Кого британський флот відправив у Чорне море?

24 січня у води Чорного моря зайшов флагманський корабель другої постійної протимінної групи НАТО (SNMCMG2) HMS Enterprise (H88).

HMS Enterprise (H88) – багатоцільовий гідрографічний корабель океанського типу, один з двох цього проекту у складі Королівського флоту Британії (інший – HMS Echo (H87). Це перші кораблі британського флоту оснащені азимутальними двигунами, що надають їм надзвичайно точну керованість та маневреність на низьких швидкостях аж до самостійної швартовки без залучення буксирів. Також, завдяки цим двигунам та носовому підрулюючому пристрою можливе довгочасне знаходження на одній точці не залежно від течії чи вітру, що важливо при підводній діяльності.

Закладено корабель було 19 червня 2000 року, а вже 2 травня 2002 спущено на воду. Будівельник – Appledore Shipbuilders. 17 жовтня 2003 року корабель увійшов до складу Королівського ВМФ. Порт приписки – військово-морська база Девенпорт, Плімут.

Головне призначення HMS Enterprise – проведення дослідних гідрографічних чи геодезичних операцій (у тому числі в інтересах підводного флоту) та підтримка амфібійних операцій, також, можливе використання у якості корабля управління морськими операціями, протимінного застосування (при цьому можливе збільшення екіпажу до 81 особи), пошуку та ідентифікації підводних об’єктів.  Корабель має підвищені умови комфорту для екіпажу, який розміщений у двомісних каютах (окрім командира та його помічника, які живуть у одномісних каютах).  Для виконнаня покладених завдань  Enterprise  оснащений найсучаснішими системами серед яких: сканери бокового огляду, багатопроменевий  та однопроменевий ехолоти, обладнання для досліджень проб води на різних глибинах та ґрунту, магнометр, системи картографування та дослідження морського дна, та інші. Також є один гідрографічний катер який може діяти в певній автономії від корабля-носія.

Історія служби:

Перше успішне оперативне розгортання за кордоном відбувалося у Середземному морі з жовтня 2004 року до квітня 2005 року – було проведено ряд океанографічних та гідрографічних досліджень в інтересах Королівського ВМФ.

З вересня 2005 року HMS Enterprise залучений до роботи у Аденській затоці та проводив спільні гідрографічні дослідження з флотом Саудівської Аравії.

У 2007 року виконував 19-ти місячну (!!!) службу у південно-західній частині Африки, водах Індійського океану та Перської затоки, як в інтересах Британії так і в інтересах Іраку.

З червня 2009 року корабель 2 роки перебувало у західній частині Африки та районі Суецького каналу. 10 червня 2011 року HMS Enterprise повернувся до порту Девенпорт пройшовши сумарно понад 50 тисяч миль.

З серпня 2014 року корабель відправлено до берегів Лівії для підтримки евакуації громадян Британії та інших європейських країн. Сумарно, за 2 рейси, було евакуйовано та доставлено до порту Валетто (Мальта) 217 осіб.

У червні 2015 року HMS Enterprise замінив десантний корабель HMS Bulwark в рамках операції по рятуванню мігрантів, що намагалися перетнути Середземне море з Лівії до Італії. До грудня 2016 року було врятовано понад 9000 осіб, після чого корабель було замінене однотипним HMS Echo (H87).

9 січня 2017 року корабель замінив океанський патрульний корвет HMS  Clyde у водах Атлантичного океану (район Фолклендських островів). Окрім патрулювання, контролю судоходства на висвітлення надводної обстановки HMS Enterprise оновив гідрографічну інформацію про регіон та радіолокаційні зйомки берегових ліній в інтересах Королівського ВМФ. 18 квітня HMS Enterprise повернувся до порту Девенпорт пройшовши 150 тисяч миль (!!!) та відвідавши 20 країн за 3 роки та став на ремонт.

З 29 червня 2017 року HMS Enterprise розгорнуто як командно-штабний корабель Другої постійної протимінної група НАТО (SNMCMG2) у Середземному морі.

24 січня 2018 року корабель увійшов у води Чорного моря. Під час перебування у чорномор’ї Enterprise відвідає порти Констанци (Румунія), Бургасу та Варни (Болгарія), а 14 лютого очікується повернення до Середземного моря.

Друга постійна протимінна група НАТО (Standing NATO Mine Countermeasures Group Two) – це одна з морських груп швидкого реагування країн НАТО яка була утворена 27 травня 1999 року та складається з корабля управління та групи тральщиків (до 10 одиниць) що належать флотам Бельгії, Німеччини, Греції, Італії, Іспанії, Туреччини, Британії, США, Румунії. Головне завдання – пошук, ідентифікація та знищення морських мін всіх видів. Також, кораблі групи залучаються для контролю та висвітлення надводної обстановки, контролю судоходства, та участі у заходах міжнародного співробітництва. Група безпосередньо підпорядкована Об’єднаному командуванню ОЗС НАТО у Неаполі.  На сьогодні до складу групи входять окрім британського корабля HMS Enterprise турецький тральщик TCG Akçay (M-270) та румунський тральщик ROS Lt Lupu Dinescu (F-25). Командує групою представник британського флоту – Commander Justin HAINS.

У березні 2017 року кораблі групи відвідали Одесу та провели спільні заходи з ВМС України, під час який у північно-західній частині Чорного моря було виявлено та знищено 2 морські міни періоду світових воєн. Від України участь у пошуку мін брав рейдовий тральщик «Генічеськ» – єдиний мінно-тральний корабель наших ВМС.

Короткі тактико-технічні характеристики:

Водотоннажність – 3740 тон;
Довжина – 90,6 м;
Ширина – 16,8;
Осадка – 5,5 м;
Силова установка – дизель-електична, 3 дизель-генератори (4,8 МВт) та 2 дизель-генератори у азимутальних двигунах (2х1,7 МВт)  та 1 маневровий підрулюючий двигун (0,4 МВт);
Швидкість – до 15 вузлів (28 км/год), економічний ход – 12 вузлів;
Дальність ходу – 9300 миль (17200 км) при 12 вузлах;
Автономність – 35 діб;
Екіпаж – до 72 осіб (48 осіб постійно перебувають на судні)
Озброєння: 2 20-мм АУ Oerlikon, 3 7,62-мм кулемети M134 Minigun, 4 7,62-мм кулемети FN MAG
Замість висновків:

Британія проявляє підвищений інтерес до регіону, і відправлення такого специфічного корабля ні що інше як необхідність оновлення гідрографічної та геодезичної інформації про Чорне море, з метою більш ефективного застосування як власних сил у регіоні так і інших флотів країн-партнерів.

На жаль, на сьогодні, ВМС України не мають жодних можливостей задля проведення подібних операцій. Гідрографія, геодезія та підводна діяльність не проводиться на належному рівні у зв’язку з відсутністю відповідної техніки, фінансування та розуміння керівництвом держави необхідності цього.

P.S. Слідкувати за службою цього цікавого корабля можна у його власному Твіттері – https://twitter.com/HMSEnterprise

  • Publication author

    Офлайн 11 години

    Тарас Чмут

    Коментарі: 0Публікації: 6Реєстрація: 25-06-2016

    Поширити:

    Авторизація
    *
    *
    Генерація паролю