fbpx
HMMWV

HMMWV

HMMWV

HMMWV (скорочення від англ. “високомобільний багатоцільовий колісний транспортний засіб”, “Хамві”, Хамві) – американський армійський позашляховик підвищеної прохідності, що стоїть на озброєнні багатьох країн світу.

Автомобіль володіє високою прохідністю, придатний до транспортування і десантування.

З часу прийняття на озброєння збройними силами США у 1980-х, на базі Гамві створено різні модифікації: основний військовий автомобіль, легка вантажівка, автомобіль швидкої допомоги, мобільні РЛС та ЗРК, інженерні та броньовані машини тощо.

Історія

З часів Другої Світової війни армія Сполучених Штатів опиралася на джипи для перевезення невеликих груп солдатів. Джип обрали через потребу у компактному автомобілі з відкидним лобовим склом. Він міг перевозити трьох вояків (300 кг корисного навантаження) і важив трохи більше однієї тонни. До 1970 року армія США намагалася використовувати великі воєнізовані цивільні вантажівки, але навіть вони вже не задовольняли нові вимоги. У 1977 році Lamborghini навіть розробили модель Cheetah у спробі забезпечити дотримання специфікацій для контрактної армії.

У 1979 році армія США остаточно сформулювала специфікації HMMWV, який повинен мав замінити всі тактичні транспортні засоби вагою у діапазоні від 0,25 до 1,25 тони, а саме M151 і M561 Gamma Goat. Специфікація вимагала надійної поведінки на бездоріжжі, здатності нести велике корисне навантаження, і поліпшеної живучості від непрямого вогню. Порівняно із джипом цей засіб пересування був більшим і набагато ширшим, з дорожнім просвітом 410 мм, удвічі більшим, ніж у більшості позашляховиків. Нова вантажівка мусила підійматися на 60° підйоми і проходити 40° схили. Повітрозабірник мав бути встановлений врівень з верхньою частиною правого крила (або піднятий до рівня даху), щоб долати водні перешкоди глибиною до 1,5 м, а електроніка, відповідно, мати гідроізоляцію. Радіатор повинен встановлюватися високо, похило над двигуном на передній навісний кришці.

З 61-ої попередньо зацікавленої компанії тільки три надали прототипи. У липні 1979, AM General (дочірня компанія American Motors Corporation) почала попередні проектні роботи. Менш ніж через рік, почалося тестування першого прототипу; Chrysler Defense і Teledyne Continental також створили конкуруючі проекти.

Робочий прототип всюдихода в липні 1980 року пройшов перші випробування у пустелі Невада.

У червні 1981 року Пентагон уклав з AM General контракт на розробку ще кількох зразків для наступної серії експериментів. Оригінальна серія M998 A0 мала масу 2,4 т з корисним навантаженням 1,1 тонни, 6,2-літровим V8-подібним дизельним двигуном і триступінчатою автоматичною коробкою передач.

Ці три компанії були обрані, щоб спроектувати і побудувати одинадцять прототипів HMMWV, які проїхали більш ніж 600 тисяч миль у випробуваннях, що відбувалися також у пустелі та арктичних умовах. AM General отримала попередній контракт 1983 року на 2334 автомобілів, — перша партія автомобілів для військових США загальною кількістю 55 тисяч одиниць, у тому числі 39 тисяч для армії. США та зарубіжні замовники отримали 72 тисячі автомобілів перед війною у Перській затоці 1991 року, ще 100 000 було виготовлено до 10-річчя HMMWV у 1995 році.

Після доводочних випробувань в березні 1983 року з AM General був укладений контракт, що передбачає виробництво 55 тисяч машин протягом 5 років. Серійне виробництво почалося в 1985 році на заводі компанії AM General у штаті Індіана. Одним з основних вимог замовника була здатність до впевненого руху по танковому сліду, що й пояснює широку колію (1829 мм) і ширину кузова. У ролі силового агрегату спочатку виступав бензиновий V-подібний восьмициліндровий двигун Chevrolet робочим об’ємом 5737 см ³, але незабаром його замінили на більш тяговітий і економічний дизельний Detroit Diesel, а в 1996 році з’явилася його версія з турбонаддувом.

Після початку війни в Перській затоці, багато небідні люди виявили бажання придбати собі таку «іграшку», і AM General у 1992 році оголосила про вихід на ринок цивільної версії Хаммер. Майже відразу ж назву поміняли на агресивніше – HUMMER. У 1999 році AM General продає права на марку Hummer концерну General Motors. Було укладено угоду, згідно з яким ГМ отримав права на бренд Hummer і право збуту і розповсюдження громадянського варіанту позашляховика, AM General зберіг право на продаж військових модифікацій.

Опис конструкції

Першим базовим автомобілем був варіант М-998 з дизельним двигуном General Motors V8 робочим об’ємом 6,2 л. Друге покоління – M-998M2, в якому базовим є шасі M-1097A2 з повністю алюмінієвої кабіною (двох або чотиримісній) і відкритою платформою. На лонжеронній рамі встановлений дизельний двигун V8 робочим об’ємом 6,5 л потужністю 160 к.с. і автоматична коробка передач. Автомобіль оснащений планетарними колісними редукторами, централізованою вентиляцією всіх агрегатів, незалежної пружинною підвіскою, дисковими вентильованими гальмами на всіх колесах, гідропідсилювачем керма, радіальними шинами розміром 12,5 R16,5. На замовлення комплектується лебідкою, системою підкачки шин.

Двигун: один з трьох типів – Chevrolet V8, Detroit Diesel V8 160 к.с. або Detroit Diesel V8 195 к.с

Трансмісія: GM 4L80-E гідромеханічна автоматична 4-х ступенева

Витрата палива, л/100 км при 90 км / год: 16,0.

Тактико-технічні характеристики

  • Довжина: 4600 мм
  • Ширина: 2100 мм
  • Висота: 1800 мм
  • Кліренс: 410 мм
  • Колісна база: 3300 мм
  • Колія задня: 1829 мм
  • Колія передня: 1829 мм
  • Маса: 2676 кг
  • Повна маса: 4672 кг
  • Вантажопідйомність: 2 т

Знаходиться на озброєнні ряду частин Збройних Сил України

HMMWV