fbpx
ОАК знову хоче активи “Антонова”

ОАК знову хоче активи “Антонова”

Як стало відомо Об’єднана авіабудівна корпорація” (ОАК) пропонує своїм українським партнерам по СП “ОАК-Антонов” не обмежуватися раніше запланованим створенням “порожньої” адміністративної структури, а внести до неї реальні активи. Мова йде про виробничі потужності Воронезького авіабудівного об’єднання, “Авіастар” і ДАК “Антонов”. СП має зайнятися випуском Ан-70, Ан-124 і Ан-148, скоротивши вартість збиткових проектів.

Реєстрація спільного російсько-українського авіабудівного підприємства “ОАК-Антонов” повинна завершитися до кінця тижня. За їхніми словами, всі необхідні дозволи від ФАС і податкових органів вже отримані.

Однак, як стало відомо, у п’ятницю голова ОАК Михайло Погосян і президент ДАК “Антонов” Дмитро Ківа провели в Києві переговори про зміну формату СП. Спочатку передбачалося, що компанія займеться лише адміністративним контролем за процесом виготовлення літаків “Антонов” (пасажирський Ан-148, військово-транспортний Ан-70 і вантажний Ан-124 “Руслан”), але тепер обговорюється розширення функцій СП. За даними джерела, знайомого з ходом переговорів, компанії можуть передати виробничі активи авіабудівних підприємств Росії та Україні.

За словами одного з співрозмовників, “російська сторона вважає, що принципи співробітництва України та Росії по авіаційним проектам необхідно переглянути”. “Зараз центральний проект у російсько-українській співпраці, Ан-148, глибоко збитковий.- Його собівартість становить $ 35 млн, а замовникам літак передається на $ 10 млн дешевше. У підсумку ВАСО, яке випускає літак, збиткове. Але по Ан-148 укладені великі контракти, у тому числі з Міноборони, готується підписання угоди з адміністрацією президента і з комерційними авіакомпаніями. Необхідно знайти компроміс з Україною і продовжити виробництво цих літаків “.

За даними співрозмовника, щоб зробити проект рентабельним, Михайло Погосян пропонує наповнити “ОАК-Антонов” реальними активами та оптимізувати виробничі процеси, скоротивши їх вартість. “Російська сторона могла б вивести з корпорації “Іркут” в “ОАК-Антонов” проект Ан-148, тобто цехи ВАСО, що задіяні під будівництво цього літака, – пояснює джерело в Мінпромторгу . – Україна ж може внести інтелектуальну власність на літаки “Антонов” і свої виробничі потужності на заводі в Києві. ОАК додає, що СП може отримати і частину потужностей ульянівського “Авіастар”, який випускає Ан-124.

Питання розподілу часток у СП буде вирішуватися за результатами незалежної оцінки, каже співрозмовник в Мінпромторгу, а участь України в стратегічно важливому для Росії підприємстві доведеться оформляти через відповідні спеціальні розпорядження уряду РФ, як це було при реалізації проекту з виробництва літаків Sukhoi Superjet. Ці літаки випускає ЗАТ ГСС, 25% акцій якого володіє італійська Alenia Aeronautica, а інші – що входить в ОАК компанія “Сухой”.

Офіційні представники ОАК вчора утрималися від коментарів. Заступник генконструктора “Антонова” Олександр Ківа заявив, що українська компанія “готова до обговорення всіх варіантів, головне, щоб проекти” Антонова “успішно розвивалися”.

Глава аналітичного відділу “Авіапорт” Олег Пантелєєв згоден, що виділення виробництва літаків “Антонов” в “ОАК-Антонов” може зробити його прибутковим, але за умови додаткових субсидій з держбюджету, обіцяних Мінпромторгом. Експерт Центру аналізу стратегій і технологій Костянтин Макієнко також вважає ідею внести в СП реальні активи правильною, відзначаючи, що наділяти його лише адміністративними функціями не мало ніякого сенсу.


Катерина Соболь

Коммерсантъ