fbpx
Індійське бачення FMBT

Індійське бачення FMBT

Азія Бронетехніка Індія ОПК Світ Танк Танк Arjun

Індійський майбутній основний бойовий танк (FMBT), що має стати основою ударної потужності індійської армії в середині 21 століття, продовжує нудьгувати, в той час як армія продовжує тривалу суперечку про його специфікацію.

Рік тому, 6 грудня 2010, міністр оборони А. К. Ентоні казав, що армією була сформульована специфікація FMBT і DRDO було проведено техніко-економічне обгрунтування. Ентоні, як тепер виявилося, ввів в оману парламент. Джерела Міноборони кажуть, що донині залишаються невирішеними основні особливості FMBT, в тому числі, чи повинен він мати три члени екіпажу або чотири. Тому армія не завершила формування технічного завдання на FMBT, необхідного для санкціонування проекту і виділення фінансування.

ТЗ також дозволяє інженерам почати проектування FMBT. Воно визначає можливості танка і компонентів, включаючи його вагу, розміри, мобільність; зброю броньовий захист, зв’язок, а також будь-які спеціальні можливості, які потрібні, наприклад, здатність до водіння під водою; або застосування на ядерному полі бою.

Але DRDO почала роботу, прагнучи захистити FMBT від затримок, якими страждають програми Арджун. FMBT повинні розгортати до 2020 року, коли старі танки Т-72, які надійшли на озброєння в 1979 році, мають завершити свій 32-річний термін служби. Бізнес Стандарт отримав ексклюзивний дозвіл на відвідування Центру розвитку та досліджень бойових машин (CVRDE), відділу DRDO, де наближається до завершення Arjun Mark II і буде розвиватися FMBT.

Доктор P Sivakumar, один з директорів CVRDE, показав, що вже почалася робота по найважливіших систем FMBT, навіть без технічного завдання. На підставі армійського обмеження ваги в 50 тонн для FMBT, DRDO запустило пілотний проект з розробки 1800-сильного двигуна. Sivakumar зауважив, що 1500 к.с. достатньо для 50-тонного танку, але з урахуванням потенційного росту ваги 300-сильна не буде лишньою.

“Індією ніколи не розроблялись двигуни; технології завжди були імпортовані. Але ми будемо розвивати FMBT двигун як національний проект. Наш підхід не є двигуном конкретним, ми дивимося на те, що розвивається повний спектр технологій, необхідних для будівництва двигунів. Не тільки дизайн … а так само виготовлення, випробування, оцінки,”-говорить Sivakumar.

Цей амбітний план поєднується з прагматизмом. DRDO запросив міжнародних консультантів для розробки двигуна і розбудови індійського виробничого потенціалу в суміжних областях. Sivakumar каже, що німецькі компанії MTU і Renk, які постачають двигуни і трансмісії для танків Арджун, відмовився надати консультації, розуміючи, що створення індійського двигуна покладе кінець їх ринкові тут. DRDO в даний час веде перемовини щодо консультаційних пропозицій від Ricardo з Великобританії і AVL з Австрії.

Директор CVRDE каже, що консультанти мають розробити конструкцію двигуна протягом 12 місяців, і 18 місяців має піти на те, щоб створити перший прототип. “Протягом 30 місяців, або три роки максимум, перший двигун буде готовий до випробувань”, говорить він.

“Обидва Рікардо і AVL запропонували, щоб вони спроектували і побудували перші прототипи. Але індійська промисловість працюватиме разом з консультантом. Перший проект ніколи не досконалий, так що консультант буде здійснювати зміни, необхідні в галузі дизайну, допусків, або матеріалів для доробки двигуна. Потім, у другій фазі, індійський партнер буде виробляти двигун “, говорить Sivakumar.

Навіть зараз, коли CVRDE розвиває цей технологічний потенціал, він планує надалі гібридний двигун для FMBT після 2030 року. Sivakumar каже, що танк залишається на місці протягом принаймні 40% часу в бою, під час якого його двигун працює вхолосту. “Це означає, що 40% часу, ви марно тратите 1500 к.с., що поглинає дизельне пальне і видає позицію танка, а вам потрібно дуже мало енергії для роботи електроживлення, радіо і уравління зброєю або для повільного переміщення. Так що ми розвиваємо гібридний концепт технології, в якій танк буде мати два двигуни: 500 к.с. двигун режиму зниженого енергоспоживання, а інший двигун 1000 к.с., що включається, коли висока потужність буде потрібна, наприклад, для маневрування в бою “, пояснює директор CVRDE .

Тоді як в DRDO починається проектування майбутнього основний бойовий танк (FMBT), армія розсилає зазвичай заплутані повідомлення на життєво важливе питання про те, які великі і важкі танки вона хоче мати. Наполягаючи, що створений DRDO 60-тонний Арджун важить надто багато, щоб пересуватися річковий місцевості Пенджабу, армія зажадала таких функцій в моделі Arjun Mark II, що підвищить його вагу до 65 тонн.

Планування FMBT, який буде наслідувати Arjun Mark II 2020 — ще більш суперечливі. Армія хоче FMBT вагою всього в 50 тонн, але зі збереженням всіх можливостей Арджун.
Посадові особи в CVRDE, що розроблятиме FMBT, кажуть, що це неможливо – побудувати FMBT на 15 тонн легше при одночасному поліпшенні захисту екіпажу; установки потужнішої гармати, яка може вражати ворожу техніку з урахуванням поліпшення танків противника; і зробити FMBT швидше і потужніше.

Директор CVRDE, Р Sivakumar, розповів Business Standard під час ексклюзивного брифінгу з FMBT, що вона задовольнять вимоги по вазі, тільки якщо армія визначить свої нагальні потреби, а не вимагатиме всі доступні функції . Одним із прикладів є захисту. FMBT матиме передові системи активного захисту, яка виявлятимуть ворожі, а потім запускає контр-боєприпас. Але армія також наполягає на потужній звичайні броні, який традиційно захищає танкістів.

“Якщо ви хочете 50-тонний FMBT – ви повинні вибирати мудро. Якщо ваша система активного захисту можуть надійно уразити ворожі снаряди, чому ви також хочете важкої броні пасивних систем? Що б ви не використовували – композити, легкі матеріали, і т.д. – маса танка буде рости. Крім того, як ви можете збільшити здатність вашого танкової гармати пробивати ворожі танки без збільшення ваги? ” – запитує Sivakumar.

Для нового танку CVRDE планує самостійно розробити трансмісію, взявши за основу систему, що розроблялася для 1500-сильного двигуна в Арджун, але не була застосована в звязку з заміною силового блоку. Sivakumar, сам досвідчений дизайнер трансмісій, каже, що дизайн CVRDE будуть перевіряти консультант, який буде обраний з трьох кандидатів: Рікардо; AVL, або американського Південно-Західного науково-дослідного інституту.

“CVRDE має традиції в таких розробках. Ми побудували трансмісію для винищувач Tejas. Це 35 кг з магнієвого сплаву, що обертається зі швидкістю 16800 обертів за хвилину. Ця коробка передач успішно завершила близько 3000 рейсів, “говорить Sivakumar.

FMBT буде озброєний гладкоствольною новою для Індії 120-мм танковою гарматою. У той час як решта світу вже давно використовували гладкоствольну зброю, що дозволяла застосування протитанкових ракет і осколково-фугасних протитанкових (HEAT) пострілів – DRDO застряг з нарізною зброєю. Існує впевненість, що перехід буде плавним: DRDO розроблена гладкоствольна гармата для танка Т-90 після того як Росія незаконно заблокували передачу технологій. DRDO також працює з Ізраїлем Military Industries (IMI), яка розроблена гладкоствольна гармата для танка Меркава.

FMBT буде використовувати одне з досягнень Арджуна, його блок гідро-пневматичної підвіски (HSUS), що згладжує ривки від швидкої їзди по нерівній пересіченій місцевості. Плавність ходу Арджун дозволяє своїм зброєю точно уразити ціль розміром з валізу в двох кілометрах, рухаючись зі швидкістю в 30 км на годину. Початкові FMBTs матимуть покращений HSUS Арджуна, в той час CVRDE пропонує розробити активну підвіску до 2030 року. Датчики будуть передавати інформацію про стан шляху попереду танка для вироблення керуючих сигналів для підвіски системою керування рухом.

УКРАЇНСЬКИЙ МІЛІТАРИСТ

Азія Бронетехніка Індія ОПК Світ Танк Танк Arjun