Італійські підводні човни серії DG

Італійська фірма DRASS1  (Drass Galeazzi Underwater Technology S.r.l.) є відомим виробником підводної техніки. Вона спеціалізується на розробці та виготовленні глибоководної рятувальної техніки та обладнання.

Розроблені DRASS  комплекси для порятунку  екіпажів підводних човнів, стоять на озброєнні багатьох армій НАТО та Азії.

підводний рятувальний апарат фірми DRASS

В Росії після аварії  підводного човна «Курськ», зрозуміли необхідність мати сучасний рятувальний корабель з обладнанням для глибоководних робіт.

Нездатність російської промисловості виготовити сучасне обладнання для глибоководних робіт, створила необхідність співпраці  з іноземними компаніями.

Для цього була обрана італійська фірма DRASS1 . В 2009 році  вона уклала контракт(2) з російською стороною на розробку та виготовлення обладнання для ГВК-450 – глибоководного водолазного комплексу, який повинен був бути  встановлений на російському рятувальному судні «Игорь Белоусов».

Рятувальне судно ВМФ Росії “Игорь Белоусов” (фото http://forums.airbase.ru/)
рятувальне глибоководне обладнання корабля “Игорь Белоусов”
камери для декомпресії зі складу ГВК-450 фірми DRASS ( фото “Тетис Про” / Tetis-pro.ru )
(фото “Тетис Про” / Tetis-pro.ru)

Маючи значний досвід у розробці техніки для підводних робіт, ця італійська фірма також займається розробкою підводної техніки військового призначення.

 

Підводні човни серії DG

В 2017 році фірма DRASS  представила лінійку малих дизель-електричних (ДЕПЧ) підводних човнів серії DG. Ці підводні човни мають малі розміри, і спроектовані для застосування на малих глибинах (прибережних акваторіях).

Саме малі розміри є головною перевагою цих підводних човнів. Ця особливість значно підвищує непомітність човнів, і дозволяє максимально наблизитись до берега (що не можуть зробити більші за водотоннажністю ПЧ через малу глибину).

Малі розміри  ПЧ серії  DG  дозволяють зберігати їх в сухому ангарі, і спускати  на воду безпосередньо перед початком операції. Це значно полегшує технічне обслуговування човнів, і збільшує термін їх використання.

Човни серії DG призначені для патрулювання прибережних морських районів, ведення протичовнової боротьби, мінування і ведення розвідки.

Ці підводні човни також пристосовані для проведення диверсійних операцій. Вони мають можливість  доставки бойових пловців – як на борту ПЧ, так і на підводних носіях бойових пловців типу SDV(3).

Вся лінійка підводних човнів серії DG створена за модульним принципом. Спеціальне обладнання цих підводних човнів може бути змінене в залежності від вимог замовника, і може бути пристосованим під виконання конкретних завдань.

Озброєння ПЧ серії DG включає в себе малі торпеди, морські міни та розвідувальне обладнання.

 

DG-85      

ПЧ DG-85 є найменшим з серії підводних човнів DG.

ПЧ  DG-85 призначений для проведення диверсійних операцій в акваторіях та місцях стоянки кораблів противника. Для цього він озброєний двома 325мм торпедами (що керуються по дротах). А також може доставляти 6 морських мін.

Крім екіпажу, DG-85 може транспортувати одного бойового пловця, який може провести мінування кораблів, або об’єктів військової інфраструктури противника.

Особливості:
Малі розміри ПЧ DG-85 роблять його виявлення противником –  надзвичайно складним. Що є головною перевагою цієї моделі підводного човна. Ця особливість є суттєвою перевагою при веденні розвідки та мінуванні узбережжя та портів противника.

 

Бойове застосування:

  • патрулювання прибережних морських районів з ціллю ведення протичовновнової боротьби (знищення кораблів противника)
  • знищення кораблів противника біля причалів та якірних стоянок
  • встановлення мін на мілководді та на вході у гавані
  • ведення акустичної та радіорозвідки

Обладнання:

  • навігаційна бойова система
  • інерціальна навігаційна система
  • система вимірювання відстані до перешкоди
  • пасивний сонар
  • сонар SWR
  • приймач попередження про опромінення РЛС
  • TV перископічна система
  • радіостанція HF
  • радіостанція UHF/VHF
  • система підводного зв’язку
  • ехолот
  • допплерівський вимірювач швидкості

Екіпаж:

  • екіпаж 3+1 (додатково може брати на борт одну людину)

Озброєння:

  • дві 325-мм торпеди (що керуються по дротах).
  • до 6 морських мін

Розміри:

  • довжина 21.6 м
  • ширина 3.82 м
  • висота 5.75 м
  • діаметр корпусу 2.20 м
  • вага 94 т (в спорядженому стані)
  • вага 84 т (суха маса)

Швидкість:

  • максимальна швидкість в підводному положенні 13.9 км/год (7.5 вузлів)
  • максимальна швидкість в надводному положенні 11.1 км/год (6.0 вузлів)
  • крейсерська швидкість 7.4 км/год (4.0 вузлів)
  • запас ходу на крейсерській швидкості (зі шнорхелем) 2778 км (1500 морських миль)
  • запас ходу в надводному положенні (на акумуляторах) 185 км (100 морських миль)

Конфігурація двигуна:

  • 4 акумуляторні батареї
  • 2 дизель-генератора
  • електродвигун з редуктором
  • шнорхель

DG-120

ПЧ DG-120 є збільшеним варіантом підводного човна DG-85, він зберіг всі конструктивні  характеристики моделі 85, про те має розширені бойові можливості.

 

ПЧ DG-120 має вже 6 325мм торпед, та підвищену автономність плавання. Також крім екіпажу,  DG-120 може брати на борт ще 2 особи.

Бойове застосування:

  • патрулювання прибережних морських районів з ціллю ведення протичовновнової боротьби (знищення кораблів противника)
  • знищення надводних кораблів та ПЧ противника ( використовуючи 6 325-мм торпеди, на дальності до 20 км)
  • доставка надувного човна для використання групою бойових пловців
  • атака стратегічних цілей у відкритому морі силами групи бойових пловців (нафтові платформи, термінали, трубопроводи)
  • знищення кораблів противника біля причалів та якірних стоянок
  • встановлення мін на мілководді та на вході у гавані
  • ведення акустичної та радіорозвідки

Обладнання:

  • навігаційна бойова система
  • інерціальна навігаційна система
  • система вимірювання відстані до перешкоди
  • пасивний сонар
  • сонар SWR
  • приймач попередження про опромінення РЛС
  • TV перископічна система
  • радіостанція HF
  • радіостанція UHF/VHF
  • система підводного зв’язку
  • ехолот
  • допплерівський вимірювач швидкості

Екіпаж:

  • екіпаж 7+2 (додатково може брати на борт дві людини)

Озброєння:

  • шість 325-мм торпеди (що керуються по дротах)
  • до 6 морських мін
  • може перевозити надувний човен для групи бойових пловців

Розміри:

  • довжина 28.2 м
  • ширина 3.92 м
  • висота 6.14 м
  • діаметр корпусу 2.30 м
  • вага 130 т (в спорядженому стані)
  • вага 115 т (суха маса)

Швидкість:

  • максимальна швидкість в підводному положенні 16.7 км/год (9.0 вузлів)
  • максимальна швидкість в надводному положенні 13.9 км/год (7.5 вузлів)
  • крейсерська швидкість 7.4 км/год (4.0 вузлів)
  • запас ходу на крейсерській швидкості (зі шнорхелем) 3333 км (1800 морських миль)
  • запас ходу в надводному положенні (на акумуляторах) 223 км (120 морських миль)

Конфігурація двигуна:

  • 4 акумуляторні батареї
  • 2 дизель-генератора
  • електродвигун з редуктором
  • шнорхель

 

DG-160

ПЧ DG-160 має ще більші бойові характеристики, екіпаж збільшений до 9 чоловік, а десант бойових пловців до 6 чоловік.

ПЧ DG-160 також отримав більш потужні торпеди – дві 533мм торпеди.

Для доставки бойових пловців, підводний човен  DG-160 здатний транспортувати на своєму корпусі 2 двомісних підводних носіях бойових пловців типу DG2 SDV(3). Це значно розширює можливості для проведення диверсій.

Особливості: DG-160 може використовувати 4 важкі 533-мм торпеди для знищення підводних та надводних цілей.  Або використовувати 2 533-торпеди, а через інші два торпедні апарати виводити водолазне обладнання бойових пловців  + надувний човен.

 

Бойове застосування:

  • патрулювання прибережних морських районів з ціллю ведення протичовновнової боротьби (знищення кораблів противника)
  • знищення надводних кораблів та ПЧ противника ( використовуючи чотири  533-мм торпеди, на дальності до 50 км)
  • доставка групи бойових пловців
  • атака стратегічних цілей у відкритому морі силами групи бойових пловців (нафтові платформи, термінали, трубопроводи)
  • знищення кораблів противника біля причалів та якірних стоянок
  • встановлення мін на мілководді та на вході у гавані
  • ведення акустичної та радіорозвідки

Обладнання:

  • навігаційна бойова система
  • інерціальна навігаційна система
  • система вимірювання відстані до перешкоди
  • пасивний сонар
  • сонар SWR
  • приймач попередження про опромінення РЛС
  • TV перископічна система
  • радіостанція HF
  • радіостанція UHF/VHF
  • система підводного зв’язку
  • ехолот
  • допплерівський вимірювач швидкості

Екіпаж:

  • екіпаж 9 чол
  • група бойових пловців 6 чол

Озброєння:

  • чотири 533-мм торпеди (що керуються по дротах)
  • до 6 морських мін
  • може перевозити надувний човен для групи бойових пловців
  • два 2-х місних  підводних засоби доставки бойових пловців DG2 SDV(транспортуються на палубі)

Розміри:

  • довжина 32.24 м
  • ширина 4.12 м
  • висота 6.45 м
  • діаметр корпусу 2.50 м
  • вага 169 т (в спорядженому стані)
  • вага 141 т (суха маса)

Швидкість:

  • максимальна швидкість в підводному положенні 18.5 км/год (10.0 вузлів)
  • максимальна швидкість в надводному положенні 15.7 км/год (8.5 вузлів)
  • крейсерська швидкість 9.3 км/год (5.0 вузлів)
  • запас ходу на крейсерській швидкості (зі шнорхелем) 3700 км (2000 морських миль)
  • запас ходу в надводному положенні (на акумуляторах) 296 км (160 морських миль)

Конфігурація двигуна:

  • 4 акумуляторні батареї
  • 2 дизель-генератора
  • електродвигун з редуктором
  • шнорхель

 

DG-350

Підводний човен DG-350 продовжує лінійку малопомітних підводних човнів фірми DRASS. Цей ПЧ має ще більш розширені бойові можливості.

Особливості:  На відміну від попередніх моделей, ПЧ  DG-350 має подвійний корпус, що знижує шумову сигнатуру човна. Не ускладнює виявлення DG-350 гідроакустичними станціями противника. Зовнішній корпус цього підводного човна виготовлений з композитних матеріалів.

DG-350  може доставляти групу бойових пловців чисельністю до 12 чоловік.

 

ПЧ  DG-350 може перевозити на палубі 2 чотиримісні засоби (апарати) доставки бойових пловців DS4 SDV(3)

Бойове застосування:

  • патрулювання прибережних морських районів з ціллю ведення протичовнової боротьби (знищення кораблів противника)
  • знищення надводних кораблів та ПЧ противника ( використовуючи три  533-мм торпеди, на дальності до 50 км)
  • доставка групи бойових пловців
  • атака стратегічних цілей у відкритому морі силами групи бойових пловців (нафтові платформи, термінали, трубопроводи)
  • знищення кораблів противника біля причалів та якірних стоянок
  • встановлення мін на мілководді та на вході у гавані
  • ведення акустичної та радіорозвідки

Обладнання:

  • навігаційна бойова система
  • інерціальна навігаційна система
  • система вимірювання відстані до перешкоди
  • пасивний сонар
  • сонар SWR
  • приймач попередження про опромінення РЛС
  • TV перископічна система
  • радіостанція HF
  • радіостанція UHF/VHF
  • система підводного зв’язку
  • ехолот
  • допплерівський вимірювач швидкості

Екіпаж:

  • екіпаж 9 чол
  • група бойових пловців 12 чол

Озброєння:

  • три 533-мм торпеди (що керуються по дротах)
  • до 8 морських мін

Додаткове озброєння:

  • 2 легкі торпеди (запускаються через бокові торпедні апарати)
  • 1 надувний човен для групи бойових пловців
  • 2 чотиримісних підводних засоби доставки бойових пловців DS4 SDV(3)(транспортуються на палубі)

Розміри:

  • довжина 34.8 м
  • ширина 3.50 м
  • висота 7.15 м
  • діаметр корпусу 3 м
  • вага 352 т (в спорядженому стані)
  • вага 291 т (суха маса)

Швидкість:

  • максимальна швидкість в підводному положенні 22.2 км/год (12 вузлів)
  • максимальна швидкість в надводному положенні 16.65 км/год (9 вузлів)
  • крейсерська швидкість 9.3 км/год (5.0 вузлів)
  • запас ходу на крейсерській швидкості (зі шнорхелем) 4625 км (2500 морських миль)
  • запас ходу в надводному положенні (на акумуляторах) 370 км (200 морських миль)

Конфігурація двигуна:

  • 4 акумуляторні батареї
  • 2 дизель-генератора
  • електродвигун з редуктором
  • шнорхель

 

DG-450

DG-450 найбільший підводний човен в лінійці DG. Як і модель DG-350, він також має подвійний корпус.

Особливості:  DG-450 може перевозити на кормі два 6-ти місних засоби доставки бойових пловців типу DS6  SDV(3) + 1 надувний човен.

Бойове застосування:

  • патрулювання прибережних морських районів з ціллю ведення протичовнової боротьби (знищення кораблів противника)
  • знищення надводних кораблів та ПЧ противника ( використовуючи три  533-мм торпеди, на дальності до 50 км)
  • доставка групи бойових пловців
  • атака стратегічних цілей у відкритому морі силами групи бойових пловців (нафтові платформи, термінали, трубопроводи)
  • знищення кораблів противника біля причалів та якірних стоянок
  • встановлення мін на мілководді та на вході у гавані
  • ведення акустичної та радіорозвідки

Обладнання:

  • навігаційна бойова система
  • інерціальна навігаційна система
  • система вимірювання відстані до перешкоди
  • пасивний сонар
  • сонар SWR
  • приймач попередження про опромінення РЛС
  • TV перископічна система
  • радіостанція HF
  • радіостанція UHF/VHF
  • система підводного зв’язку
  • ехолот
  • допплерівський вимірювач швидкості

Екіпаж:

  • екіпаж 9 чол
  • група бойових пловців 12 чол

Озброєння:

  • три 533-мм торпеди (що керуються по дротах)
  • до 8 морських мін

Додаткове озброєння:

  • 4 легкі торпеди (запускаються через бокові торпедні апарати)
  • 1 надувний човен для групи бойових пловців
  • 2 шестимісних підводних засоби (апарата) доставки бойових пловців DS6 SDV(транспортуються на палубі)

Розміри:

  • довжина 34.8 м
  • ширина 4.30 м
  • висота 7.15 м
  • діаметр корпусу 3 м
  • вага 451 т (в спорядженому стані)
  • вага 369 т (суха маса)

Швидкість:

  • максимальна швидкість в підводному положенні 22.2 км/год (12 вузлів)
  • максимальна швидкість в надводному положенні 16.65 км/год (9 вузлів)
  • крейсерська швидкість 9.3 км/год (5.0 вузлів)
  • запас ходу на крейсерській швидкості (зі шнорхелем) 5550 км (3000 морських миль)
  • запас ходу в надводному положенні (на акумуляторах) 370 км (200 морських миль)

Конфігурація двигуна:

  • 6 акумуляторні батареї
  • 2 дизель-генератора
  • електродвигун з редуктором
  • шнорхель

 

Висновок

Італійські підводні човни серії DG є дуже гарним варіантом для прийняття на озброєння ВМС  України.  Їх перевагами для України є можливість застосування в акваторії Чорного моря, яка має малі глибини.

Ще однією перевагою підводних човнів серії DG є можливість  транспортувати носії бойових пловців SDV(3) Ця характеристика суттєво розширює  можливості застосування підрозділів бойових пловців ВМС та  ССО Збройних сил України.

 

Автор: MARINER
Автор перекладу: Юрій Збанацький

(1)  сайт фірми DRASS    http://www.drass.it/diving-systems/

(2) детальніше про співпрацю Росії з Італією що до створення глибоководного рятувального обладнання можна прочитати тут: http://flotprom.ru/publications/analytics/gvk/partone/index.php

(3) SDV – SEAL Delivery Vehicle (засіб доставки бойових пловців) . За радянською класифікацією «подводное средство движения»

Шнорхель – пристрій для роботи двигуна під водою (труба що подає повітря до двигуна, коли ПЧ знаходиться під водою, на перископній глибині).

  • Автор публікації

    Офлайн 3 тижні

    Mariner

    Коментарі: 0Публікації: 31Реєстрація: 27-09-2017

    Поширити:

    Авторизація
    *
    *
    Генерація паролю