Що протиставила РФ «Донбасу» та «Корець» під час руху

Сьогодні ближче до другої половини дня очікується прибуття до Маріуполя пошуково-рятувального судна A500 «Донбас» та морського буксиру A830 «Корець», що 20 вересня вирушили з Одеси та учора – 23 вересня перейшли Керченську протоку.

Хотіли ознайомити Вас із силами, що були протиставлені росіянами для унеможливлення чи ускладнення руху наших кораблів.

Але для початку коротка інформація про наші кораблі.

  • Пошуково-рятувальне судно A500 «Донбас»

    Воно було побудовано на Щецинській судноверфі у Польщі у 1969 році як плавмайстерня та входив до складу 472 дивізіону. Неодноразово брав участь у бойових походах 1970-х років.

    A500 «Донбас» у Севастополі у 2012 році

    У 2001 році плавмайстерня перекласифікована у корабель управління з перейменуванням у «Донбас», бортовий номер «U 500». За час проходження служби у ВМСУ ЗСУ корабель неодноразово брав участь у міжнародних навчаннях, на парадах в честь ВМСУ ЗСУ, у збір походах з’єднань кораблів ВМС України.

    У 2004 році під час ремонту у Севастополі на ньому сталась пожежа, а 2007-го потрапив під удар циклону, але не постраждав. Починаючи з 2013-го року судно стало пошуково-рятувальним.

  • Після окупації Автономної Республіки Крим росіянами був переведений до Одеси.  4 вересня 2016 року в 4:40 на кораблі виявлено задимлення одного з бойових постів, яке ліквідовано в 9:24, постраждалих не було.

    Короткі-технічні характеристики

    Водотоннажність: 5520 тонн

    Довжина: 122 метри

    Ширина: 17 метрів

    Осадка: 4, 63 метри

    Швидкість: до 12 вузлів

    Екіпаж: 145 осіб

    Озброєння: додатково встановлені кулемети ДШКМ калібром 12,7 мм

    Морський буксир A830 «Корець»

    Морський буксир «МБ-30» проекту 745 був побудований на Ярославському суднобудівному заводі (заводський № 403) у 1973 р., увійшов до складу Чорноморського флоту.

    1 серпня 1997 року «МБ-30» був включений до складу Військово-Морських Сил України, отримав нову назву «Корець» на честь однойменного українського міста Корець (адміністративний центр Корецького району на Рівненщині), з присвоєнням бортового номера «U-830».

  • Морський буксир «Корець» сучасний стан

    11 листопада 2007 року завчасно не був поставлений на укриту стоянку на причальній пристані у Севастополі, де під час шторму був зірваний зі швартових від причальної стінки і тривалий час утримувалися лише на якорях по центру бухти, маючи реальну загрозу зіткнення або викиду його на берег. Морському буксиру «Корець» ВМС України для запобігання зіткнення кораблів управління довелося підставити свій борт, у результаті буксир позбувся правого крила містка, фальшборту, були й інші ушкодження.

    У листопаді 2011 р. морський буксир «Корець» встав в ремонт в Севастополі.

    Після окупації росіянами Автономної Республіки Крим буксир був переведений до Одеси.

  • Короткі технічні характеристики:

    Водотоннажність: 1452 тонни

    Довжина: 56,5 метри

    Ширина: 12,64 метрів

    Осадка: 4,47 метри

    Швидкість: до 13 вузлів

    Екіпаж: 35 осіб

    Озброєння: спарена турельно-баштова установка «Утьос-М» калібром 12,7 мм

    Сили росіян протиставлені двом українським допоміжним суднам

    Фактично агресивні дії росіян почалась одразу, ще 20 вересня під час переходу морем наші судна супроводжував середній розвідувальний корабель проекту 864 ССВ-201 «Приазовье», що входить до складу 519-го окремого дивізіону розвідувальних кораблів ЧФ РФ та базується на Севастополі.

    «Приазовье» здійснювало агресивне маневрування біля наших суден та зближення на відстань до 400 метрів. З нашого боку на провокації не велися та попросили росіян “попуститися” та йти геть.

    ССВ-201 “Приазовье” здійснює небезпечний маневр поблизу “Донбасу”

    Це потужний корабель комплексної розвідки який призначений у тому числі для перехоплення радіопереговорів. Втім, ВМС України вже давно перейшли на американські засоби КХ та УКХ зв’язку Harris. Це відмінний та шифрований зв’язок який росіянам оперативно ані прослухати ані подати не вийде).

  • Введений до складу Чорноморського флоту він був у 1987 році.

    Його короткі технічні характеристики:

    Водотоннажність: 3396 тонн

    Довжина: 94,4 метри

    Ширина: 14,6 метрів

    Осадка: 4,5 метрів

    Швидкість: 16,5 вузлів

    Екіпаж: до 220 осіб

    Озброєння: шестиствольна артустановка АК-306М

    ПЗРК “Игла”

    комплекси РЕБ та РЕР

    21 вересня багатоцільовий винищувач Су-27СМ (заводський номер 30714, побудований 23.01.1990 року, модернізований у 2007-08 роках, бортовий №30), що входить до 38 винищувального авіаполку з базуванням на тимчасово окупованому аеродромі Бельбек під Севастополем.

    Су-27СМ бортовий номер 30 під час здійснення небезпечних маневрів

    Він відпрацював бойові заходи на наші судна з небезпечно низьким зближенням та спробував налякати наш Ан-26 Морської авіації ВМС ЗС України який підтримував судна на переході.

    Починаючи від переходу поблизу окупованого Севастополя українські кораблі почав супроводжувати патрульний корабель Берегової охорони ФСБ РФ – «Аметист» проекту 22460, згодом до нього долучився ще один корабель – «Дон».

  •  

    Кораблі цього проекту призначені для довготривалого патрулювання, їх автономність складає 60 діб.

    Короткі тактико-технічні характеристики кораблів проекту 22460

    Водотоннажність: 630 тонн

    Довжина: 62,5 метрів

    Ширина: 12 метрів

    Екіпаж: 24 особи

    Швидкість: до 30 вузлів

    Озброєння:

    30-мм артилерійська установка АК-630
    12,7 кулемет КОРД

    Вже під час заходу до Керченської протоки два наших корабля вони супроводжували силами:

    – буксир СБ-739 КЧФ,
    – 2 патрульних катера проекту 03160 «Раптор» зі спецназом ВМФ ЧФ РФ,
    – корабель проекту 10410 «Светляк» ПСКР-932 «Крим» Берегової охорони ПС ФСБ, 
    – 2 катера «Мангуст» проекту 12150
    – катер проекту 21850 «Чибис» Берегової охорони ПС ФСБ

  • Сили росіяни під час супроводу двох українських суден у Керченській протоці

    Розберемо ці сили детальніше.

    Катери проекту 03160 «Раптор»

    Серія патрульно-десантних катерів 03160 «Раптор» спроектована КБ ОАО «Ленинградский судостроительный завод «Пелла» на основі шведських багатоцільових катерів CombatBoat 90 та фактично є ліцензійною версією шведського катера.

    Протидиверсійний катер "П-425" у Севастополі 21.07.2017 року. Фото А. Бричевський
    Протидиверсійний катер “П-425” у Севастополі 21.07.2017 року. Фото А. Бричевський

    Короткі технічні характеристики:

    Водотоннажність: 23 тони

    Довжина: 16,7 м

    Ширина:  4,1 м

    Осадка: 0,85 м

    Швидкість: 48 вузлів

    Дальність ходу: 300 миль

    Екіпаж: 2 особи + 20 осіб десанту

    Озброєння: 14,5-мм дистанційно керований модуль «Управа-Корд»,

    два 7,62-мм кулемета

    Буксир СБ-739

  • Був побудований у Астрахані на місцевому судноремонтному заводі за проектом 22870 конструкторського бюро “Вимпел”, введений до складу Чорноморського флот ВМФ РФ у 2017 році. Увійшов до складу 145 загону аварійно-рятувальних суден КЧФ

    Буксир СБ-739 Фото: Микита Прохоров

    Короткі технічні характеристики:

    Водотоннажність: 1200 тонн

    Довжина: 57 метрів

    Ширина: 14 метрів

    Осадка: 3,2 метрів

    Швидкість: 14, вузлів

    Катери «Мангуст» проекту 12150

    Катери цього типу активно використовуються росіянами як в Азовському морі для провокації Морської охорони, так і для прикриття незаконного видобутку піску неподалік острова Джарилгач у Херсонській області.

    Катер типу «Мангуст»

    Їх тактико-технічні характеристики:

    Водотоннажність: 28,7 тонн

    Довжина: 19,45 метрів

    Ширина: 4,4 метри

    Автономність: 2 доби

    Екіпаж: 3-6 осіб

    Швидкість: до 50 вузлів

    Озброєння: 14,5 мм кулемет або дистанційно керований бойовий модуль

    Катер проекту 21850 «Чибис»

    Ці катери призначені для здійснення патрулювання у прибережній зоні. Вони дуже маневрені завдяки двом водометним рушіям, що дозволяють їм здійснювати розвороти на місці та у найкоротший час виходити на максимальну швидкість руху.

    Катери типу “Чибис”

    Короткі технічні характеристики:

    Водотоннажність: 6 тонн

    Довжина: 10 метрів

    Ширина: 3 метри

    Швидкість: до 37 вузлів

    Екіпаж: 2 осіб + 8 десанту

    Корабель проекту 10410 «Светляк» ПСКР-932 «Крим»

    Відноситься до серії кораблів будівництво яких було розпочато у другій половині 1980-х років на трьох підприємствах та будуються дотепер.

    Корабель проекту 10410 «Светляк»

    Вони призначені для патрулювання в прибережних та острівних районах, доставки десантну, а також поліцейських, рибоохороних та рятувальних функцій.

    Їх короткі технічні характеристики:

    Водотоннажність: 375 тонн

    Довжина: 49,5 метрів

    Ширина:  9,2 метрів

    Осадка: 2,63 метрів м

    Швидкість: до 32 вузлів

    Дальність ходу: 1500 миль

    Екіпаж: 28 осіб

    Озброєння: дві 30-мм шестиствольні артустановки АК-630М

    2 пускові установки для ПЗРК “Игла”

    Але певно і ці сили не все, адже це те що вдалось визначити завдяки аналізу відкритих джерел впродовж однієї доби, також рух наших кораблів продовжується у Азовському морі де їх продовжують моніторити російські надводні сили. Тому в подальшому цей матеріал буде оновлюватись.


    Працюємо для Вас. Підтримати Мілітарний можна через карту ПриватБанку: 5168 7422 1101 4877

    Також підписуйтесь на наші сторінки у Facebook та Twitter. Також долучайтесь до нашого каналу у Telegram


  • Редакція Українського мілітарного порталу. З пропозиціями та зауваженнями пишіть нам на пошту: mail.milinua@gmail.com


    Авторизація
    *
    *
    Генерація паролю