Хусити і надалі залишатимуться проблемою з припиненням вогню в Газі чи без нього.
Єменські хусити дали зрозуміти, що тепер вони обмежать свої атаки в коридорі Червоного моря лише кораблями, пов’язаними з Ізраїлем, після того, як припинення вогню в секторі Газа вступило в дію.
“Ми підтверджуємо, що в разі будь-якої агресії проти Республіки Ємен з боку Сполучених Штатів Америки, Великої Британії або узурпатора Ізраїлю, санкції будуть відновлені проти агресора”, – йдеться в електронному листі від 19 січня. «Ви будете негайно поінформовані про такі заходи, якщо вони будуть виконані».
“Припинення вогню вважається крихким”, – сказав Якоб П. Ларсен, керівник відділу морської безпеки BIMCO, найбільшої міжнародної асоціації, що представляє судновласників.
“За оцінками, навіть незначні відхилення від домовленостей про припинення вогню можуть призвести до бойових дій, що згодом спонукатиме хуситів знову направити погрози на більш широкий спектр міжнародного судноплавства”, – йдеться у повідомленні.
Хусити окремо запланували військову заяву в понеділок, ймовірно, з приводу цього рішення.
Заяви хуситів, зробленої в електронному листі, розісланому вантажовідправникам та комерційним судноплавним операторам у неділю, ймовірно, буде недостатньою, щоб заохотити глобальні компанії повернутися на маршрут, який має вирішальне значення для вантажних поставок та поставок енергоносіїв, що переміщуються між Азією та Європою. Їхні атаки вдвічі скоротили трафік у регіоні, що значно скоротило доходи Єгипту, який проходить через Суецький канал, що з’єднує Червоне море з Середземним.
Багато найбільших світових судноплавних компаній призупинили рейси через Червоне море і перенаправили свої судна навколо південної Африки, щоб уникнути атак. Підтримувані Іраном хусити з листопада 2023 року здійснили понад 100 нападів на кораблі та потопили два судна, захопили ще одне та вбили щонайменше чотирьох моряків.
Вони націлилися на південну частину Червоного моря та Аденську затоку, до яких приєднана вузька протока Баб-ель-Мандаб, яка є вузьким місцем між Африканським Рогом та Близьким Сходом.
Керівники судноплавства, страхових компаній та роздрібної торгівлі заявили Reuters минулого тижня, що вони не готові повернутися на торговий шлях Червоного моря через невизначеність щодо того, чи продовжать хусити атакувати кораблі.
Представник німецької групи контейнерних перевезень Hapag-Lloyd заявив у понеділок, що компанія все ще стежить за ситуацією, додавши: «Ми повернемося до Червоного моря, коли це буде безпечно».
В останні місяці хусити атакували кораблі на основі застарілої інформації, заявив Якоб Ларсен. “В останні місяці вони зробили кілька неправдивих заяв про успішні атаки, тим самим трохи підірвавши довіру до них”, – сказав він у понеділок. “Якщо припустити, що припинення вогню збережеться, а США також утримаються від застосування сили, очікується, що судноплавні компанії поступово відновлять роботу через Червоне море”, – додав він.
Страховики також чекають на тестові рейси, щоб визначити, чи зменшаються премії за воєнні ризики, повідомили джерела на ринку в понеділок. Вищі страхові внески на страхування від воєнних ризиків сплачуються, коли судна проходять через Червоне море, означають додаткові витрати в сотні тисяч доларів на семиденний рейс для будь-яких суден, які все ще плавають через цей район.
Хусити досі утримують корабель Galaxy Leader під прапором Багамських островів і його 25 членів екіпажу, який був захоплений командос ополчення в міжнародних водах у листопаді 2023 року.
“Філіппінці, мексиканці, румуни, болгари та українці, які перебували на борту, відчайдушно намагаються покинути Ємен”, – заявив у понеділок власник судна Galaxy Maritime Ltd і менеджер STAMCO Ship Management. “Деякі були госпіталізовані з малярією, і можна тільки здогадуватися про їхній психічний стан”.
ПІДТРИМАЙ РОБОТУ РЕДАКЦІЇ "МІЛІТАРНОГО"
Навіть разовий донат в 30 грн чи підписка на $1 допоможе нам працювати і розвиватися далі. Спонсоруй незалежне мілітарне медіа - отримуй достовірну інфу.