fbpx
Ракетні катери ВМС Туреччини – клас «Kılıç»

Ракетні катери ВМС Туреччини – клас «Kılıç»

Михайло Люксіков Михайло Люксіков
ВМС Туреччини Ракетні катери Суднобудування Флот

Після ознайомлення з двома типами ракетних катерів Військово-морських сил Індонезії розглянемо сучасні ударних катерів Військово-морських сил Туреччини класу «Kılıç»

Ракетні катери класу «Kılıç»

Розробкою проекту катеру та будівництвом перших двох кораблів було здійснено німецькою суднобудівною компанією Lürssen Werft у Бремені.

Решту вісім було побудовано турецьким підприємство Gölcük Naval Shipyard.

Загалом на озброєнні Військово-морських сил Туреччини перебуває дев’ять катерів цього класу, що будувались впродовж 1997-2010 роках у двох виконаннях – Kılıç I та Kılıç II.

У виконанні Kılıç I було побудовано:

• TCG Kılıç (P-330) (закладений 15 липня 1997 року, в строю з 24 липня 1998 року)
• TCG Kalkan (P-331) (закладений 22 вересня 1998 року, в строю з 22 липня 1999 року)
• TCG Mızrak (P-332) (закладений 5 квітня 1999 року, в строю з 8 червня 2000 року)

Тактико-технічні характеристики Kılıç I:

Водотоннажність: 552 тонни
Довжина: 62 метри
Ширина: 8,5 метрів
Осадка: 2,5 метрів
Силова установка: чотири дизельні MTU 16V956 TB91
Максимальна швидкість: 38 вузлів
Дальність плавання: 700 миль при швидкості 35 вузлів, 3300 миль при 16 вузлах
Екіпаж: 45 осіб
Автономність: 12 діб
Радіолокаційне обладнання: РЛС виявлення надводних та повітряних цілей Thales MW-08 3-D, РЛС виявлення повітряних цілей Thales Scout, РЛС управління вогнем Thales STING-EO

У виконанні Kılıç II:

• TCG Tufan (P-333) (закладений 25 липня 2001 року, в строю з 26 липня 2005 року)
• TCG Meltem (P-334) (закладений 1 вересня 2004 року, в строю з 26 липня 2005 року)
• TCG İmbat (P-335) (закладений 26 липня 2005 року, в строю з 7 березня 2007 року)
• TCG Zıpkın (P-336) (закладений 27 вересня 2006 року, в строю з 17 вересня 2007 року)
• TCG Atak  (P-337) (закладений 4 січня 2008 року, в строю з 14 січня 2009 року)
• TCG Bora (P-338) (закладений 23 березня 2009 року, в строю з 7 квітня 2010 року)

Тактико-технічні характеристики Kılıç II (помічені дані змінені в порівнянні з попереднім проектом):

Водотоннажність: 548 тонни
Довжина: 62 метри
Ширина: 8,6 метрів
Осадка: 2,82 метрів
Силова установка: чотири дизельні MTU 16V956 TB91
Максимальна швидкість: 39,7 вузлів
Дальність плавання: 700 миль при швидкості 35 вузлів, 3300 миль при 16 вузлах
Екіпаж: 45 осіб
Автономність: 12 діб
Радіолокаційне обладнання: РЛС виявлення надводних та повітряних цілей Thales MW-08 3-D, РЛС виявлення повітряних цілей Thales Scout, РЛС управління вогнем Thales LIROD

По озброєнню в обох виконаннях воно ідентичне:

Артилерія:

• 76-мм артилерійська установка OTO Melara Compact
• 40-мм спарена OTO Melara Compact
• два кулемета калібром 12,7 мм

Ракетне озброєння:

• до восьми протикорабельних ракет RGM-84C Harpoon (в даний час несуть по 2-4 ПКР)
• переносні зенітно-ракетні комплекси

Радіоелектронне обладнання:

• станція радіотехнічної розвідки Racal Cutlass 1C
• система встановлення пасивних перешкод Mk 137 (дві штуки)

Управління озброєнням здійснюється БІУС Thales STACOS-FD Mod. 4, що дозволяє вести вогонь з отриманням цілевказання від зовнішніх джерел.

У складі ВМС Туреччини ці катери включені до флотилії ракетних катерів та на них покладені завдання:

• боротьба з надводними кораблями та десантними силами противника
• виконання завдань контролю надводної обстановки у визначеному районі
• захист військово-морських баз та пунктів базування
• охорона узбережжя і прикриття десантно-небезпечних районів та ділянок берегової лінії
• підтримка сухопутних військ в ході проведення операцій на приморському напрямку

Також вони неодноразово брали участь у міжнародних навчаннях та операціях.

 

ВМС Туреччини Ракетні катери Суднобудування Флот