fbpx
Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?
Сергій Березуцький Сергій Березуцький Інженер бронетанкової галузі України. Аналітик компанії Science Technology Ukraine - Сайнс Технолоджі Україна

Останні публікації автора

Французький тактичний всюдихідний автомобіль Peugeot P4

Французький тактичний всюдихідний автомобіль Peugeot P4

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Польський легкий танк LC-08

Польський легкий танк LC-08

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

Азія Корейський півострів Південна Корея (Республіка Корея) Північна Корея (КНДР) Світ Фортифікація

Читайте також на сторінці Science Technology Ukraine – Сайнс Технолоджі Україна

Час від часу доводиться стикатися з точкою зору: «якщо почнеться війна між КНДР та Республікою Корея, то північнокорейські танки через годину будуть у Сеулі».

Розглянемо наскільки таке твердження відповідає дійсності. На перший погляд, є певний сенс в цих словах: Великий Сеул – гігантська агломерація, в якій проживає майже 25 мільйонів чоловік, розташована практично на кордоні з КНДР, на відстані в 62 км від демілітаризованої зони.

Тож чи в змозі танкова армада, змітаючи все на своєму шляху, захопити місто за декілька годин? Проте, якщо керуватися не лише емоціями, а брати до уваги безперечне панування у повітрі південнокорейської авіації в разі гіпотетичного конфлікту та насиченість протитанковими засобами підрозділів південнокорейських Збройних Сил, картинка стрімкої танкової атаки починає швидко втрачати свої барви.

Але розглянемо ще один аспект, на який вкрай рідко звертають увагу різного типу «аналітики». Відмітимо географічні особливості ТВД (Театру воєнних дій) та пов’язані з ними фортифікаційні споруди.

Тож ТВД являє собою переважно складно пересічену гірсько-лісисту місцевість з вузькими гірськими проходами, перевалами і поперечними водними перешкодами, що вкрай обмежують простір для маневру і забезпечують можливість оборони обмеженими силами. Тобто засідлавши перевали, вузькі дефіле, перехрестя шляхів та транспортні вузли, можна якщо не цілком запобігти просуванню сил супротивника, то вкрай ускладнити проведення наступу.

Бронетехніка Республіки Корея (Південна Корея)

Втім, не покладаючись на природу, південнокорейці добряче попрацювали задля того, щоб вкрай ускладнити пересування військ супротивника. Найбільш знаменита фортифікаційна споруда – це так звана Корейська Стіна (The Korean Wall), що розділяє КНДР та республіку Корея. Циклопічна споруда, що має протяжність більш ніж 240 км, являє собою залізобетонну стіну з трапецієподібним в розрізі профілем, основу якої заглиблено в землю на 2-3 м, висота коливається від 3 до 5 м, ширина від 10 до 19 м в основі і 3-7 м у верхній частині.

Фортифікаційні споруди Республіки Корея (Південна Корея)

Тобто за допомогою артвогню або інженерних боєприпасів виконати в стіні пролом для важкої техніки майже неможливо. Навіть якщо щось подібне і матиме місце, не слід забувати, що ділянка з пошкодженою стіною стане першочерговою ціллю для всіх засобів враження військ, що обороняються, які в свою чергу «затампонують» пролом вогнем. Стіна ретельно замаскована, але судячи з даних аеророзвідки та за свідченнями очевидців, розташована вона декількома сотнями метрів південніше від демілітаризованої зони. Стіна дублюється смугою з потужних бетонних конструкцій, які виконують роль протитанкових надолбів, проте їх розміри та масивність виходять далеко за межі поняття «надолб».

Для місцевостей, де значна частина доріг проходить в дефіле і де об’їзд таких ділянок виключений або вкрай скрутний, встановлені десятки тисяч масивних бетонних блоків по краях дороги, які за необхідності обрушуються на дорогу і тим самим перегороджують її. Кожен з блоків являє собою бетонний блок квадратної форми перетином 2.8 м на 2.8 м, висотою не менше, ніж третина ширини дороги (але у будь – якому випадку не коротше 5 м) і вагою 18-25 тонн. Інший варіант подібної споруди – монтаж над дорогою кубів з гранями завбільшки 5 м.

Фортифікаційні споруди Республіки Корея (Південна Корея)

Нижня частина блоку спирається двома стійками на бетонну основу, яку зрізано під певним кутом. Щоб за необхідності перепинити шлях ворожій техніці, стійки висмикуються за допомогою троса, зачепленого за тягач, або перебиваються зарядом вибухівки, в результаті чого блок падає на дорогу. У грань, якою блок ляже на дорожнє полотно, часто вмонтовані сталеві загострені штирі, якими блок уп’ється в дорожнє полотно, що зробить неможливими спроби зсунути або відтягнути його з дороги. Частина напрямів перекрита звичайними земляними валами, які унеможливлюють пересування військової техніки.

Спеціально облаштована ділянка дороги у Республіці Корея (Південна Корея)

Велика роль у запобіганні танкової навали відводиться мінним полям та мінно-вибуховим загородженням, значна частина з яких є керованими, втім, інформація про них становить державну таємницю і не тиражується відкритими джерелами інформації.

Тож підсумуємо: природні умови Кореї з самого початку сприяють стороні, яка обороняється і вкрай несприятливі для наступальних дій великими масами військ. Грамотне та кропітке масштабне фортифікаційне обладнання місцевості південнокорейськими військовими інженерами майже унеможливлює проведення наступальних операцій.

Азія Корейський півострів Південна Корея (Республіка Корея) Північна Корея (КНДР) Світ Фортифікація

Останні публікації автора

Французький тактичний всюдихідний автомобіль Peugeot P4

Французький тактичний всюдихідний автомобіль Peugeot P4

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Польський легкий танк LC-08

Польський легкий танк LC-08

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Т-64Е – танк, який «не злетів»