Росія хоче утилізувати захоплений у 2014-у році підводний човен “Запоріжжя” (U-001) проекту 641 Військово-Морських Сил ЗС України.

Про це повідомляє Український мілітарний портал

Відповідне рішення оголосило міністерство оборони Росії на тендері по утилізації ряду кораблів.

В самому тендері вказується про намір ліквідувати підводний човен проекту 641 без вказання якого саме човна, проте відомо, що в розпорядженні Росії є тільки один підводний човен цього проекту – захоплена у 2014-у році субмарина “Запоріжжя” (U-001)

Великий підводний човен проекту Б-641 було закладено під стапельним номером С260 у березні 1970 року на Новоадміралтейському заводі (м. Ленінград). У квітні на Північному флоті було сформовано екіпаж і призначено першого командира капітана 3 рангу Володимира Косенка. Ці моряки брали активну участь у добудуванні човна. У травні того ж року субмарина була спущена на воду. 4 жовтня на ній було піднято Військово-морський прапор, далі — державні випробування і, нарешті, знакова подія — великий підводний човен був включений до складу ВМФ СРСР.

Підводний човен “Запоріжжя”

Свій бойовий шлях він розпочав на Північному флоті вже в лютому 1971 року. Пробігаючи по сторінках його історії, переконуєшся, що життя екіпажу завжди було наповнене серйозними випробуваннями на бойову зрілість. Під час бойових служб човен борознив простори Атлантики, Середземного і Баренцового морів.

За високі показники в бойовій підготовці, а саме за виконання торпедних стрільб на приз головкома ВМФ, екіпаж завжди мав добрі та відмінні оцінки. Підводний човен брав участь у широкомасштабних навчаннях ВМФ СРСР, виконував завдання дружніх візитів до Куби, Марокко, Сирії.

1 серпня 1997 року, коли в Севастополі вперше святкували День національних ВМС, на Графській пристані командир першої української субмарини капітан 3 рангу Іван Джемела з рук міністра оборони урочисто отримав бойовий прапор, освячений у Володимирському соборі столиці незалежної України.

В складі ВМС майже весь час перебував у ремонті. В 2009 році завершився один з етапів його ремонту – єдиний підводний човен ВМС України покинув плавдок “ПД-88” 13-го судоремонтного заводу Чорноморського Флоту РФ (Севастополь, бухта Троїцька) і за допомогою двох буксирів був перетягнутий до ремонтної стінки цього заводу, де і продовжиться подальший ремонт.

У березні 2012-го року “Запоріжжя” після 22-х річного ремонту вийшов із 13 Судоремонтного заводу Чорноморського флоту РФ з Кілен-бухти у напрямку з Севастопольської бухти.

18 липня 2012-го року підводний човен “Запоріжжя” Військово-Морських Сил ЗС України вийшов в море для проведення занурення і ходових випробувань у підводному положенні.

Починаючи з цього часу розпочав відновлення боєздатності з відпрацюванням ряду навчань та спеціальних вправ.

Короткі технічні характеристики човна:

Водотоннажність: надводна — 1950 т, підводна — 2500 т.
Довжина: 91,3
Ширина: 7,5
Надбудова: 5,1.
Швидкість повного ходу: надводна — 16,4 вузла, підводна — 16 вузлів.
Дальність плавання: 4153 милі,
Автономність по запасах провізії: 90 діб.
Озброєння: 10 (6 носових і 4 кормових) 533-мм ТА, боєкомплект — 22 торпеди або міни типу АМД-1000.
Екіпаж: 70 осіб, включаючи 12 офіцерів.

Озброєння:

У торпедних апаратах стандартного калібру 533-мм можна було застосовувати новітні торпеди. Звичайно застосовувалися акустичні торпеди типів 53-65М й 53-65К, прийняті на озброєння у 1969 році. Вони мали дальність ходу в 22 і 19 км (відповідно), швидкість ходу в 44 і 45 вузлів, глибину поразки надводної цілі – до 12 метрів, вага вибухівки 300 – 307 кг.

Внутрішні трубчасті 533-мм торпедні апарати виробництва заводу “Красное Сормово” ім. Жданова мають довжину 8145 мм, кут – 2 градуси, розташовані паралельно діаметральній площині корабля, вертикально, на відстані 700 мм один від одного. Заводські номери торпедних апаратів: 41901-41910 (перші шість – носові ).

ПУТС системи “Ленинград-641” (зав. № 6741) розміщений у першому, третьому і сьомому відсіках. Час завантаження торпед у носові апарати не перевищує 6 годин, у кормові – 3 годин. ПЧ може прийняти замість кормових і запасних торпед 32 міни МДТ, РМ-2, чи 26 мін типу ПМ-2.

Час завантаження мін на стелажі й у кормові апарати не перевищує 6 годин, швидкість постановки – 5 вузлів, метод – ізольована постановка двох мін з труби торпедного апарата повітряним пострілом.
Глибина торпедної стрільби досягала 80 – 100 метрів.

Наявні повітряно-пінна система пожежегасіння ВПЧ-52, пристрій кондиціонування повітря К-5 і пристрій видалення камбузних відходів типу ДУК. Замість недосконалого “Спрута” був установлений стабілізатор глибини “Мармур”.


Працюємо для Вас. Підтримати Мілітарний можна через карту ПриватБанку: 5168 7422 1101 4877

Також підписуйтесь на наші сторінки у Facebook та Twitter. Також долучайтесь до нашого каналу у Telegram


  • Редакція Українського мілітарного порталу. З пропозиціями та зауваженнями пишіть нам на пошту: mail.milinua@gmail.com

    Останні пости

    Іран. Танкерні війни – огляд подій на 20 липня

    Після захоплення другого танкера КВІР, який йшов під британським прапором, іранці майже відразу звільнили перший захоплений танкер, який йшов під…

    10 хв. тому назад

    Ворожі снайпери вбили двох бійців 24 бригади

    Вчора, 19.07.2019 року, у 24 механізованій бригаді імені Короля Данила загинуло двоє військовослужбовців військової частини Про це повідомляє прес-служба бригади…

    12 години тому назад

    Іран. Танкерні війни. Захоплений британський танкер – огляд подій на 19 липня

    Танкерні війни. Сьогодні КВІР захопив британське судно «Stena Imper» в Ормузський затоці. Сьогодні о 15:11 UTC британський танкер «Stena Impero»…

    23 години тому назад

    Напруга на півночі Сирії зростає – хроніка подій за 18-19 липня

    Туреччина: Здається, що цього разу все серйозно і Анкара насправді вирішила перетворити курдський «пояс тероризму» на півночі Сирії в безпечну…

    23 години тому назад

    «АНТОНОВ» відновлює кубинські Ан-158

    ДП «АНТОНОВ» розпочало роботу по відновленню та подальшому забезпеченню безперебійної експлуатації за схемою «full fleet support» (повна підтримка) шести регіональних…

    1 день тому назад

    Майбутні морські офіцери пройшли курс вахтового офіцера у Польщі

    Курсанти Інституту Військово-Морських Сил Національного університету «Одеська морська академія» пройшли курс вахтового офіцера «Маневрування корабля» на базі Академії ВМС Республіки…

    1 день тому назад