fbpx
Неквапна хода «Краба»
Сергій Березуцький Сергій Березуцький Інженер бронетанкової галузі України. Аналітик компанії Science Technology Ukraine - Сайнс Технолоджі Україна

Останні публікації автора

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Польський легкий танк LC-08

Польський легкий танк LC-08

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Leopard 2PL: польська точка зору на «німця»

Leopard 2PL: польська точка зору на «німця»

Неквапна хода «Краба»

Бронетехніка Модернізація Т-64 ХКБМ

Війна висвітлила нагальну потребу в модернізації танкового парку ЗСУ. Існуюча на часі модернізація Т-64 до рівня «Булат» виявила низку вад, головна серед яких – недостатня питома потужність: значно зросла за рахунок поліпшення захисту, бойова вага не компенсувалася зростанням потужності двигуна. До того ж, розробка 2005-го року на сьогодні вже є певною мірою застарілою та й коштує чималенько: 900 тисяч доларів за одну машину є досить суттєвою сумою.

Т-64БМ «Булат»

Таким чином, необхідність нової, більш сучасної та бюджетної модернізації є однією з пріоритетних задач розвитку української бронетехніки.

В межах дослідно-конструкторських робіт під шифром «Краб» ХКБМ ім. Морозова розробляється проект модернізації Т-64.

Ідея модернізації виглядає досить привабливо: танк отримає сучасну систему управління вогнем, навігаційну систему, значно зросте рівень захищеності, але при цьому двигун більшої потужності не допустить падіння динамічних характеристик машини.

Але невблаганна дійсність вносить корективи: лише на калькуляцію ціни та визначення мережі постачальників комплектуючих ХКБМ знадобилось три воєнні роки. А на проведення подальших робіт з модернізації планується п’ять (!) років.

Наскільки прийнятна така неквапність для країни, що воює?

Безперечно, такий амбітний проект не може не мати цілої низки технічних проблем та «підводних каменів», але, маючи відповідну мотивацію та бажання, зрештою можна найти рішення.

Об'єкт 476 «Кедр»

Наприклад, підсилення потужності за рахунок установки на Т-64 двигуна 6ТД в 1000 к.с. – це задача, яку головний конструктор ХКБМ І. Л. Протопопов вирішив ще в 1976 році, розробивши машину, що отримала позначення «об’єкт 476 Кедр».

Креслення Об'єкту 476 «Кедр»

Мені довелося брати участь у ходових випробуваннях «Кедра», і тоді він справив враження досить «жвавої» та «слухняної» машини.

Певною мірою може стати проблемою обмеженість можливостей заводу ім. Малишева з випуску двигунів 6ТД: виробничі потужності кольорового ливарництва значно деградували з радянських часів. Але за рахунок звернення, наприклад, до «Мотор-Січ», підприємства з надзвичайно високим рівнем культури виробництва, проблему можна вирішити.

Двигун сімейства 6ТД

Габаритні блоки додаткового захисту башти, що перешкоджають підніманню даху моторно-трансмісійного відділення, цілком можливо виконати рухливими, тобто, піднімати їх догори перед підняттям даху.

Що насправді може істотно відтермінувати масову поставку модернізованих танків до війська – це висока ціна модернізації.

Вартість модернізованої машини озвучувалась як п’ята частина від вартості танку «Оплот», тож, якщо брати вартість експортної модифікації «Оплот-Т» в $ 4,9 млн., то ціна модернізації Т-64 становитиме близько мільйона доларів.

Як швидко Міністерство оборони зможе виділити потрібні кошти для масової модернізації танків – це питання, на яке ніхто не знає відповіді, бо модернізація п’яти-десяти машин на рік просто не матиме сенсу.


Сподобався матеріал? Підтримай незалежний проект - одна кава - 30 гривень - дозволять нам працювати для Вас!


➡ Приват 5168 7422 0031 9014

➡ Моно: 4441 1144 4179 6255


Побачили не точність чи Вас є що доповнити по матеріалу? Напишіть нам: info@mil.in.ua

Підписуйтесь на наші соцмережі:
Facebook
Twitter
YouTube


Бронетехніка Модернізація Т-64 ХКБМ

Останні публікації автора

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Що представляє собою нова модернізація САУ M109 під назвою XM1299

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

Чи дійдуть танки КНДР за годину до Сеула?

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

K-2 «Black Panther»: горний танк з Південної Кореї

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Ravn X: «експрес» у космос для U.S. Space Command

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Два шляхи розвитку самохідних мінометів

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Oerlikon Skyshield – швейцарське рішення проти високоточної зброї

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Сербська колісна САУ NORA B52: ідеологічна «Богдана» з Балкан

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Pinzgauer – конячка, що за потреби проїде крізь пекло: історія одного армійського автомобіля

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 2 «Захист»

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Якою має бути українська БРМ. Частина 1

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Демонстратор технології бронетранспортер БТР-64К

Польський легкий танк LC-08

Польський легкий танк LC-08

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64-55: історія та логіка створення «танку-гібриду»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Т-64Е – танк, який «не злетів»

Leopard 2PL: польська точка зору на «німця»

Leopard 2PL: польська точка зору на «німця»