Французький тактичний всюдихідний автомобіль Peugeot P4
Французький тактичний всюдихідний автомобіль (VLTT) Peugeot P4 вироблявся за ліцензією австрійської фірми Steyr-Daimler Puch AG фірмами Peugeot та Panhard (9000 та 6000 машин відповідно). Машина вироблялася лише для силових структур та держслужб і у відкритий продаж не надходила.
Всюдихід фактично є Gelendwagen G463 у версії з дводверним тентованим кузовом, в лінійці виготовлених машин був також спрощений варіант з матер’яними дверима.

Базова модель вироблялася з цивільними двигунами від Peugeot-504: карбюраторний дволітровий, потужністю 79 к.с. або дизель об’ємом 2,5 літра і потужністю 70 к.с., з якими агрегатувалася трансмісія від Peugeot 505.
Вдала конструкція машини послужила основою для ряду спеціальних версій, які оснащувалися набагато потужнішими двигунами: трилітровими карбюраторними, потужністю 170 к.с. або дизелем, в атмосферному варіанті потужністю 110 л, а в турбованому – 150 к.с. та трансмісією від Peugeot 604.
До цих машин належать:
- Peugeot P4P (P4 Protégé) – броньована версія всюдихода, що є платформою для цілого ряду зразків озброєнь: 81-мм міномета, ПТУР MILAN або 20-мм автоматичної гармати, вироблялася фірмою Panhard;
- на основі Peugeot P4P було створено версію Peugeot P4 SAS – надлегкий БТР для спецпризначенців, що виконував функцію рейдової машини;

- ЗРК ближнього радіуса дії ASPIC P4 – на доопрацьованому шасі P4 розміщувалася турель із пусковою установкою ПЗРК Mistral та оптичною системою наведення, що вироблявся фірмою Matra;

- P4 VIPAIR (Véhicule d’Intervention et de Projection Air) – варіант для командос ВПС, що був фактично ЗРК P4 ASPIC з демонтованим комплексом озброєння, вироблявся фірмою Arquus (військовий підрозділ Renault) на заводі в Marolles-en-Hurepoix

У лінійних частинах Peugeot P4 був машиною командирів взводу-роти. За відгуками користувачів – це була надійна машина, але не надто швидка, низькооборотний економний двигун не відрізнявся особливою жвавістю. Місця для перевезення різних вантажів, які потрібні для повсякденної роботи підрозділів, катастрофічно не вистачало. В силу цих, і низки інших причин, тепер ця модель у французькій армії замінюється сучаснішим і містким позашляховиком Ford Everest.

Але навіть і знімається з озброєння Peugeot P4 нам потрібен: джип-пікап у кожному взводі, як показала війна – це крайня потреба, крім того, ймовірно, що ряд машин «згадає» свої військові спеціальності, які вони виконували у французькій армії.
ПІДТРИМАЙ РОБОТУ РЕДАКЦІЇ "МІЛІТАРНОГО"
Навіть разовий донат в 30 грн чи підписка на $1 допоможе нам працювати і розвиватися далі. Спонсоруй незалежне мілітарне медіа - отримуй достовірну інфу.