fbpx

Причини передчасної детонації бойової частини FPV-дронів

БпА (Безпілотні апарати)

Аналітичний департамент Військової школи «Боривітер» отримав спостереження про передчасне спрацювання плати ініціації над точкою зльоту, що призводить до втрат та зриву бойового завдання. 

Аналітичний центр дослідив ймовірні причини передчасної детонації та доцільність включення інженерно-саперного блоку до навчальної програми FPV.

Інструктори Військової школи Боривітер вказують, що можливими причинами детонації можуть бути:

  1. Брак плати ініціації (виробничі дефекти, пошкодження під час транспортування);
  2. Неналежне встановлення й обслуговування плати.

Якщо це передбачено конструкцією плати, то необхідно провести тестування на справність, перевірити, чи не здетонує БЧ під час зльоту та чи спрацює вона при ураженні цілі. Під час тестування перевіряються запобіжники на самій платі, на системі заживлення плати та детонатора.

Найкращою практикою є ознайомлення з усіма видами дронів та плат ініціації, з якими буде працювати пілот та інженер до початку виконання бойових вильотів.

Збирання FPV-дрону в Україні. Фото: s.dou.ua

Специфіка дронів-камікадзе

Згідно зі статтею НДІ випробувань і сертифікації озброєння військової техніки, ризик передчасної детонації зростає під час транспортування, при спорядженні, перевірках бойової частини, при випадковому падінні в пакуванні або під час підготовки до бойового застосування, при порушеннях в роботі елементів безпілотника та інтегрованої ТБЧ.

Елементи підривних пристроїв, що схильні до впливу атмосферних умов, повинні бути герметичними, мати антикорозійне покриття і не змінювати бойових і експлуатаційних характеристик під впливом атмосферних умов.

Умови зберігання/транспортування та виготовлення не завжди виконуються, тому можуть траплятися передчасні детонації з ряду ушкоджень, що може призводити до травмувань особового складу та пошкоджень техніки.

Додавання блоку з інженерно-саперної справи до курсу по FPV

На думку інструкторів школи, блок з інженерно-саперної справи в межах курсу підготовки операторів FPV-дронів додавати недоцільно. Курсантам, які навчаються на операторів FPV-дронів, потрібно приділяти більше часу для освоєння навичок пілотування та налагодження роботи з усім допоміжним  обладнанням. У той час, як для роботи з боєприпасами рекомендовано виділяти окремого інженера-сапера, який і має проходити спеціалізовану підготовку.

Для курсантів, які навчаються на операторів дронів, важливо розуміти технічні моменти: як встановлювати плату ініціації, види плат, інформація по запобіжниках та їхній роботі. Такий технічний блок має містити теоретичну та практичну частини. Важливою умовою є залучення фахівця з практичним досвідом і з використанням практичного стенда.

Також нині розробляється частина програми, де курсанти опанують процедуру тестування та виявлення несправностей. Наразі від виробників не вистачає інформації та засобів, які необхідні для впровадження цієї частини у навчання.

Висновки

Першочергової уваги потребують тренування по роботі з FPV дронами, які мають здійснюватись до початку виконання бойових польотів і містити інформацію про встановлення плати ініціації, процедуру (чек лист) проведення огляду для виявлення несправності техніки.

Також тренування мають містити блок підготовки, який би забезпечив виявлення та усунення несправностей, дотримання техніки безпеки.

 

Думки та позиції, викладені у даному звіті, є позицією авторів та не обов’язково відображають позицію організації. Вважаємо, що інформація є коректною та актуальною станом на дату отримання спостереження. ГО «Військова школа “Боривітер”» не несе відповідальності за наслідки використання цієї інформації з іншою метою або в іншому контексті.

БпА (Безпілотні апарати)