fbpx
Французький тактичний всюдихідний автомобіль Peugeot P4
Сергій Березуцький Сергій Березуцький Інженер бронетанкової галузі України. Аналітик компанії Science Technology Ukraine - Сайнс Технолоджі Україна

Останні публікації автора

Французький тактичний всюдихідний автомобіль Peugeot P4

Французький тактичний всюдихідний автомобіль Peugeot P4

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Польський легкий танк LC-08

Польський легкий танк LC-08

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Французький тактичний всюдихідний автомобіль Peugeot P4

Автотехніка Позашляховик Франція

Французький тактичний всюдихідний автомобіль (VLTT) Peugeot P4 вироблявся за ліцензією австрійської фірми Steyr-Daimler Puch AG фірмами Peugeot та Panhard (9000 та 6000 машин відповідно). Машина вироблялася лише для силових структур та держслужб і у відкритий продаж не надходила.

Всюдихід фактично є Gelendwagen G463 у версії з дводверним тентованим кузовом, в лінійці виготовлених машин був також спрощений варіант з матер’яними дверима.

Peugeot P4 Фото з відкритих джерел

Базова модель вироблялася з цивільними двигунами від Peugeot-504: карбюраторний дволітровий, потужністю 79 к.с. або дизель об’ємом 2,5 літра і потужністю 70 к.с., з якими агрегатувалася трансмісія від Peugeot 505.

Вдала конструкція машини послужила основою для ряду спеціальних версій, які оснащувалися набагато потужнішими двигунами: трилітровими карбюраторними, потужністю 170 к.с. або дизелем, в атмосферному варіанті потужністю 110 л, а в турбованому – 150 к.с. та трансмісією від Peugeot 604.

До цих машин належать:

  • Peugeot P4P (P4 Protégé) – броньована версія всюдихода, що є платформою для цілого ряду зразків озброєнь: 81-мм міномета, ПТУР MILAN або 20-мм автоматичної гармати, вироблялася фірмою Panhard;
  • на основі Peugeot P4P було створено версію Peugeot P4 SAS – надлегкий БТР для спецпризначенців, що виконував функцію рейдової машини;
Peugeot P4 SAS
  • ЗРК ближнього радіуса дії ASPIC P4 – на доопрацьованому шасі P4 розміщувалася турель із пусковою установкою ПЗРК Mistral та оптичною системою наведення, що вироблявся фірмою Matra;
ASPIC P4 Фото з відкритих джерел
  • P4 VIPAIR (Véhicule d’Intervention et de Projection Air) – варіант для командос ВПС, що був фактично ЗРК P4 ASPIC з демонтованим комплексом озброєння, вироблявся фірмою Arquus (військовий підрозділ Renault) на заводі в Marolles-en-Hurepoix
P4 VIPAIR

У лінійних частинах Peugeot P4 був машиною командирів взводу-роти. За відгуками користувачів – це була надійна машина, але не надто швидка, низькооборотний економний двигун не відрізнявся особливою жвавістю. Місця для перевезення різних вантажів, які потрібні для повсякденної роботи підрозділів, катастрофічно не вистачало. В силу цих, і низки інших причин, тепер ця модель у французькій армії замінюється сучаснішим і містким позашляховиком Ford Everest.

Peugeot P4 Фото з відкритих джерел

Але навіть і знімається з озброєння Peugeot P4 нам потрібен: джип-пікап у кожному взводі, як показала війна – це крайня потреба, крім того, ймовірно, що ряд машин «згадає» свої військові спеціальності, які вони виконували у французькій армії.

Автотехніка Позашляховик Франція

Останні публікації автора

Французький тактичний всюдихідний автомобіль Peugeot P4

Французький тактичний всюдихідний автомобіль Peugeot P4

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Польський легкий танк LC-08

Польський легкий танк LC-08

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Т-64Е – танк, який «не злетів»