fbpx
Бої за Іодзіму 4-го танкового батальйону морської піхоти США

Останні публікації автора

Вчіться військовій справі належним чином або досвід морпіхів США після операції на Гуадалканалі

Вчіться військовій справі належним чином або досвід морпіхів США після операції на Гуадалканалі

Ківі проти котиків або зустріч піхоти Нової Зеландії з “Тиграми”

Ківі проти котиків або зустріч піхоти Нової Зеландії з “Тиграми”

Бої за Іодзіму 4-го танкового батальйону морської піхоти США

Бої за Іодзіму 4-го танкового батальйону морської піхоти США

Артилерія маленької людини або вбити кицьку

Артилерія маленької людини або вбити кицьку

Німецькі субмарини Першої Світової Війни для «торгівлі на крові»

Німецькі субмарини Першої Світової Війни для «торгівлі на крові»

Безпілотники «Третього рейху»: радіокеровані машини Bogward IV

Безпілотники «Третього рейху»: радіокеровані машини Bogward IV

Паровозик який зміг або Томас їде на війну

Паровозик який зміг або Томас їде на війну

Залізничний “Диктатор” зі США

Залізничний “Диктатор” зі США

Техніка для битви за Мальту, яка так і не відбулась

Техніка для битви за Мальту, яка так і не відбулась

Дивовижні пригоди італійців на Ладозі

Дивовижні пригоди італійців на Ладозі

Висадка в Нормандії: Робота над помилками в інженерному забезпеченні

Висадка в Нормандії: Робота над помилками в інженерному забезпеченні

«Кров війни» другого фронту

«Кров війни» другого фронту

Висадка в Нормандії: Штучні бухти типу «Малбері»

Висадка в Нормандії: Штучні бухти типу «Малбері»

Бої за Іодзіму 4-го танкового батальйону морської піхоти США

Друга Світова Війна Історія Корпус морської піхоти США Світ США Тихий океан Флот

Після боїв за Іодзіму 4й танковий батальйон морської піхоти що входив в склад 4-ї дивізії написав досить змістовний рапорт про підготовку бойове застосування танків та узагальнив свій бойовий досвід. Попереджаю дуже багато літер. Дещо несуттєве я на свій розсуд скоротив.

Коротка довідка

Підрозділ сформовано 12 травня 1943 року і перед тим як постукати в двері японського “фатерлянду” батальйон брав участь в боях за атол Кваджалейн, острови Тініан та Сайпан.

Перед висадкою на Іодзіму танкісти пересіли з дизельних Шерман М4А2 на бензинові М4А3 пізньої виробничої серії.

Підготовка до висадки.

40% часу відведено на водіння та технічне обслуговування, паралельно проводилися зайняття з експлуатації радіостанцій та танкових вогнеметів.

Всі танки батальйону оснащені всім необхідним для стрільби з закритих позицій. Незважаючи на брак часу всі танкові роти відстріляли щонайменше по дві вправи.

20% часу відведено на вогневу підготовку. Крім стрільби з особистої зброї всі члени екіпажів відстрілялися з усього спектру танкового озброєння.

30% часу відведено на взаємодію танків з піхотою. Проводилися конференції між командирами танкових рот та відповідних піхотних груп. На цих конференціях оглядали основні можливості танків, обговорювалися питання зі зв’язку, взаємодія з піхотою, також працювали з картами. Всі піхотні роти пройшли навчання з використання зовнішніх танкових телефонів та подачі сигналів руками та цілевказання.

10% відведено на фізичну підготовку. В програму були включені плавання, баскетбол, бейсбол футбол та інші види спорту.

Танкові роти завантажили на 10 середніх десантних кораблів. штаб, тилові підрозділи на військовий транспорт, а командир батальйону з трьома бійцями перейшов на корабель управління дивізії. Вони не брали участі в тренуваннях по висадці в передових районах крім перевірки зв’язку. Десантні кораблі виконали всі необхідні вправи, але не виходили на берег.

Танкові штурмові роти (A підтримувала полкову тактичну групу 25 та C придана 23-й полковій тактичній групі) були розподілені по десантним кораблям таким чином.

Рота А

LSM 323: 3 та 4 танкові взводи, управління роти.
3 танки М4, вогнеметний танк, та танк тральщик з саморобним ударним тралом, танк командира роти.
Центральна частина пляжу blue
LSM 70: 3 танки першого взводу, 3 танки третього взводу
Лівий фланг пляжу blue
LSM 74: 2 взвод, управління роти.
3 танки М4, вогнеметний танк, танк з бульдозерним відвалом, танк зам. ком. роти.
Правий фланг пляжу blue

Рота С

LSM 216: 1 взвод, управління роти.
3 танки М4, вогнеметний танк, танк з бульдозерним відвалом, танк командира роти.
Правий фланг пляжу yellow
LSM 126: 3 танки другого взводу, 3 танки третього взводу
Лівий фланг пляжу blue
LSM 211: 4 взвод, управління роти.
3 танки М4, вогнеметний танк, танк зам. ком. роти.
Центральна частина пляжу yellow

Такий план завантаження передбачав тактичну злагодженість танкових підрозділів і був розроблений щоб танкові підрозділи висунулись до визначених бойових груп без затримок на пляжах.

Шість десантних кораблів з штурмовими десантними ротами (А та С) прибули в визначені точки так щоб висадити техніку в сьомі хвилі десанту.

Запасна танкова рота ( разом з усіма броньованими евакуаційними машинами, танк командира батальйону і один запасний танк були завантажені на десантні кораблі № 48, 59, 239 та 145 і чекали в визначеній точці.

Хід операції.

День 1. Все пішло не за планом. Так як рота B батальйону гусеничних амфібій висадившись на пляж передала інформацію роті С цього самого батальйону, а вона роті А (дурдом да) яка в свою чергу танковій роті А що ділянка близько 200 метрів в глибині південної ділянки пляжу blue замінована.

Берегові розвідувальні групи придані танковій роті С доповідали що на пляжі yellow грунт занадто м’який для висадки танків, виходи з пляжу заміновані і заблоковані снарядними воронками.

Рекомендували призупинити висадку танків поки не знайдуть підходящу ділянку та танкодоступні виходи з неї. Виявилось що рота А була завантажена в порядку протилежному ніж вказано в списку, це внесло певний безлад і змусило перестроюватись танки в визначений бойовий порядок. Танки висаджувались під артилерійсько-мінометним вогнем. Всі три десантних корабля були пошкоджені.

Танк-бульдозер пробив шлях через першу насип, але був знищений після підриву на фугасі та трьох мінометних влучань. Рота продовжила рух колонною через воронки від розривів та через 100 метрів натрапила на мінне поле і зупинилась і відкрила вогонь по укріпленим позиціям на висотах та дотам.

Через п’ять годин три взводи роти B разом з двома танками групи управління та однією евакуаційною машиною висадились на пляжі blue як підкріплення для роти A. Обстріл тривав весь день і через сім годин після висадки сім танків роти А застрягли і 5 були підбиті. Один танк роти B потрапив в воронку, інший згорів від обстрілу з 47-мм протитанкових гармат. Командир роти А, зам. Командира роти і командир першого взводу були поранені. Командування всіма танками приданими до полкової групи 25 прийняв командир роти B. До сутінок загальні втрати роти склали 30 чоловік.

На пляжі yellow танки роти С зіткнулися з тим що вулканічний пісок суттєво обмежував швидкість і маневр або в ньому просто загрузала техніка. Перший танк з LSM 216 застряг в трьох метрах від рампи та заблокував вихід іншої техніки Довелося відчалювати від берега що зайняло ще півгодини і лише з третьої спроби підходяща ділянка була знайдена.

Два інші десантних судна (№126 та 211) вийшли до своїх точок та розвантажили техніку з невеликою затримкою. Три танки з судна 126 підірвались на мінах за сто метрів від пляжу, а інші три дісталися до 1-го батальйону полкової групи 23 яка займала аеродром.

Танки з судна 211 повільно просувались через мінні поля та воронки в бік аеродрому знищивши вогнеметом декілька дотів.

Ні один з танків не міг підтримати 2 батальйон полкової групи 23 через занадто м’який грунт який робив місцевість танконедоступною.

11 лінійних танків та 2 вогнеметних танки роти С з’єдналися з першим батальйоном полкової групи 23 і до сутінок зайняли позиції в районі аеродрому.

LSM 59 З другим взводом роти BТ танком бульдозером та танком командира батальйону. Під мінометним обстрілом вдалося висадити лише дві машини, одна з яких одразу загрузла. Інші машини приєдналися до роти С.

День 2. Командир роти який командував всіма танками на ділянці групи 25 був поранений.

Рота А провела день за відкопування загрузлих та ремонтом пошкоджених танків набувши обмеженої боєздатності до вечора. Вісім танків роти B були задіяні для підтримки піхоти. Рота С з 11 боєготовими танками була розділена на три взводи які очолили штурмові групи піхоти в районі аеродрому №1. Ці танки спробували пробитись до руліжних доріжок аеродрому №2, але зупинилися через мінні поля. Дві машини підірвалися на мінах, одна підбита щільним мінометним вогнем. Вночі LSM 59 висадив передані роті C з роти B танки на берег.

День 3. Всі боєготові машини рот А та B підтримували піхоту ведучи вогонь по схилах щоб подавити доти та укріплені пункти в печерах. Два танки роти B були підбиті вогнем протитанкових гармат і дві роззулися.

12 машин роти С разом з піхотою групи 23 зайняли висоти навкруги аеродрому №1 після того як мінні поля були зняті. Танк бульдозер був підбитий з протитанкової гармати під час прокладання проходу до висоти. Для надання технічної допомоги на берег висадилась група техніків роти.

День 4. Роти A та B були обмежені в маневрі через складну місцевість. Одна з танкових груп очистила від піхоти східну бухту. Рота C була придана групі 21 і згодом втратила два танки від вогню протитанкових гармат.

День 5. Роти А та B виконували ті самі задачі. Рота С продовжувала спроби штурмувати аеродром №2 і з позицій в районі-злітно-посадкової смуги знищила опорний пункт противника. Один танк підбитий вогнем протитанкової артилерії. Командир батальйону разом зі зв’язківцями та двома майстрами зброярами висадився в розташуванні роти C.

День 6. Чотири танки роти B підтримують 1 бат. групи 24 в районі східної бухти. Всі боєздатні машини рот А та B (20 одиниць) зібрані для масивної танкової атаки з ціллю захоплення аеродрому №2. Крім того до неї залучені всі доступні танки 3-го та 5-го танкових батальйонів.

Планувалося провести атаку вздовж злітно-посадкових смуг, але як виявилось єдиною дорогою до аеродрому виявилась пробита ротою С декілька днів тому. Весь ранок пішов на розмінування цього шляху та впорядкуванні руху великої кількості танків по такому вузькому проходу. Колонна танків розтягнулась від одного аеродрому до іншого. 8 танків роти А дісталися злітно-посадкової смуги знищивши 4 протитанкових гармати та десять дотів. Три танки було знищено протитанковими гарматами, а три пошкоджено. Невелика кількість танків 3 та 5 батальйонів теж дісталися до аеродрому №2. Аеродром №2 було зачищено. Вночі роту С змінив 3-й танковий батальйон.

День 7. Рота А виведена в резерв і обслуговує свою техніку. Рота B направила два танки до східної бухти залишивши шість танків в резерві. Рота С підтримала третій бат. групи 23 в атаці на висоту 382. Ці танки виконували роль безпосередньої підтримки піхоти поки не були зупинені мінним полем. Штаб та тилові підрозділи продовжують висадку.

День 8. Шість танків роти А подавляють визначені групою 25 укріплені печери та вогневі точки. Рота B в резерві і обслуговує техніку. Рота C продовжує атаки на висоту 382. Інженери не змогли зняти мінне поле і в результаті підрив двох танків.

День 9. Рота виконує ті самі завдання. Другий взвод роти B атакує висоту 382. Рота C виведена в резерв і обслуговує техніку. Штаб та тилові підрозділи продовжують висадку.

День 10. Вся рота А підтримує піхоту ведучи вогонь по дотах і великому укріпленому пункту який витримує вогонь 75-мм гармат. Рельєф місцевості на цій ділянці не підходить для танків.

Третій взвод роти B протягом 20 хвилин веде безперервний вогонь в зоні 2 Бату групи 23.
Рота B продовжує обстрілювати висоту 382 і місцевість навкруги. Рота С в резерві.

День 11. Всі тилові підрозділи батальйону висаджено та вивантажено се майно. Два танки роти А задіяні в вогні прямою наводкою в інтересах групи 25. Шість задіяні проти потужного опорного пункту який не змогли знищити раніше. Витрачено близько 800 галонів палива для вогнеметів та шість сотень 75 мм снарядів, але спроби піхоти взяти його не закінчились нічим. Один танк підірвався на міні. Очевидно що вночі ворог поставив міни на шляхах які використовує наша техніка. Рота B придана до групи 24, але не була задіяна через складний рельєф місцевості. Рота С в резерві.

День 12. Командир роти А повернувся до виконання обов’язків після поранення. Шість танків роти плюс вогнеметний та бульдозер підтримують атаку групи 25. На бульдозер був закинутий заряд вибухівки який не наніс серйозної шкоди. На той самий укріплений пункт витрачено 1000 галонів палива для вогнеметів і значна кількість 75-мм снарядів. Три танки роти А продовжують підтримувати групу 25. Перший взвод роти B підтримує 2 бат. групи 24, другий взвод 3 бат. Витрачено 500 галонів палива для вогнеметів на укріплений пункт на ділянці наступу 2-го батальйону. Рота С в резерві.
День 13. Рота А в резерві і обслуговує техніку. Перший взвод роти B підтримує 2 бат. групи 24, третій взвод 3 бат. На той самий опорний пункт знову витрачено 500 галонів напалму. Рота С придана до групи 23 ведучи вогонь прямою наводкою на підступах до скелі turkey knob використовуючи важкі вогнемети для здобуття переваги.

Bed-Bug в районі аеродрому Мотояма

День 14. Рота А в резерві. Перший взвод роти B підтримує 2 бат групи 24, другий взвод підтримує 3 бат. Рота С продовжує виконувати визначені завдання, бульдозер роти С підірвався на міні.

День 15. Чотири лінійних та два вогнеметних танки роти А зачищають “кишеню” яку обійшла та оточила група 25. Знищуючи вогневі точки в печерах та доти витрачено більш 1500 галонів палива для вогнеметів. Танки роти А залишились щоб підтримати атаку групи 25 за потреби. Рота B підтримує групу 24, рота С продовжує виконувати визначені завдання.

День 16. Чотири лінійних танки та один вогнеметний роти А продовжують зачистку “кишені”. Три задіяні лівіше. Четвертий взвод роти B підтримує 3 бат. групи 24 третій взвод 2 бат. Один вогнеметний танк та один бульдозер підірвались на мінах. Це був останній боєздатний бульдозер в батальйоні. Два взводи роти С пробують проїхати на схід, але зупинені великими воронками та мінними полями. Вони облаштовують позиції та при нагоді відкривають вогонь. Складний рельєф ускладнює рух танків на деяких ділянках без допомоги бульдозера, але він підірвався на мінах.

День 17. Рота А продовжує зачистку “кишені” Перший взвод роти B проводить 15 хвилинну артпідготовку в інтересах 1 бату групи 24. Третій взвод підтримує 2й бат. Один вогнеметний танк підірвався на міні. Рота С за допомогою бульдозера позиченого в 5-го батальйону просунулась вперед упершись в велике мінне поле на якому втратила один танк.

День 18. Один взвод роти А підтримує атаку на лівому фланзі групи 25 , інший взвод продовжує зачистку “кишені”. Перший бат роти B підтримує 2 бат групи 24. Рота після короткого просування знов натрапила на мінне поле.

День 19. Рота А продовжує виконувати визначені завдання. Другий взвод роти B підтримує 3 бат. групи 24 протягом дня. Рота С за допомогою бульдозера 5-го батальйону просувається вперед втративши один танк на мінах, бульдозер важко пошкоджений вогнем важких мінометів один з танків загорівся від напалмової бомби від авіації підтримки проте не отримав значної шкоди.

День 20. Один взвод роти А підтримає на лівому фланзі атаку 1 бату групи 25. Один взвод в резерві. Один взвод підтримує піхоту що рухається в бік узбережжя. Рота B буксирує волокушу з встановленою 7.2 дюймовою ракетною установкою на ділянку відповідальності 1 бату 24 групи і випускає 20 ракет. Після цього інженери інженери розміновують дорогу. Рота С може продовжити рух і надає ефективну підтримку групі 23.

День 21. Один взвод роти А забезпечує просування групи 25. Рота B в резерві. Один взвод підтримує групу 9 вогнем по укріпленим печерам.

День 22. Всі танки в готовності.

День 23.Всі танки в готовності. Рота B передала дванадцять боєготових танків до 5-го батальйону зранку, шість повернули ввечері. Рота С передала два вогнеметних танки до 5-го батальйону.

День 24. Взвод роти А та відремонтований бульдозер роти С підтримують групу 25. Роти B та С в готовності.

День 25. Батальйон завантажує всі боєздатні танки крім одного взводу роти А та двох вогнеметних танків.

Двох вогнеметних танків роти С (позичені 5-му батальйону), та двох танків роти B (теж позичені 5-му батальйону). Завантажуються на військовий транспорт з чотирма офіцерами та сімдесятьма п’ятьма солдатами та сержантами.

День 26. Рота А підтримує групу 25 двома лінійними та одним вогнеметним танком. Рота B з лінійним та вогнеметним танком позиченим у роти А підтримує 3 бат. групи 24 в зачистці “кишені” на східному узбережжі. Техніка роти С яка лишилась на острові завантажується на транспорт.

День 27. Один вогнеметний танк передано до 3-го танкового батальйону. Рота А завантажує танки що лишились на острові на транспорт. Рота B отримала назад свої чотири танки від 5-го батальйону.

День 28. Рота B завантажує свої останні 4 танки на транспорт. Штаб роти та тилові підрозділи завантажуються на транспорт. Два лінійних та два вогнеметних танки передають до 5-го батальйону. Один сильно пошкоджений вогнеметний танк і танк тральщик які сильно пошкоджені передають для 3-го батальйону.

Всього з п’ятидесяти шести танків всіх типів (БРЕМ входять в їх число) було завантажено на транспорти тридцять вісім машин. Сім танків передано до інших підрозділів, одинадцять знищено.

Під час боїв на Іодзімі підрозділ поніс такі втрати.

Пораненими, травмованими та хворими-122 людини
Вбитими -24 людини
З них:
Рота А 48 поранених, 6 вбитих
Рота B 29 поранених, 5 вбитих
Рота С 41 поранений, 12 вбитих
Причини поранень і загибелі розподілились так:
Стрілецька зброя-11 Бойовий стрес-3
Міни-10 Ручні гранати-2
Опіки-8 Вивихи та розтягнення- 2
Травми від відкату-6 Японський запал від міни- 1
Мінометний вогонь-79

Резюме.

Японські протитанкові заходи з якими ми зіткнулися на Іодзімі були незвичайними тим, що вони не дуже нагадували ортодоксальну протитанкову доктрину.

Мінні поля дуже обширні та дуже ефективно перекривають всі шляхи підходу по танкодоступній місцевості до ліній оборони противника. Мінні поля розташовані так щоб можна було спостерігати скупчення наших танків на вузьких ділянках і прострілювати їх з протитанкових гармат. Мінні поля прикриті протитанковими гарматами і автоматичною зброєю тому знешкодження мін є дуже непростою справою. Міни закопані на значну глибину і їх важко виявити і більшості випадків.

Більшість мінних постановок виконана “мінами-брусками” які з’єднані з авіабомбами. Міна сама по собі здатна тільки перебити танку гусеницю проте в комбінації з авіабомбою або зарядом від торпеди знищує танк. Міни в глиняному корпусі використані досить широко, їх дуже важко виявити, а підрив на такій міні знищує підвіску танка. Виявлено декілька потужних фугасів з морських мін які не дуже ефективні так як їх легко виявити і оминути.

Протитанкові гармати в основному 47-мм тип-1, проте гармати більшого калібру теж використовували як протитанкові. Протитанкова артилерія прекрасно розташована і її вогонь дуже ефективний. 47 мм гармата без проблем вражає танк крім верхньої передньої плати та башти. Вправність артилеристів загалом прекрасна. Позиції чудово обладнані та замасковані. На основних і запасних позиціях добре вибрані сектори обстрілу. Всі гармати мають запасну позицію, часто не одну і це дозволяє розрахункам переміщувати гармати і тому виявлені позиції швидко виявляються порожніми і танки потрапляють під неочікуваний вогонь з раніше невідомих позицій. Дисципліна розрахунків гармат на високому рівні, було зафіксовано лише декілька спорадичних пострілів. Крім того в систему протитанкової оборони були включені танки 26-го полку перетворені на вогневі точки.

Замість магнітних мін противник використовує дуже ефективні заряди вибухівки які закидає на танки. Також він застосовує ці заряди щоб знищити підбиті танки на передовій. Якщо такий заряд потрапляє на танк він пробиває вертикальну броню корпусу.

Залізобетон в опалубці з дошок який заливають по бортах танка, запасні траки приварені до башти та передньої бронеплити є ефективними засобами проти японських 47 мм гармат.

Перед висадкою танки М4А3 були модифіковані таким чином:

Зовнішні телефони для зв’язку з піхотою -всі машини
Портативні радіостанції для зв’язку з піхотою SCR-300-27 машин
Додаткову бронеплиту на правій стороні корпусу-24 машини з встановленим вогнеметом E 4-5.
(не плутати з вогнеметними танками) тут вогнемет встановлювався як допоміжна зброя замість курсового кулемету. Бронеплита прикривала бак з запалювальною сумішшю.
Вогнемет E 4-5 з паливними баками і т.д.- 24 машини
Ударний мінний трал-1 машина
Запасні траки наварені на передню лобову плиту та борти башти-41 машина
Опорні катки або ведуче колесо на лобовій броні -47 машин
Чотири дводюймових сталевих плити наварені на борти та півтора дюймові дошки зверху на болтах-15 машин
Залиті залізобетоном борта в дводюймовій опалубці -13 машин. Така модифікація дозволяла витримувати попадання 47мм гармат в борти.
Три шматка дерев’яної опалубки товщиною в півтора дюйми залитою бетоном на борт. Ця конструкція була зйомкою і не такою ефективною як попередня.
Дерев’яні бортові екрани товщиною один і три чверті дюйма на відстані три дюйми від борту-6 машин
Те саме, але товщина дерева півтора дюйми-3 машини
Гратчасті екрани на всіх люках-54 машини
Змінена боєукладка на підлозі корзини башти, це дозволило збільшити бк на 25 пострілів-45 машин
Додаткові паливні баки на кормовій частині корпусу. В них перевозили воду для піхоти-21 машина.
Командирська башточка повернута на 45 градусів за годинниковою стрілкою. Це дозволило відчиняти люк не в праву сторону щоб не чіпляти ним гілки та дроти. Цю модифікацію мали пройти всі танки -10 машин
Три-чотири прути приварені справа-зверху. На них намотувався трос який одразу був причеплений до буксирних гаків. Це було більш зручно-34 машини
Дерев’яні заглушки для ствола димового гранатомету. Екіпажі вірять що майстерні корпусу морської піхоти можуть виготовити металеві заглушки щоб запобігти закиданню гарант в танк через ствол димового гранатомету-15 машин
Перископ командира подовжено з трьох до п’яти дюймів-16 машин
Розрізання евакуаційного люку на дні танку на дві частини встановлення його на завіси та можливість закрити його з середини-18 машин
Шість інших модифікацій мали невеликі відмінності від описаних вище.
Операція проводилась з достатньою кількістю карт та розвідувальної інформації. Так як карти були дуже неточними їх мало використовували в розвідці та цілевказанні. Дуже важливо для танкових підрозділів мати точну інформацію про місцевість. На додачу до пішої розвідки було в чудово мати щоденні (або залежно від прогресу наступу) детальні аерофотознімки місцевості. Стан берегів описаний водолазами та розвідниками дуже неточний. Якщо виділити достатньо часу командам берегових розвідників танкових батальйонів то проблем з висадкою на непідходящий берег можна уникнути.
Зв’язок під час операції був чудовим за винятком загального ігнорування безпеки зв’язку.

Для цього є три основні причини:

Багато операторів були звичайними солдатами без належної підготовки.
Задовільний зв’язок між танками та піхотою забезпечувався ранцевими радіостанціями SCR-300 та телефонами змонтованими ззовні всіх танків. Як показав досвід бажано щоб кожен танк мав радіостанцію SCR-300 щоб запобігти втраті зв’язку з піхотою. Командирські танки легко ідентифікувати по двом антенам. Радіомережі та частотні плани підібрані адекватно.

Возимі КХ радіостанції SCR-510 при використанні в якості портативних (SCR-509) мають занадто великі габарити. Рекомендовано розробити прийнятний ранець для переноски приймача та передавача ВС-620. Рекомендовано щоб кабель живлення радіостанції від ручного генератора підходив до автомобільного набору батарей, так їх можна переносити в руках забезпечуючи живлення радіостанції. Дальність зв’язку SCR-510 задіяних в моторизованих операціях, буде недостатньою для зв’язку в русі. Бажано було б забезпечити кожну танкову роту радіостанцією SCR-508 (танкова КХ радіостанція) і виділити дві радіостанції для штабу роти. Дуже рекомендуємо щоб вся техніка живилася від 12 В для сумісності з радіостанціями.

Вантажівки 4х4 не підходять в якості машин зв’язку так як грузнуть в вулканічному піску навіть з ланцюгами на колесах. Вважаємо за потрібне ввести в штат кожної роти гусеничний транспортер М29С. Бажано щоб ці транспортери мали живлення 12 В.

Батареї BA-70 та BA-80 єдині які підходять до ранцевої радіостанції SCR-300. В танках доцільно встановити трансформатор перемінного струму що усуне численні недоліки з які виникають при живленні радіостанцій від батарей. Бажано розробити надійний трансформатор змінного струму на 6, 12 та 24 В для радіостанцій SCR-300. Також бажано мати радіоремонтну майстерню в кожній роті щоб не заважати батальйонній робити свою роботу.

Всі танки були завантажені на судна LSM і висадилися безпечно Незважаючи на те що судна отримали багато артилерійських та мінометних влучань Певно це найкращий тип судна для десантування танків.
Через невеликий розмір судна і відкриту танкову палубу на неї потрапляє велика кількість бризок та води навіть в спокійних водах.

LSM дуже “грубий вершник” навіть при слабкій бовтанці більшість десанту страждає від морської хвороби більшу частину часу. Також тут недостатньо місця. Як результат низька мораль, морська хвороба та низька бойова ефективність.

Так як LSM переміщується разом з групами гусеничних транспортерів амфібій то важко проводити брифінги, конференції та сеанси зв’язку з піхотою. Ця проблема може бути вирішена коли танки до визначеною перед висадкою точки будуть доставлятися окремо десантними кораблями доками або танкодесантними кораблями і перевантажуватися на LSM перед останнім кидком.

Постачання під час операції задовільне.

Батальйон харчувався раціонами типу К перші дві доби та раціонами типу С та “10 в одному ” 17 днів. На 17 день польові кухні були розгорнуті в кожній роті і після перевірки начмеда батальйону почалася видача раціонів типу B.

Постачання боєприпасами достатнє крім 75мм ОФ снарядів зі збільшеним зарядом. Як результат стандартні боєприпаси для 75 мм гармат використовували тільки для стрільби з закритих позицій.

Загальна витрата боєприпасів така:

.30 В стрічках-1 316 575 шт.
75 мм ОФ зі збільшеним зарядом з підривником W/M 48-1 895 шт.
75 мм бронебійний з підривником M66A1-1 395 шт.
75 мм ОФ стандартний-3 282 шт.
75 мм димовий з білим фосфором-1 472 шт.
Не рахували боєприпаси калібру .45 та 0.50. Також використана деяка кількість бетонобійних підривників T105.

Кількість танків у взводі має бути збільшена до чотирьох включаючи один з бульдозерним відвалом. Це дасть змогу командиру взводу наступати на укріплені позиції. Наявність бульдозера у взводі безцінна . Нинішня наявність одного бульдозера в роті недостатня.

Вогнемет CD mk.1 (встановлений замість гармати) є найціннішим озброєнням попри механічні недоліки. Бажано додати окремий взвод з чотирьох вогнеметних танків до кожного батальйону. Також необхідно забезпечити наявність всього необхідного інструменту ту запасних частин.

Доцільно ввести в штат 1 танк з 7.2 дюймовою ракетно установкою для знищення сильно укріплених позицій та протитанкових перешкод.

Штатний танковий боєкомплект не відповідає ситуації так як кількість бронебійних снарядів перевищує необхідність в них.

Рекомендуємо такий боєкомплект:

75 пострілів ОФ зі збільшеним зарядом підривник W/M
25 пострілів бронебійний з підривником M66A1
20 пострілів шрапнель
10 пострілів димовий
В випадку якщо шрапнель недоступна пропонуємо такий боєкомплект.
90 пострілів ОФ зі збільшеним зарядом підривник W/M
30 пострілів бронебійний з підривником M66A1
10 пострілів димовий

Боєкомплекту для стрілецької зброї та кулеметів достатньо. Стандартні 75 мм ОФ боєприпаси можна отримати з запасів дивізійних складів при потребі. Бетонобійні підривники Т105 доцільно ввести в боєкомплект підрозділу.

Штаб та рота обслуговування мають бути оснащені БРЕМ M32B3 Щоб полегшити евакуацію та ремонт. В багатьох випадках на Іодзімі дві БРЕМ потрібні були для евакуації, а дві були рідко доступні.

Шноркелі для глибоководного ходу були встановлені на всіх машинах, але не стали в нагоді так як техніка десантувалася з судової рампи. Адаптери повітроводів які лишалися на танках захищали двигуни та радіатори від мінометних та снарядних уламків. Рекомендовано щоб таке обладнання встановлювалося при висадці на нерозвіданий берег.

Рекомендовано в штаті танкового батальйону мати три гусеничних амфібії LVT на роту замість чотирьох вантажівок 6х6. Це дасть танкістам машину для поповнення бк та палива в дуже важких умовах рельєфу та мокрого піску до того як дорожня сітка стане придатною для колісного транспорту.

В штат підрозділу необхідно додати офіцера розвідки та офіцера зв’язку. Щоб правильно координувати взаємодію піхоти і танків офіцер зв’язку має бути в кожній полковій бойовій групі і танковій роті яка її підтримує. Додавання одного офіцера в штат робить це можливим. Зам. Командира роти необхідно направляти на спостережний пункт, а офіцерів розвідки, зв’язку та забезпечення до кожної полкової групи.

Друга Світова Війна Історія Корпус морської піхоти США Світ США Тихий океан Флот

Останні публікації автора

Вчіться військовій справі належним чином або досвід морпіхів США після операції на Гуадалканалі

Вчіться військовій справі належним чином або досвід морпіхів США після операції на Гуадалканалі

Ківі проти котиків або зустріч піхоти Нової Зеландії з “Тиграми”

Ківі проти котиків або зустріч піхоти Нової Зеландії з “Тиграми”

Бої за Іодзіму 4-го танкового батальйону морської піхоти США

Бої за Іодзіму 4-го танкового батальйону морської піхоти США

Артилерія маленької людини або вбити кицьку

Артилерія маленької людини або вбити кицьку

Німецькі субмарини Першої Світової Війни для «торгівлі на крові»

Німецькі субмарини Першої Світової Війни для «торгівлі на крові»

Безпілотники «Третього рейху»: радіокеровані машини Bogward IV

Безпілотники «Третього рейху»: радіокеровані машини Bogward IV

Паровозик який зміг або Томас їде на війну

Паровозик який зміг або Томас їде на війну

Залізничний “Диктатор” зі США

Залізничний “Диктатор” зі США

Техніка для битви за Мальту, яка так і не відбулась

Техніка для битви за Мальту, яка так і не відбулась

Дивовижні пригоди італійців на Ладозі

Дивовижні пригоди італійців на Ладозі

Висадка в Нормандії: Робота над помилками в інженерному забезпеченні

Висадка в Нормандії: Робота над помилками в інженерному забезпеченні

«Кров війни» другого фронту

«Кров війни» другого фронту

Висадка в Нормандії: Штучні бухти типу «Малбері»

Висадка в Нормандії: Штучні бухти типу «Малбері»