fbpx
Розвиток системи військово-політичних відносин України з країнами  Європи, через призму російської агресії

Останні публікації автора

Національна безпека України: Складові елементи та виклики сьогодення

Національна безпека України: Складові елементи та виклики сьогодення

Військова присутність Китаю та Російської Федерації у різних точках земної кулі

Військова присутність Китаю та Російської Федерації у різних точках земної кулі

Військова хитрість та військове віроломство: розгляд понять через призму міжнародного гуманітарного права

Військова хитрість та військове віроломство: розгляд понять через призму міжнародного гуманітарного права

Стратегії національної безпеки США 2010, 2015 та 2018 років: порівняння

Стратегії національної безпеки США 2010, 2015 та 2018 років: порівняння

Огляд спроб реформування Служби безпеки України

Огляд спроб реформування Служби безпеки України

Розмежування понять воєнний та військовий злочин

Розмежування понять воєнний та військовий злочин

«ФРАНСАФРИКА»: Система франко-африканських політичних відносин у 20-21 століттях

«ФРАНСАФРИКА»: Система франко-африканських політичних відносин у 20-21 століттях

Система військової юстиції України: ретроспектива та сучасний стан

Система військової юстиції України: ретроспектива та сучасний стан

Оборонні документи України

Оборонні документи України

Феномен організацій Хамас та Хезболла: терористичні організації чи політичні партії з бойовим крилом

Феномен організацій Хамас та Хезболла: терористичні організації чи політичні партії з бойовим крилом

Зовнішні функції держави. Роль і місце в процесі утвердження обороноздатності та авторитету України

Зовнішні функції держави. Роль і місце в процесі утвердження обороноздатності та авторитету України

Розвиток системи військово-політичних відносин України з країнами  Європи, через призму російської агресії

Розвиток системи військово-політичних відносин України з країнами Європи, через призму російської агресії

Талібан та ІДІЛ: ідеологічні розбіжності поглядів

Талібан та ІДІЛ: ідеологічні розбіжності поглядів

Точки терористичного напруження на Африканському континенті

Точки терористичного напруження на Африканському континенті

Розповсюдження російської гібридної агресії на країни Європи

Розповсюдження російської гібридної агресії на країни Європи

Розвиток системи військово-політичних відносин України з країнами Європи, через призму російської агресії

Європа Світ Україна

Після того як наша держава обрала для себе та закріпила на законодавчому рівні євроінтеграційний та євроатлантичний курс постало закономірне питання побудови актуальної системи українсько-європейських відносин,  відносин які би розвивалися  не тільки в дипломатичному чи економічному просторах,  але і у військово-політичних та безпекових питаннях в першу чергу.

Важливість військового співробітництва обумовлена актуальними викликами сьогодення, а саме гібридною війною яка точиться на теренах України, окупацією частини територій нашої держави,  російською агресивною політикою на території Балтійського регіону, фактом російської військової присутності в Придністров’ї, та багатьма іншими .

З вищенаведеного випливає висновок, що перш за все нашій державі треба зміцнити свій рівень обороноздатності, щоб мати змогу і надалі давати гідну відсіч ворогу нажа всіх плацдармах його агресії.

Після закріплення в стратегічних оборонних документах стратегічного курсу на входження до блоку НАТО, та внесення аналогічних змін в Конституцію України стало зрозуміло, що процес реформування військового,  та військово-політичного сектору буде проходити в чіткій взаємодії з провідними країнами Європи,  та буде базуватися на їх досвіді та перевірених часом стандартах та нормативах, як у стратегічному плані так і у військово-промисловому чи військово-технічному аспектах

Логічним фактом, виходячи з географічного положення,  для України було би зміцнити систему військових та військово-технічних відносин перш за все з країнами які територіально знаходяться поряд з нами, тобто с країнами які знаходяться в центральній частині Європи.

Даний регіон і на початку військових дій на Сході України і навіть зараз має на жаль, досить спірне відношення до подій в Україні, і відповідно далеко не всі держави можна назвати потенційними союзниками в політичному та військовому секторі.

В 2014 році найбільш імовірним партнером була Польща, і через територіальну близькість і через спільні євроатлантичні та євроінтеграційні позиції.

Саме вона на думку багатьох  експертів могла стати головним партнером України в військово-промислових ринкових відносинах, дане твердження базувалося на факті плідної співпраці двох країн на початку бойових дій на Сході країни, коли вітчизняні Збройні Сили відчували брак бойового екіпірування, яке вироблялося в тому числі в Польщі, і саме вона одна з найперших почала плідно співпрацювати в питаннях поставки всього необхідного.

Згодом  вже у 2018 році між Кабінетом Міністрів України та Урядом Республіки Польщі були підписано Генеральну угоду «Про співробітництво у сфері оборони», даними документом було конкретизовано та закріплено правові засади та напрямки співпраці двох країн у військовій сфері.

Також, треба зазначити, що в цьому ж році було підписано галузеву угоду між національним та польським оборонними відомствами, яка отримала назву «План двостороннього співробітництва між Міністерством оборони України та Міністерством національної оборони Республіки Польща», який включає в себе чіткий послідовний перелік дій які будуть проведені у вітчизняних ЗСУ з метою планового переведення на стандарти НАТО в усіх аспектах військової справи.

З всього вищенаведеного можна зробити висновок, що подальше налагодження українсько-польських відносин в питаннях оборони та національної безпеки є одним з найбільш важливих питань на перспективу.

Починаючи з 2014 року Україна почала посилювати відносини з такою потужною країною як Німеччина, за ці роки державні українсько-німецькі відносини розвивалися переважно виключно в фінансовій площині, тобто шляхом надання Німеччиною грошової допомоги нашій державі, за останні 5 років ця сума сягає близько 1,4 млрд.  євро, це значний вклад в розбудову та реформування України.

Про те виходячи з сучасних політико-військових реалій життя та становище на Сході доцільним була би військова допомога, шляхом надання або продажу зброї, техніки, екіпірування, але на жаль, Німеччина в котрий раз відмовляє Україні на наші офіційні запити щодо допомоги у військовій площині.

У грудні 2019 року черговий раз наше Міністерство Закордонних Справ отримало відмову в даному виді допомоги, мотивуючи тим, що Німеччина є країною яка не підтримує військові способи вирішення проблемних політичних питань.

Ця відмова тільки підтверджує факт неоднозначного відношення з боку німецьких партнерів до гібридної війни на Сході України, та російської агресії в інформаційному, економічному просторах.

На жаль, і досі проблемним питанням залишається питання відносин з Чеською Республікою, питання військового та військово-промислового співробітництва на даному етапі навіть не підіймається, перш за все це визначено досить неоднозначною політичною позицією діючого президента Чехії, який в багатьох моментах підтримує політику Російської Федерації.

На даному етапі українсько-чеські відносини розвиваються виключно в економічній сфері, в сфері підприємництва, про те відсутні будь-які конкретні дані стосовно зародження відносин в правоохоронній сфері чи секторі національної безпеки та оборони.

Важливим кроком вперед в питаннях посилення рівня обороноздатності країні є спільні військові навчання ЗСУ та армій країн центральної Європи.

Якщо брати практику останніх 3 років, то можна загострити увагу на багатонаціональних навчаннях «Світла Лавина-2018», які проходили у серпні-жовтні 2018 року, із залученням представників армій Словацької Республіки, Румунії, та Угорщини, і представників ЗСУ.

Також, треба сказати про українсько-румунські навчання «Ріверіан–2018»,  метою даних навчань було улагодження спільних дій морських країн у виключних ситуаціях, в Чорноморському регіоні, в тому числі відпрацювання спільних патрулювань на морі, та проведення пошукових операцій.

Військові кораблі та катери під час навчань Riverine

Саме такі спільні навчання зміцнюються відносини між країнами не тільки у військовому плані, але і зовнішньополітичній площині, бо встановлюються спільні стратегічні цілі та вектори розвитку.

Ні для кого не буде відкриттям факт того, що напевно однією з найбільш могутніх в військовому плану країн Європи є Туреччина, дана держава є членом блоку НАТО щез 1952 року, і входить в п’ятірку найбільш обороноспроможних країн європейського континенту.

Також, безперечно цікавим фактом є стійке вороже ставлення Туреччини до Росії, яке склалося історично, та посилилося в наш час, через зіткнення політичних інтересів, в тому числі в Сирії, де країни фактично займають політично протилежні позиції.

Виходячи з вищенаведеного логічним висновком для нашої держави було би плідне співробітництву у військовій площині з Турецькою державою, особливо в площині військово-морських питань, оскільки обидві держави мають вихід до Чорного моря, а тенденція нарощування напруги збоку Росії в акваторії Чорного моря є дуже хвилюючим фактом.

Активна участь військових сил Туреччини в бойових діях проти терористів ІДІЛ на території Сирії тільки нарощує міць та професійність особового складу ЗС Туреччини.

Українсько-турецькі військові відносини протягом останнього часу розвивалися переважно в двох площинах, а саме в спільних питаннях військово-промислового співробітництва, та спільних тактичних навчань на морі.

Яскравим прикладом є щорічні навчання «Сі бриз» та «Passex» в акваторії Чорного моря, де участь беруть багато країн блоку НАТО, в тому числі країни чорноморського регіону, Туреччина є незмінним учасником навчань.

Дивлячись на е, що Туреччина має один з найбільш розгалужених ОПК в Європі, країна майже 70 % своїх військових потреб задовольняє за рахунок  власного виробництва. то питання військово-технічного співробітництва також повинні виноситься на перший план.

І в цьому аспекті є позитивні зрушення, на даних час по різним показникам між двома країнами є близько 50 спільних військово-технічних проектів (в тому числі купівля турецьких БПЛА, які займають перше місце по тривалості польоту, в своєму класі).

Ударний БПЛА Bayraktar TB2

Якщо підбити підсумок всьому вищенаведеному то можна сказати, що російська агресія тільки  пришвидшила  зближення України з країнами Європи та блоку НАТО безпосередньо, за останні роки шляхом багатьох спільних навчань, модернізації сектору національної безпеки та оборони Україна вийшла на перші щаблі країн Європи по рівню обороноздатності та могутності Збройних Сил .

Велику роль в цьому прогресі зіграла допомога європейських країн, як фінансова, політична так і військово-технічна.

Тенденція зміцнення українсько-європейських відносин дає надію на ще більше зближення нашої держави з країнами Європи та подальшим входженням до блоку НАТО.


Сподобався матеріал? Підтримай незалежний проект - одна кава - 30 гривень - дозволять нам працювати для Вас!


➡ Приват 5168 7422 0031 9014

➡ Моно: 4441 1144 4179 6255


Побачили не точність чи Вас є що доповнити по матеріалу? Напишіть нам: info@mil.in.ua

Підписуйтесь на наші соцмережі:
Facebook
Twitter
YouTube


Європа Світ Україна

Останні публікації автора

Національна безпека України: Складові елементи та виклики сьогодення

Національна безпека України: Складові елементи та виклики сьогодення

Військова присутність Китаю та Російської Федерації у різних точках земної кулі

Військова присутність Китаю та Російської Федерації у різних точках земної кулі

Військова хитрість та військове віроломство: розгляд понять через призму міжнародного гуманітарного права

Військова хитрість та військове віроломство: розгляд понять через призму міжнародного гуманітарного права

Стратегії національної безпеки США 2010, 2015 та 2018 років: порівняння

Стратегії національної безпеки США 2010, 2015 та 2018 років: порівняння

Огляд спроб реформування Служби безпеки України

Огляд спроб реформування Служби безпеки України

Розмежування понять воєнний та військовий злочин

Розмежування понять воєнний та військовий злочин

«ФРАНСАФРИКА»: Система франко-африканських політичних відносин у 20-21 століттях

«ФРАНСАФРИКА»: Система франко-африканських політичних відносин у 20-21 століттях

Система військової юстиції України: ретроспектива та сучасний стан

Система військової юстиції України: ретроспектива та сучасний стан

Оборонні документи України

Оборонні документи України

Феномен організацій Хамас та Хезболла: терористичні організації чи політичні партії з бойовим крилом

Феномен організацій Хамас та Хезболла: терористичні організації чи політичні партії з бойовим крилом

Зовнішні функції держави. Роль і місце в процесі утвердження обороноздатності та авторитету України

Зовнішні функції держави. Роль і місце в процесі утвердження обороноздатності та авторитету України

Розвиток системи військово-політичних відносин України з країнами  Європи, через призму російської агресії

Розвиток системи військово-політичних відносин України з країнами Європи, через призму російської агресії

Талібан та ІДІЛ: ідеологічні розбіжності поглядів

Талібан та ІДІЛ: ідеологічні розбіжності поглядів

Точки терористичного напруження на Африканському континенті

Точки терористичного напруження на Африканському континенті

Розповсюдження російської гібридної агресії на країни Європи

Розповсюдження російської гібридної агресії на країни Європи