Огляд міжнародних новин в сфері безпеки та оборони (3.09.12-10.09.12)

Огляд міжнародних новин в сфері безпеки та оборони (3.09.12-10.09.12)

1.      Перша партія Як-130УБС надійде у ВПС Росії із запізненням

Поставка партії з 15 Як-130УБС завершиться в листопаді 2012 року, повідомив  глава дирекції програм військової авіації ОАК Володимир Михайлов, спочатку термін був запланований на серпень цього року.
За словами В.Михайлова, «до 15 вересня надійде перша партія з шести машин, до кінця листопада всі 15 літаків будуть здані». В.Михайлов зазначив, що причиною затримки поставок стали проблеми з двигуном, виявлені на одній з машин. На поточний момент ці проблеми усунені.
У Головному льотному випробувальному центрі (ГЛВЦ) ВПС, де проводять державні випробування Як-130 на чотирьох машинах,  пояснили, що проблема була в електронному обладнанні літака. Через це призупинили поставку декількох машин з заводу в Іркутську на авіабазу в Ахтубінську.
Всього, згідно з контрактом, підписаним в грудні 2011 року, ВПС повинні отримати до кінця 2015 року 55 навчально-бойових літаків Як-130.

 

2.      Радар під Краснодаром запустять на повну потужність у 2013 році

Радіолокаційна станція (РЛС) типу “Воронеж” в Армавірі (Краснодарський край) буде включена на повну потужність в першому кварталі 2013 року. Як розповів командувач військами Повітряно-космічної оборони (ВПКО) генерал-полковник Олег Остапенко, з вступом на бойове чергування нового сегмента РЛС зможе “перекрити” зону відповідальності Габалінської РЛС типу “Дарьял” в Азербайджані.
РЛС дециметрового діапазону типу “Воронеж-ДМ” була розгорнута в Армавірі в лютому 2009 року. У зону її відповідальності потрапляє південно-західний напрямок від півдня Європи до узбережжя Північної Африки. З введенням в дію нового сегмента, в поле зору радіолокаційної станції потраплять території Туреччини, Іраку, Ірану, Індії та держав Близького Сходу.
Раніше в Росії були розгорнуті дві РЛС “Воронеж-М” (метрового діапазону) в селищі Лехтусі Ленінградської області і Усольє-Сибірському Іркутської області, а також радар “Воронеж-ДМ” у місті Піонерський Калінінградської області. Лехтусінскій радар в майбутньому планується модернізувати до рівня “ВП” (високопотенційного), після чого РЛС зможе “переглядати” повітряний простір від Марокко до Шпіцбергена і східного узбережжя США.
Надалі також планується ввести в дію РЛС типу “Воронеж” в республіці Комі (Печора), Алтайському (Барнаул) і Красноярському краях (Єнісейськ), Омську і Мурманської області (Оленегорск). У складі російської Системи попередження про ракетний напад (СПРН) радіолокаційні станції типу “Воронеж” замінять застарілі радари типу “Дніпро”, “Волга” і “Дарьял”.

 

3.      Військові зв’язківці створили для військ ЗВО РФ єдиний інформаційний простір

Війська зв’язку Західного військового округу РФ в ході масштабного вчення створили єдиний інформаційний простір для управління з’єднаннями і військовими частинами, розташованими на території від Калінінграда до Нижнього Новгорода і від Сєвєроморська до Воронежа.
В даний час, крім класичних каналів зв’язку, органам управління і посадовим особам ЗВО доступні сучасні спеціалізовані електронні комунікаційні мережі, які дозволяють здійснювати управління військами в реальному масштабі часу, миттєво передавати різні текстові документи, а також фото-та відеофайли необмеженого обсягу. Крім того, створена система дозволяє проводити відеозв’язок командирів і начальників, що знаходяться в будь-якій точці на території  ЗВО, а також з екіпажами кораблів, що виконують завдання в Світовому океані.
Створене інформаційне поле володіє високим ступенем захищеності від зовнішніх впливів і дозволяє проводити обмін даними з гарантованою ступенем захисту переданої інформації.
При створенні єдиного інформаційного простору військовими зв’язківцями ЗВО була розгорнута автономна багаторівнева мережа вузлів і постів зв’язку, яка зв’язала всіма видами відкритою і закритою зв’язку з’єднання та військові частини сухопутної складової ЗВО, Балтійського і Північного флотів, а також командування ВПС і ППО.
У ході навчання підрозділ  РЕБ ставив перешкоди в радіомережах управління, а розвідувальна авіація перевіряла надійність маскування вузлів зв’язку пунктів управління і ліній зв’язку, а також скритність переміщення військ.
Всього на навчаннях військ зв’язку ЗВО було залучено понад 9 тис. військовослужбовців і близько 1,5 тис. од. бойової та спеціальної техніки.

4.      У США випробували високоточну плануючу бомбу

В американському штаті Нью-Мексико успішно пройшли випробування високоточної плануючої авіабомби GBU-44/E Viper Strike з лазерним наведенням. Як повідомляється в прес-релізі компанії-розробника MBDA, снаряд успішно вразив вісім мішеней, що рухались на високій швидкості.
Згідно прес-релізу, випробування бомби проводилися з борту багатоцільового літака Cessna Caravan. Наступного разу бомбу планується скинути з транспортника KC-130J  Harvest HAWK  Морської піхоти США.

GBU-44/E Viper Strike являє собою високоточний плануючий снаряд, керований за допомогою GPS і напівактивної лазерної головки наведення. Маса бомби становить трохи менше 20 кілограмів. Висока маневреність і низька шумність дозволяють використовувати бомбу для ураження як стаціонарних, так і рухомих цілей на землі і в повітрі. Пуск бомби виробляється з стандартної пусковий труби, яка може встановлюватися як всередині літака, гелікоптера або безпілотника, так і зовні.
Компанія MBDA є інтернаціональним підприємством з штаб-квартирою в Парижі.

 

5. Польща розробить новий військово-морський вертоліт

Польська компанія PZL-Swidnik (дочірнє підприємство AgustaWestland) почала розробку військово-морського багатоцільового гелікоптера W-3PL/N. В основу нової машини ляже сухопутний багатоцільовий гелікоптер W-3PL Gluszec (“Глухар”), також буде враховано досвід створення морського пошуково-рятувального гелікоптера W-3RM Anakonda. Сприяння в розробці нової машини  польським фахівцям нададуть співробітники італійської AgustaWestland.
Як очікується, W-3PL/N буде оснащений радаром, інфрачервоним датчиком і сонаром з комплектом гідроакустичних буїв. Несучий гвинт гелікоптера зроблять складним. На озброєнні W-3PL/N стоятимуть ракети класу “повітря-поверхня”, торпеди і кулемети. Використовувати гелікоптер передбачається в протичовнових і інших бойових операціях, а також для виконання транспортних і пошуково-рятувальних завдань.
Льотно-технічні характеристики W-3PL/N не уточнюються. W-3PL Gluszec, в свою чергу, може розвивати швидкість до 260 кілометрів на годину і долати до 734 кілометрів. Вантажопідйомність гелікоптера дозволяє перевозити до десяти десантників.
На початку 2012 року повідомлялося про замовлення міноборони Польщі на поставку п’яти багатоцільових гелікоптерів  W-3WA Sokol і модернізацію ще 14 машин до версії W-3PL Gluszec. В цілому програма модернізації передбачає доопрацювання 32 машин, і  повинна завершитися в 2013-2014 році.

 

6. Міноборони РФ до кінця року вибере новий протичовновий літак

Міністерство оборони Росії до кінця 2012 року оголосить тендер на розробку нового протичовнового літака замість застарілого Ил-38. Як розповів генеральний директор ТАНТК імені Берієва Віктор Кобзєв, участь у конкурсі, зокрема, візьме перспективний гідролітак А-42.
У червні 2012 року повідомлялося про те, що військове відомство видало технічне завдання на розробку спеціального літака для патрулювання Арктики. Зі слів представника оборонно-промислового комплексу, участь у тендері можуть прийняти літаки, створені на базі Ту-214, А-40/42 і Бе-200.
В даний час основними протичовновими літаками ВМФ Росії (як і основними арктичними патрульними літаками) є Ил-38 та Ил-38Н. У найближчі роки їх планується списати.
У ході виступу перед журналістами в рамках виставки “Гідроавіасалон-2012” в Геленджику Віктор Кобзєв також розповів про поставку Міноборони Росії восьми літаків-амфібій Бе-200. За його словами, сума операції оцінюється в 14 мільярдів рублів. Постачання почнуться в 2014 і завершаться в 2016 році.

 

7. США вдосконалять ударний безпілотник Reaper

Американська компанія General Atomics допрацює ударний безпілотник MQ-9 Reaper Block-1 до версії Block-5. Новий БПЛА стане потужнішим, а його системи зв’язку – більш захищеними. Зокрема, новий апарат отримає подвійну радіостанцію, за допомогою якої він зможе передавати дані декільком повітряним або наземним об’єктам. За рахунок додаткової балки безпілотник зможе піднімати більше корисного навантаження.
Раніше повідомлялося про плани General Atomics збільшити автономність апарату з 28 до 37 годин. Завдяки більш важким шасі максимальну злітну масу апарата планувалося збільшити з 4,76 тонни до 5,3 тонни.
MQ-9 Block 5 стане розвитком новітньої на сьогоднішній день модифікації MQ-9 Block-1 plus, який здійснив свій перший політ 24 травня 2012 року. БПЛА також відрізняється від базової моделі Block-1 підвищеною вантажопідйомністю та енергоефективністю, а також більш досконалим радіоелектронним обладнанням.
БПЛА MQ-9 Reaper також відомий як Predator B і є вдосконаленою версією ударного безпілотника MQ-1 Predator. Апарат здатний розвивати швидкість до 400 кілометрів на годину і долати понад 5,9 тисячі кілометрів. В даний час близько 130 таких БПЛА стоять на озброєнні американських ПС, міністерства внутрішньої безпеки і NASA, а також ПС Великобританії та Італії.

 

8.  Катастрофа МиГ-29 під Читою.

 

В четвер 06.09.12  ввечері під Читою розбився багатоцільовий винищувач четвертого покоління МиГ-29, пілот загинув. Російське Міноборони у зв’язку з подією призупинило всі польоти даного типу літаків до з’ясування причин події.
Літак розбився під час польоту в районі аеродрому Домна, в 28 кілометрах від Чити, при виконанні пілотажу на малих висотах.  Політ здійснювався на висоті 400-500 метрів. На 4-й хвилині польоту командно-диспетчерським пунктом візуально було зафіксовано спалах на землі, куди негайно попрямувала пошуково-рятувальна група. У 2100 метрах від контрольної точки на аеродромі була виявлена ​​воронка з уламками літака і тілом пілота. При виконанні одного зі складних маневрів літак зіткнувся з сопкою.  Підполковник Альберт Хаджіяров був дуже досвідченим льотчиком. У 2007 році  він був нагороджений Орденом Мужності за посадку винищувача, який горів та якого пілоти змогли відвести від військового гарнізону.

 

9. Туреччина планує закупити другу пару винищувачів F-35 «Лайтнінг-2»

Туреччина планує використовувати кошти Фонду підтримки оборонної промисловості (Defense Industry Support Fund) для придбання другої пари винищувачів F-35 «Лайтнінг-2», першу пару літаків планується отримати в 2015 році, другу – в 2016 році.
Туреччина офіційно оголосила про рішення придбати винищувачі п’ятого покоління F-35 «Лайтнінг-2» в січні поточного року.
На проведеному під головуванням прем’єр-міністра Туреччини Реджепа Тайіпа Ердогана 5 січня засіданні Виконавчий комітет оборонної промисловості Туреччини уповноважив Секретаріат оборонної промисловості (SSM) на проведення переговорів про закупівлю літаків. Незважаючи на очікуваний початкове замовлення 6 літаків, було вирішено придбати на першому етапі тільки 2 машини.
Як очікується, у найближчій перспективі SSM і компанія «Локхід Мартін», що є основним підрядником програми, підпишуть офіційний контракт на поставку перших двох літаків. Це дозволить Туреччині отримати перші винищувачі в 2015 році.
З 1999 року Туреччина є однією з країн-партнерів програми розробки F-35. У минулому році міністр оборони Туреччини Веджді Генюль заявив, що для ПС Туреччини можуть бути придбані до 116 багатоцільових винищувачів п’ятого покоління F-35 «Лайтнінг-2», включаючи 100 літаків F-35A у варіанті зі звичайним злетом і посадкою з опціоном на додаткову поставку ще 16 од.
Однак протягом останнього часу в пресу просочувалися повідомлення про проблеми в ході переговорів, пов’язаних з передачею технологій. Зокрема, турецькій стороні було відмовлено в отриманні вихідних текстів програм і віддалених кодів доступу до БРЕО літаків, вартість яких оцінюється в 16 млрд дол.
Після 2020 року Туреччина планує розробити і налагодити виробництво власного винищувача, найімовірніше, спільно з Південною Кореєю.

 

10. Штурмовики США прилетіли до Чехії на навчання Ramstein Rover 2012

Вісім американських штурмовиків A-10 у вівторок прилетіли на військову базу в Чехії в Намнешті-над-Ославою для участі в навчаннях ПС НАТО Ramstein Rover 2012.
Найбільші навчальні маневри, що проводяться в цьому році на території Чехії із зарубіжними партнерами, триватимуть до 21 вересня.
Всього в навчаннях, однією з цілей яких є підвищення кваліфікації пілотів, що беруть участь у місії НАТО в Афганістані, буде задіяно більше однієї тисячі військовослужбовців з 16 держав.
У навчаннях Ramstein Rover 2012 приймуть участь також турецькі літаки F-16, чеські L-39 і L-159, а також гелікоптери  Mи-24/35, Mи-17, Mи-171, Lear Jet і PC 9.
Основні льотні дні заплановані з 10 по 21 вересня.

 

11. Ізраїль відновив польоти БПЛА Heron TP

Повітряні сили Ізраїлю відновили польоти безпілотних літальних апаратів Israel Aerospace Industries Heron TP (“Eitan”) після призупинення їх експлуатації через аварію БПЛА, що сталася 29 січня. У той день апарат розбився під час випробувального польоту через хвилину після зльоту з авіабази в центральній частині Ізраїлю.
Спільні дослідження, проведені ПС і IAI, показали, що аварія була викликана  руйнуванням конструкції крила через виробничі  дефекти. Це заперечило початкове припущення про те, що БПЛА розбився через перевищення експлуатаційних обмежень.
Середньовисотний БПЛА великої тривалості польоту Heron TP оснащений турбогвинтовими двигунами Pratt & Whitney Canada PT-6 і є найбільшим безпілотним апаратом ізраїльських ПС. Довжина його фюзеляжу складає 13 м (43 фути), розмах крила – 26 м, максимальна злітна вага – понад 4 т. БПЛА призначений для автономного зльоту і посадки.
Композитний фюзеляж апарату призначений для розміщення великого обсягу корисного навантаження, практична стеля БПЛА становить понад 45000 футів (13700 м), тривалість польоту, за деякими даними, перевищує 70 годин.