fbpx
“Антонов” розробить новий транспортний літак Ан-178

“Антонов” розробить новий транспортний літак Ан-178

«Антонов» Ан-148/158/178

Український авіаційний науково-технічний комплекс імені Антонова почав розробку проекту транспортного літака Ан-178, пише газета “Комерсант-Україна”. Ан-178 стане модифікацією пасажирського Ан-158 (Ан-148-200), який в перспективі повинен замінити застарілі Ан-24, Ан-26 і Ан-32. Ці літаки активно використовуються ВПС України, Росії, країнами СНД, Африки, Азії та Латинської Америки.

За словами президента компанії “Мотор Січ” В’ячеслава Богуслаєва, проект Ан-178 передбачає внесення змін в Ан-158, характерних для вантажних літаків. Зокрема, буде розширений фюзеляж. “Мотор Січ” займеться розробкою і виробництвом нових двигунів для перспективного транспортного літака. За попередньою оцінкою, вантажопідйомність нового літака складе 15-20 тонн. Для порівняння, вантажопідйомність Ан-32 складає 7,5 тонни, а Ан-26 – 5,5 тонни.

Українські компанії чекають, що на проектування і створення першого екземпляра Ан-178 піде близько двох років. Основними ринками збуту транспортного літака стануть Росія, країни Близького Сходу і Африки, які вже сьогодні активно використовують літаки АНТК імені Антонова.

Зараз в деяких країнах СНД і Африки, а також в Індії, Шрі-Ланці, Колумбії, Перу, Мексиці і Афганістані експлуатуються близько 350 літаків Ан-32. За даними на 2007 рік у розпорядженні ВПС цих і деяких інших країн знаходилося близько 400 літаків Ан-26. Сьогодні багато держав почали списувати Ан-26 і Ан-32 і в найближчі декілька років цей процес лише прискориться.

По словах Богуслаєва, основною перешкодою в розвитку проекту Ан-178 може стати відсутність фінансування. “На те, щоб запустити Ан-178, потрібно близько 150 мільйонів доларів. Такі засоби в нашому бюджеті не передбачені, і знайти їх в Україні через фінансову кризи найближчим часом неможливо”, – заявив Богуслаєв. У “Мотор Січ” не виключають, що частина коштів може надати російська Об’єднана авіабудівна корпорація (ОАК) – літаки марки “Ан” в більшості випадків виробляються як в Україні, так і в Росії.

Основними ринками збуту нового літака стане Росія, країни Близького Сходу і Африки, вважає аналітик компанії “Інфомост” В’ячеслав Коновалов. На його думку, в Росії в Ан-178 буде зацікавлено міністерство оборони, яке раніше оголосило про програму заміни військово-транспортних літаків, а також авіакомпанії, що працюють в Сибіру і на Крайній Півночі. “Ми могли б претендувати також на ринки країн Євросоюзу, у тому числі на замовлення для НАТО. Але в АНТК немає необхідних європейських ліцензій, і попередні спроби їх отримати не увінчалися успіхом”, – відзначає експерт. Спільний ринок збуту Ан-178 він оцінюється в 700-800 машин протягом 10-12 років.
З врахуванням передбачуваної ціни літаків в 20-25 мільйонів доларів спільний ринок збуту складе від 14 до 20 мільярдів доларів”, – відзначив Олександр Кава – директор центра економічного і політичного аналізу. За його словами, найближчі конкуренти майбутнього українського літака – Loockheed Hercules C-130 і Casa C295 на 30-40% дорожче за український аналог.

Матеріали по темі:

Ан-148 пішов у серію. Тепер і в Україні.

Ан-70 піде в серію у 2011

«Антонов» Ан-148/158/178