fbpx
Індійський контракт

Індійський контракт

«Антонов» Авіація Ан-24/26/30/32 Індія Україна

Після декількох років виснажливих переговорів Україна таки підписала з Індією досить великий збройний контракт. Ціна питання – понад $ 300 млн. Це можна цілком порівняти з давнім танкових контрактом на продаж сусідньому Пакістану 320 вітчизняних танків Т-80УД в 90-х роках – якщо не перевищує його. Але Делі Україна продає не танки – цим в Індії, до речі, займається Росія. Українці будуть модернізувати парк індійських літаків Ан-32, розроблених АНТК ім. Антонова і побудованих ще в радянський час на потужностях вітчизняних авіазаводів.

Вистражданий контракт був скріплений підписами керівників української компанії «Спецтехноекспорт» – дочірньої фірми держкомпанії «Укрспецекспорт» – і представників керівництва Міноборони Індії. Сталося це в передмісті Парижа, де на цьому тижні проходить 48-й міжнародний аерокосмічний салон Le Bourget – один з найбільших і престижних європейських аерокосмічних салонів. Причому буквально через кілька днів після того, як в Індії розбився літак ВПС Індії Ан-32. Загинуло 12 чоловік. Ця катастрофа що стала чи не останньою краплею, таки примусила індійське керівництво підписати контракт, який виношувався давно. Далі Делі не можна було зволікати. Ціна модернізації парку індійських Ан-32 почала вимірюватися вже не лише грошима, але і життями …

Індійських парк Ан-32, які надходили з 1984 року, спочатку нараховував 118 військово-транспортних літаків. Близько 100 з них продовжують працювати до сьогодні у країні зі складними кліматичними умовами та численними високогірними аеродромами. Літак здатний здійснювати польоти з висотних аеродромів (до 4 500 м над рівнем моря) в умовах спекотного клімату (до +55 ° С). Модернізувати планується близько 80 машин. Завдання – збільшити термін служби, в 2-3 рази збільшити ресурси двигунів, масу комерційної навантаження, дальність польоту, удосконалити радіоелектронне обладнання, знизити рівень шуму в кабіні екіпажу.

У виконання контракту, крім вітчизняних спецекспортера, тісно залучені АНТК ім. Антонова – як розробник літаків Ан-32 і структура, відповідальна за продовження технічного ресурсу і подальше безпечне використання цієї машини; ВАТ «Мотор-Січ» »- як виробник авіамоторів для цього літака, які будуть піддаватися серйозному допрацюванню для забезпечення більшої потужності та ефективності при роботі в умовах високогір’я, і, звичайно ж, 410-й авіаційний завод – серійний виробник літаків Ан-32. Для київського підприємства це буде дуже непросто завдання – виконати настільки об’ємний контракт в нинішніх вкрай непростих економічних умовах. Модернізація 10-20 літаків може початися вже в цьому році на Київському авіаремонтному заводі.

Літаки, в залежності від рівня технічної виробки, будуть ремонтироваться і модернізуватися як в Україні, так і в Індії – на потужностях корпорації Хал після налагодження відповідної виробничої лінії. Планується, що льотний ресурс літаків буде продовжений на 15-25 років. Виконання контракту по Ан-32 зажадає не менше трьох років.

Але контракт з «тридцять другим» – далеко не єдиний авіавіраж України в індійському повітряному просторі. АНТК ім. Антонова бере участь у міжнародному тендері на постачання в Індію шести патрульних літаків. «Антоновці» пропонують індусам літак Ан-74, який може знаходитися в повітрі до 10 годин, виконуючи завдання розвідки і патрулювання. Головний конкурент – американська машина Р-3С «Оріон» компанії «Локхід Мартін». Але в альянсі з українцями єдиним фронтом виступають шведські, німецькі й італійські компанії, обладнання та озброєння яких буде інтегровано на Ан-74. Більше того – на виставці в Le Bourget АНТК ім. Антонова підписав договір про співпрацю з британською компанією «Маршал», яка оснастить Ан-74 пристроєм для дозаправлення літака в повітрі. Це якраз те, чого дуже хотіли індуси для свого майбутнього патрульного літака …

Сергій Згурець

Лівий Берег 

«Антонов» Авіація Ан-24/26/30/32 Індія Україна