fbpx
Міжнародні новини у сфері безпеки та оборони (15.07.13 – 22.07.13)

Міжнародні новини у сфері безпеки та оборони (15.07.13 – 22.07.13)

Світ

 

 

16.07.13. ВМС США пошукають заміну палубним транспортникам і гелікоптерам.

 Командування ВМС США має намір в найближчі кілька років оголосити два тендери на заміну палубних військово-транспортних літаків C-2A Greyhound і багатоцільових гелікоптерів  сімейства H-60 Seahawk. Нові літаки і гелікоптери  планується прийняти на озброєння в середині 2020-х років. В якості заміни будуть розглядатися як модернізовані версії вже існуючих літальних апаратів, так і перспективні моделі.
 Згідно з чинним графіком, палубні транспортники C-2A повинні будуть прослужити в складі флоту до 2025 року. В даний час американські військові виконують польоти на 35 таких літаках. Контракт на поставку літальних апаратів для їх заміни повинен бути укладений не пізніше 2016 року. У числі найбільш імовірних варіантів заміни палубних транспортників: модернізована версія C-2A і конвертоплани MV-22 Osprey.
 Оціночні випробування MV-22 вже зроблені. Крім того, військові розглядають можливість модернізації наявних C-2A з заміною деяких елементів фюзеляжу і бортової електроніки. Такий варіант дозволить продовжити термін служби вже наявних літаків на кілька років. Остаточний вибір буде зроблено за підсумками оцінки фінансових витрат та операційної ефективності літальних апаратів.
 Якщо говорити про багатоцільові гелікоптери  сімейства H-60 (SH-60B, SH-60F, HH-60H, MH-60R і MH-60S; надходження останніх двох на флот завершиться в 2016 році), то терміни їх заміни поки не визначені. Остаточні вимоги до нових літальних апаратів будуть названі після 2016 року. Нові гелікоптери повинні будуть прийняти на себе ті ж завдання, що і H-60: доставка вантажів і військових, протичовнова боротьба, пошук мін, пошуково-рятувальні операції та медична евакуація.
 Програма пошуку заміни багатоцільових гелікоптерів отримає назву MH-XX. В даний час на озброєнні ВМС США перебувають близько 460 багатоцільових гелікоптерів  сімейства H-60.

 16.07.13. Розпочалися спільні випробування транспортника Ил-476

 Російський перспективний військово-транспортний літак Ил-476 (Ил-76МД-90А) приступив до державних спільних випробувань Міністерства оборони Росії. У рамках першого етапу випробувань літак здійснив вже три польоти, останній з яких відбувся 12 липня 2013 року. Як очікується, перший етап перевірки транспортника завершиться в листопаді поточного року.

Програма першого етапу державних спільних випробувань складається з двох етапів: «налаштування та оцінки». Фахівцям Міністерства оборони Росії і Авіаційного комплексу імені Ільюшина належить перевірити льотні характеристики Ил-476, а також провести оцінку всіх систем і устаткування літака, включаючи пілотажно-навігаційний комплекс, системи автоматичного управління і відповідач держрозпізнавання.
 За підсумками першого етапу спільних випробувань, Міністерство оборони Росії затвердить акт «з попереднім висновком про випуск настановної партії». Цей документ дозволить підприємству почати серійний випуск транспортників Ил-476.
 Заводські випробування Ил-476 завершилися в травні 2013 року. З кінця лютого поточного року ведеться будівництво перших трьох серійних військово-транспортних літаків, які, як очікується, будуть передані ВПС Росії в 2014 році. Загалом  Міністерство оборони Росії купило до теперішнього часу 39 транспортників Ил-476.

 16.07.13. Чехія погодилася продовжити оренду винищувачів Gripen

 Міністерство оборони Чехії продовжить договір оренди шведських винищувачів JAS.39 Gripen. Про це заявив міністр оборони країни Властіміл Піцек. За його словами, парламент Чехії схвалив продовження договору, і тепер протягом 30 днів свою згоду повинен дати прем’єр-міністр Іржі Руснок. Крім того, Піцек зазначив, що нові умови угоди будуть розширені, проте подробиці не розкрив.
 Чехія і шведська компанія Saab підписали договір оренди винищувачів Gripen в 2004 році. Сума операції склала 19,6 мільярда чеських крон (986,3 мільйона доларів). За умовами договору, ПС Чехії отримували 14 бойових літаків терміном на десять років; дія договору закінчується в кінці 2014 року. Раніше Saab запропонувала чеським військовим кілька варіантів оренди винищувачів з термінами договору від трьох до 11 років і вартістю ─ від п’яти до 14,5 мільярда крон.
 Переговори про можливе продовження договору оренди ведуться протягом останніх двох років. Спочатку міністерство оборони Чехії оголосило, що умови угоди для нього не вигідні, і військові мають намір провести відкритий тендер на постачання нових бойових літаків. У грудні минулого року Олександр Вондра, який займав тоді пост міністра оборони Чехії, заявив, що Saab погодилася знизити вартість оренди Gripen на мільярд чеських крон, завдяки чому нова угода «стало привабливішим».
 У рамках діючого договору міністерство оборони Чехії планувало викупити орендовані винищувачі, проте через брак коштів військового бюджету, що стала особливо гострою через наслідки глобальної фінансово-економічної кризи, що сталася восени 2008 року, відмовилося від цієї ідеї. Не виключено, що можливість викупу бойових літаків буде включена і в умови нової угоди оренди.

 16.07.13. Казахстан купить транспортники A400M 

 Міністерство оборони Казахстану зацікавилося можливістю покупки двох нових європейських військово-транспортних літаків A400M Atlas. Про це заявив міністр оборони країни Адільбек Джаксибеков. За його словами, з європейським авіабудівним концерном Airbus також може бути підписана угода про створення на території Казахстану технічного центру з обслуговування військових літаків цієї компанії.
 Казахстан вперше виявив інтерес до A400M у 2010 році, однак перші конкретні кроки були зроблені тільки в 2012 році. Тоді почалися попередні переговори про купівлю військово-транспортних літаків. В кінці 2012 року заступник міністра оборони Казахстану Талгат Жанжуменов оголосив, що військові можуть придбати до чотирьох нових транспортників A400M. В даний час сторони продовжують переговори, проте конкретна дата, коли може бути укладений контракт поки невідома.
 Розробка транспортника A400M ведеться з початку 2000-х років. Фінансуванням проекту займаються Франція, Німеччина, Іспанія, Великобританія, Туреччина, Бельгія, Малайзія і Люксембург. Ці держави планують придбати 174 нових літака, перші чотири з яких повинні бути передані Франції до кінця 2013 року. Літак здатний розвивати швидкість до 790 кілометрів на годину і здійснювати польоти на відстань до 9,3 тисячі кілометрів. Вантажопідйомність транспортника становить 38 тонн.
 Тим часом, міністр оборони Казахстану Джаксибеков зазначив, що військове відомство має намір скористатися опціоном на покупку додаткових шести військово-транспортних літаків C.295, також випускаються концерном Airbus. В даний час на озброєнні країни стоять два таких транспортника, куплених в березні 2012 року і переданих замовнику в середині січня 2013 року. Опціон міститься в контракті на постачання літаків.

 16.07.13. США і РФ проведуть в Європі спільні військові навчання Atlas Vision

 США і Росія проведуть в Європі спільні військові навчання “Атлас віжн – 2013” / Atlas Vision /. За свідченням держдепартаменту США, “успішні місії з планування навчань відбулися в березні і травні”. Тепер планується перейти безпосередньо до проведення цих двосторонніх навчань, в яких будуть задіяні сухопутні війська.
 Як уточнює командування Армії США в Європі, навчання будуть складатися з двох частин. Перша буде представляти собою командно-штабні навчання на рівні батальйону. Друга – безпосередньо польові маневри на рівні взводу.
 Як заявив начальник Генштабу ЗС РФ генерал армії Микола Макаров по завершенні візиту до США минулого року, мета навчань “Атлас віжн” – “відпрацювання взаємодії підрозділів сухопутних військ” двох країн, “які беруть участь у миротворчих операціях під егідою ООН “.

За деякими даними, навчання відбудуться в німецькому місті Ауербах в період з 18 по 22 липня.

  17.07.13.  Конгрес США схвалив продаж ударних безпілотників Франції 

 Конгрес США схвалив продаж ударних безпілотних літальних апаратів MQ-9 Reaper Франції. В даний час американська компанія General Atomics займається модернізацією двох вживаних безпілотників Reaper, які будуть передані Франції до кінця 2013 року. Ці апарати куплені окремим контрактом для проведення випробувань.
 Міністерство оборони Франції розмістило в США замовлення на поставку 16 безпілотників Reaper 27 червня 2013, проте раніше міністр оборони країни Жан-Ів Ле Дріан заявляв, що військові мають намір купити 12 апаратів за 874 млн. доларів. Вартість 16 замовлених апаратів Управління військового співробітництва (DSCA) Пентагону оцінило в 1,5 мільярда доларів.
 Попередні переговори про поставку Франції безпілотників Reaper почалися в середині грудня 2012 року. Французьке військове відомство вибрало саме ці апарати, тому що власний ударний безпілотник Mantis, що розробляється спільно з Великобританією, поки ще не готовий. Терміни завершення спільного проекту регулярно переносяться. У складі ПС Франції Reaper замінять застарілі безпілотні апарати Harfang.

 17.07.13. З російського наземного палубного тренажера вперше злетів літак

 Наземний випробувальний тренажер корабельної авіації (НИТКА), будівництво якого ведеться в районі Єйська на Азовському морі, був вперше використаний для запуску палубного навчально-тренувального літака Су-25УТГ. Злітно-посадкова смуга і трамплін нового тренажера вже практично готові і саме вони були використані для зльоту Су-25УТГ.
 Російська НИТКА стане аналогом українського тренажера, від використання якої Росія відмовилася влітку 2013 року. Загальна сума витрат на будівництво російського тренажера оцінюється в два мільярди рублів. Раніше директор федерального агентства «Спецбуд» Григорій Нагінскій заявив, що російська НИТКА почне працювати восени 2013 року. Тренажер у Єйську за своїми параметрами буде перевершувати український аналог.
 Раніше повідомлялося, що в даний час в Єйську ведеться будівництво гелікоптерної частини тренажера палубної авіації (українська НИТКА нею не володіє). За словами головкому ВМФ Росії адмірала Віктора Чиркова, гелікоптерна частина почне роботу в 2016 році. Вона представлятиме собою закріплену на якорях у прибережній акваторії платформу, на якій відпрацьовуватимуться зліт і посадка гелікоптерів на палубу авіанесучих кораблів.

 17.07.13. Російських авіабаз в Белорусі може бути більше однієї

 26 червня головнокомандувач Військово-повітряними силами Росії генерал-лейтенант Віктор Бондарєв підвів підсумок тритижневої роботи очолюваної  їм рекогносцирувальної групи з підбору аеродрому для розміщення першої на території незалежної Белорусі російської авіабази.
 Нагадаємо, що ще в квітні міністр оборони Росії Сергій Шойгу на зустрічі з президентом Белорусі Олександром Лукашенко заявив, що до 2015 року Москва планує розмістити на белоруській території авіаполк для захисту повітряних рубежів Союзної держави. На першому етапі, в 2013 році передбачається створити авіаційну комендатуру і поставити на чергування ланку винищувачів.
 На виконання домовленостей 6 червня група російських військових на чолі з головкомом ВПС Бондарєвим прибула до Белорусі та ознайомилася зі станом більше двох десятків військових аеродромів. За часів СРСР їх тут було обладнано дуже багато. Зараз більшість не експлуатується і знаходиться в непрацездатному стані. І для їх реанімації потрібні значні витрати часу і коштів.
 З метою мінімізації витрат основну увагу було звернуто на діючі об’єкти. З їх числа росіянам найбільш сподобався Лідський аеродром, розташований в 35 км від кордону з Литвою і в 120 км від кордону з Польщею. За часів СРСР тут розміщувалися 911-й винищувально-бомбардувальний авіаційний полк на МиГ-27 і 497-й бомбардувальний авіаполк зі складу 26-ї повітряної армії, озброєний Су-24.
 Після проголошення незалежності Белорусі там дислокувалася 206-а штурмова авіабаза, що експлуатувала Су-25. Потім вона була об’єднана зі 116-ю бомбардувальною розвідувальною авіабазою на Су-24 (передислоковану з селища Россь) і стала називатися 116-ю штурмовою авіабазою. На цьому ж майданчику був утворений 206-й центр підготовки льотного складу, який має у своєму розпорядженні навчально-бойові літаки L-39. У цьому центрі не тільки тренуються стройові льотчики, а й проходять навчання курсанти Белоруської військової академії.
 Оскільки аеродром у Ліді постійно експлуатувався, там у досить придатному стані залишилася практично вся необхідна для нормальної життєдіяльності авіаційних підрозділів інфраструктура. І не тільки засоби обслуговування авіатехніки, а й комплекс обладнання для забезпечення повітряної навігації. А це дозволяє приймати сучасні бойові літаки.
 Таким чином, як зазначив головнокомандувач ВПС Росії, на Лідськом аеродромі не потрібно зводити будь-яких нових об’єктів. За словами Бондарєва, «там усе є». При цьому облаштуванням наземних споруд авіабази займеться белоруська сторона, а Росія обіцяє надавати всю необхідну допомогу. Поточний стан об’єкта дозволяє запустити його в експлуатацію буквально через кілька місяців, ще до кінця нинішнього року.
 Говорячи про бойові літаки, які передбачається розмістити в Ліді, головком ВПС Росії повідомив, що там на перших порах будуть базуватися сучасні багатофункціональні винищувачі Су-27СМ3. При цьому він не виключив ймовірності посилення авіаугрупування іншими типами військових літаків. «Поки ми там розмістимо Су-27СМ3, а потім подивимося, що з цього вийде, і приймемо остаточне рішення», – заявив Бондарєв.
 З приводу того, чи стане військова база в Ліді суто російською або її будуть використовувати обидва союзника, російський генерал висловився теж невизначено: «Спочатку вона буде російською, а потім подивимося».
 Тим часом, коментуючи вибір місця дислокації російської авіабази в Белорусі, віце-президент Академії геополітичних проблем (Росія) Володимир Анохін висловився в тому дусі, що для забезпечення безпеки російських кордонів на західному напрямку на базі повинна бути розміщена змішана авіадивізія – полк фронтових бомбардувальників, полк винищувачів-бомбардувальників і полк винищувачів. З військової точки зору там повинні бути літаки бомбардувальної авіації з потужними носіями і винищувачі прикриття, пояснив Анохін. Крім основного майданчика, російському генеральному штабу слід було б передбачити і аеродроми забезпечення, і аеродроми підскоку, і можливості розосередження цієї бази, вважає московський експерт.
 Таким чином, не виключено, що російська авіабаза в Ліді – лише перша ластівка.

 17.07.13 У Воронезькій області розпочалися навчання частин ВПС і ППО Західного військового округу Росії.

 У Воронезькій області розпочалися навчання частин ВПС і ППО Західного військового округу. У навчаннях задіяно понад 40 літаків і гелікоптерів, близько 10 аеродромів, два авіаційних полігони.
 17 липня льотчики Воронезької авіабази приступили до відпрацювання практичної частини найбільших авіаційних навчань за участю бомбардувальників Су-34. При цьому вся практична частина розбита на кілька епізодів, а кожен екіпаж буде виконувати різні завдання.
 У ході навчань льотчики відпрацьовують знищення наземних цілей, в тому числі аеродрому умовного противника в умовах протидії з боку його винищувальної авіації і засобів ППО, повідомив начальник прес-служби ЗВО полковник Олег Кочетков.
 За час навчань буде здійснено більше 80 вильотів, екіпажі Су-34 подолають більше 4 тисяч кілометрів, виконуючи завдання в повітряному просторі над 15 різними регіонами у військово-адміністративних межах ЗВО.
 У відповідності зі сценарієм навчань пілоти однієї з ескадрилій повинні завдати удару по аеродрому винищувальної авіації умовного противника. Частина винищувачів умовного “ворога” у складі пари літаків Су-27 і пари МиГ-31 авіагрупи “Хотілово”, виявивши бомбардувальники, що наближаються, піднімуться в повітря з завданням не допустити наближення Су-34 до свого аеродрому на близьку відстань, пояснив Кочетков.
 Завдання для льотчиків другої ескадрильї – знищення найбільш значущих військових і промислових об’єктів умовного противника на землі. Екіпажі Су-34, виконавши зліт з Воронежа, відпрацюють елементи повітряного бою з екіпажами винищувачів авіагрупи “Хотілово”, після чого завдадуть масований авіаційний удар по мішеневої обстановці на полігоні, під прикриттям екіпажів Су-27 авіагрупи “Бесовец”.

 18.07.13. Посадка палубного безпілотника X-47B завершилася невдачею

 ВМС США і американська компанія Northrop Grumman 15 липня 2013 провели нове випробування безпілотного літального апарату X-47B UCAS-D посадкою на палубу авіаносця «Джордж Буш». Це випробування завершилося невдачею. За даними ВМС США, при заході на посадку виникли «незначні неполадки у вимірювальному обладнанні».
 Під час випробувань безпілотник X-47B, що отримав позначення Salty Dog 501, злетів з аеродрому на базі ВМС США Патаксент-Рівер. При заході на посадку апарат виявив неполадку і автоматично повернувся на базу Патаксент-Рівер. Подробиці про характер неполадки не уточнюються. Додаткові спроби посадити X-47B на палубу авіаносця не вживали. Подальші випробування безпілотника ВМС США не планують.
 Перші випробування X-47B посадкою на авіаносець відбулися 10 липня 2013 і були визнані успішними. У рамках випробувальної програми апарат повинен був здійснити три посадки на палубу «Джорджа Буша», проте виконав лише дві з них. При третьому заході на посадку у безпілотника AV-2 (другий прототип X-47B) відмовив один з трьох навігаційних комп’ютерів, і апарат пішов на посадку на резервний аеродром на острові Уоллопс.
Загалом  X-47B повинен був здійснити чотири посадки на авіаносний корабель (включаючи випробування 15 липня), дві з яких виявилися вдалими. ВМС США визнали випробувальну програму успішною. Авіаносець «Джордж Буш» повернувся в порт приписки. На основі отриманих в ході розробки і випробування X-47B даних ВМС США мають намір сформувати вимоги до перспективних палубних безпілотників.
 Розробка X-47B велася з середини 2000-х років. За умовами контракту Northrop  Grumman мала створити два апарата-демонстратора технологій. Довжина X-47B становить 11,63 метра, висота – 3,1 метра, а розмах крила ─ 18,93 метра. Палубний апарат оснащений складаним крилом і двома внутрішніми бомбовідсіками для озброєння масою до двох тонн. Вартість проекту склала 1,4 мільярда доларів.

 18.07.13. У Казахстані розбився навчально-тренувальний літак, загинули дві людини

 На заході Казахстану в аеропорті Актобе в середу, 17 липня, ввечері зазнав аварію навчально-тренувальний літак L-39. В результаті аварії загинули дві людини – курсант та інструктор.
 Літак Військового інституту повітряної оборони ім. Бегельдінова, завершивши навчальний політ, як розповіли очевидці, врізався в ангар.
 За фактом події військова прокуратура Актюбінського гарнізону порушила кримінальну справу.
 “Методист-інспектор служби безпеки польотів Військового інституту підполковник авіації Євген Віссаріонов та курсант 2-го курсу Військового інституту Арман Массалімов, що знаходилися на борту літака, загинули на місці”, – йдеться в повідомленні військової прокуратури.
 Чехословацький Aero L-39 Albatros є навчально-тренувальним літаком в країнах СНД.

 18.07.13. Безпілотник QF-4 розбився на базі ПС США.

 Безпілотник QF-4 розбився на базі ПС США Tyndall в штаті Флорида. За даними очевидців, безпілотний літальний апарат вибухнув при зльоті. Ніхто при цьому не постраждав.
 Надзвуковий QF-4 є багаторазовим  повномасштабним літаком-мішенню, переробленим з літака F-4 Phantom. QF-4 забезпечує реалістичну повномасштабної мішень для озброєння класу “повітря-повітря” та систем оцінки, розробки і тестування озброєння на авіабазах Тіндалл і  Холломан.
 QF-4 представляє собою дистанційно керовану ціль, яка імітує маневрів літаків противника. Дрон управляється  за допомогою дистанційного керування. Якщо він випадково стає неконтрольованим, вибуховий пристрій, що знаходиться в QF-4 руйнує літак.

 18.07.13. США почали випробування нової протикорабельної ракети

 ПС США в середині червня 2013 року провели випробування нової протикорабельної крилатої ракети дальньої дії LRASM. Випробування, що були визнані успішними, проведені на борту бомбардувальника B-1B Lancer без безпосереднього скидання боєприпасу. Перевіркою ракети займалася 337-а льотно-випробувальна ескадрилья ПС США.
 Конструктивно нова протикорабельна ракета створена на базі крилатої ракети великої дальності JASSM класу «повітря-поверхня», завдяки такому рішенню не потрібна значна переробка системи управління зброєю бомбардувальника B-1B, яка «сприймає» LRASM як JASSM.
 Випробування нової протикорабельної ракети проводяться в рамках більш масштабної програми з розширення функціональних можливостей бомбардувальників B-1B, позбавлених стратегічного статусу з 1998 року, і яків даний час проходять переобладнання під звичайні види озброєння.
 У червні 2012 року ПС США почали найбільшу програму модернізації бомбардувальників B-1B за всю історію існування цих літаків. На бомбардувальники повинна бути встановлені нові інформаційні дисплеї, системи зв’язку і управління бортовими системами. Випробування перших модернізованих літаків намічені на поточний рік.

 19.07.13. Норвегія обрала фіналістів тендера на постачання гелікоптерів

 Міністерство оборони Норвегії визначило фіналістів тендера на постачання багатоцільових гелікоптерів для проведення пошуково-рятувальних операцій. Претендентами на перемогу в конкурсі стали італійська компанія AgustaWestland, що пропонує гелікоптери AW.101 Merlin, і європейський консорціум Eurocopter з EC.725 Caracal.
 Як очікується, переможець тендеру буде визначено до кінця 2013 року, а постачання нових гелікоптерів повинне буде початися в 2017-му і завершитися в 2020 році. Загалом переможець отримає контракт вартістю 2,73 мільярда доларів. У цю суму будуть включені 16 нових гелікоптерів, супутнє обладнання, будівництво інфраструктури і технічне обслуговування. Вся поставлена техніка буде передана на баланс ВМС Норвегії.
 Норвезьке міністерство оборони оголосило тендер на поставку багатоцільових гелікоптерів в 2011 році. Крім AgustaWestland і Eurocopter заявки на участь у конкурсі також подали європейський консорціум NHIndustries і американська компанія Sikorsky. Вони пропонували норвезьким військовим гелікоптери  NH90 і S-92 відповідно. За даними військового відомства, якщо фіналісти тендеру не зможуть запропонувати вигідні умови, NHI і Sikorsky зможуть повернутися в конкурс.
 Новими багатоцільовими гелікоптерами  міністерство оборони Норвегії має намір замінити застарілі Sea King Mk.43. Ці машини стоять на озброєнні ПС Норвегії з 1972 року.

 19.07.13. У США розпочато роботи з переобладнання F-16 в безпілотні мішені

 У США розпочато роботи з переобладнання винищувачів F-16 Fighting Falcon у безпілотні мішені четвертого покоління QF-16. Програма створення нових мішеней QF-16 на основі F-16 пов’язана з необхідністю переходу від повітряних мішеней 3-го покоління, що застосовувалися ПС США ще в епоху війни у В’єтнамі, до повітряних мішеней 4-го покоління, які можуть імітувати сучасні повітряні цілі.
 Першим винищувачем, офіційно переобладнаним у натурну повітряну мішень QF-16 став F-16C (серійний номер 85-1455).
 Мішень QF-16 є надзвуковою багаторазовою натурною повітряною мішенню, що створена  на основі модифікації винищувача F-16.
 До теперішнього часу ПС США застосовували повітряні мішені QF-4, створені на основі винищувача F-4 “Фантом” розробки 1960-х років. Ці мішені дозволяли ПС США і їх союзникам створювати реальну повітряну обстановку для навчання льотного складу на театрі військових дій.
 У найближчому майбутньому мішені QF-16 будуть застосовуватися в відпрацьовуваннях бойових завдань класу “повітря – повітря”.
 У перспективі мішені QF-16 плануються застосовувати для підвищення бойової підготовки льотчиків винищувачів 5-го покоління F-22 і F-35 до дій на майбутніх театрах військових дій.
 Всього планується переобладнати в мішені 210 винищувачів F-16. Роботи з переобладнання проводитимуться на виробничих потужностях 309-ї авіаційно-космічної групи технічного обслуговування і ремонту AMRG (Aerospace Maintenance and Regeneration Group), яка зможе щорічно поставляти 22 повітряні мішені.
 Всі винищувачі F-16, призначені для переобладнання в повітряні мішені, раніше були виведені з бойового складу ПС і знаходилися на зберіганні від 3-х до 12-и років. Спочатку кожен винищувач протягом приблизно 180 днів буде доведений до льотного стану, а потім доставлений на аеродром Сесіл Філд (Cecil Field) в Джексонвіллі (штат Флорида), де компанія “Боїнг” буде встановлювати на нього бортове обладнання повітряної мішені QF-16.
 Контракт на трансформацію F-16 в мішень QF-16 був виданий “Боїнг” в 2010 році, після чого в листопаді 2012 року перша мішень QF-16 була доставлена на базу ПС США Тіндалл (Tyndall) у штаті Флорида і передана 53-й групі за оцінкою авіаційних озброєнь WEG (Weapons Evaluation Group) для проведення випробувань.
 Реалізація всієї програми переобладнання F-16 в повітряні мішені розрахована до 2021 року.

 19.07.13 Замовлена розробка “всевидючого” радара для AC-130

 Оборонне наукове агентство DARPA підписало з компанією L-3 Communications Corp. 2,6-млн. $ контракт на розробку радара для літаків безпосередньої авіаційної підтримки AC-130. Завдяки новій системі, даний літак зможе знищувати цілі в будь-яких умовах видимості, коли навіть інфрачервоні сенсори марні.
 Літак AC-130 – це транспортний літак, обладнаний артилерійськими установками калібром від 20 до 105 мм, а також у перспективі ракетами і авіабомбами. Незважаючи на свою вразливість перед сучасними засобами ППО ближнього і середнього радіусу дії, ганшип AC-130 продемонстрував високу ефективність у всіх конфліктах, в яких США брали участь з часів В’єтнаму. AC-130 призначені для знищення різних наземних цілей, ізоляції поля бою, надання безпосередньої авіаційної підтримки наземним військам, в тому числі і групам спецназу, а також для контртерористичного патрулювання і охорони конвоїв. Завдяки високій точності стрільби і можливості тривалий час “висіти” над зоною бойового зіткнення, остання модифікація AC-130U отримала визнання у солдатів, які часто воліють підтримку ганшипа ніж наземної артилерії і реактивних винищувачів. Метою нової програми DARPA є розробка радара з синтезованою апертурою, який дозволить подолати обмеження інфрачервоних систем спостереження та прицілювання. Справа в тому, що тепловізори AC-130 не здатні бачити через густі хмари, пил і пісок, піднятий попередніми вибухами. Це дозволяє противнику вільно діяти в поганих погодних умовах. Новий радар під назвою VISAR буде мати таку ж роздільну здатність, як і сучасні тепловізори, але при цьому зможе бачити крізь різні перешкоди, як природні, як-то піщаної бурі, так і крізь штучні димові завіси. При розробці нового радара компанія L-3 Electron Devices буде спиратися на свій досвід по створенню радарів, що працюють в діапазоні вкрай високих частот (EHF). Очікується, що радар буде досить компактним, щоб розміститься на карданних підвісах, призначених для інфрачервоних систем спостереження.
 Треба відзначити, що оснащення літаків AC-130 радарами VISAR не тільки дозволить діяти в обстановці поганої видимості, а й забезпечить захист від засобів ППО з оптичним наведенням. Під час війни в Югославії США вже намагалися, і не без успіху, використовувати AC-130 для блокування пересування військ і полювання на окремі рухливі цілі. Завдяки VISAR-у AC-130 зможе виконувати ці завдання навіть в умовах проливного дощу, снігопаду або піщаної бурі, коли застосування переносних зенітно-ракетних комплексів і будь-яких інших ракет з інфрачервоним і лазерним наведенням ускладнене або неможливе.

Світ