Підписуйтесь на наші сторінки у Facebook та Twitter. Також долучайтесь до нашого каналу у Telegam


  • Щодо роботи порталу пишіть Ваші побажання та зауваження нам на пошту: mail.milinua@gmail.com


    Інформація принесла користь?:

    0 votes, 0 avg. rating

    Авторизація
    *
    *
    Генерація паролю
    %d блогерам подобається це: