fbpx
Катери Island: огляд грузинського Ochamchire (P-23)

Катери Island: огляд грузинського Ochamchire (P-23)

Берегова охорона Грузії Грузія Катери «Island» Патрульні катери Флот

Серед цьогорічних гостей на міжнародних навчаннях Sea Breeze-2019 завітала і Берегова охорона Грузії, на патрульному катері Ochamchire (P-23) типу Island.

Він як і Dioskuria (P-25), цього ж проекту, був переданий Сполученими Штатами грузинській Береговій охороні у 2016-у році, тоді ж відбулась урочиста церемонія підняття прапору на колишніх катерах Берегової охорони США – Jefferson Island (WPB-1340) та Staten Island (WPB-1345).

Початок їх служби у Грузії розпочався за два роки – у жовтні 2018-го, коли після урочистої церемонії, катери заступили на бойове чергування.

Відео з урочистої церемонії початку бойового чергування катерів Ochamchire (P-23) та Dioskuria (P-25):

Перед цим грузинські екіпажі пройшли 10-тижневу підготовку у Сполучених Штатах на базі Берегової охорони США у Балтіморі.

Тому загальний досвід експлуатації катерів екіпажами з Грузії вже перевищує один рік. Хоча це відносно не великий термін, але значний досвід морякам вдалось перейняти у американських колег та отримати його в ході роботи з катерами вже самостійно.

За цей час було позитивно оцінено морехідні характеристики катерів та допоміжних систем, так коли хвилювання на морі починає перевищувати три бали, на катерах можна увімкнути систему стабілізації хитавиці. Вона значно покращує керованість катеру та економить ресурс його механічної частини, це також підвищує комфорт роботи екіпажу в екстремальних умовах.

На борту Ochamchire (P-23) присутні сучасні засоби боротьби за живучість, а також розгалужена система оповіщення під час виникнення аварійних ситуацій. Для цього у кожному приміщенні розміщені різноманітні спеціальні датчики. Наприклад, є система оповіщення на випадок потрапляння забортної води. Вона не тільки реагує на сам факт пробоїни або протікання корпусу катеру, система дає знати й точне місце знаходження проблеми. Те ж стосується й пожежі та диму, вся інформація виводиться на головному командному містку, і аварійній команді вже легше ліквідовувати наслідки позаштатної ситуації.

Машинне відділення традиційно вважається одним із найнебезпечніших, адже тут багато різноманітних легкозаймистих речовин, що підвищує рівень пожежної небезпеки. На катерах Island передбачена спеціальна система пожежогасіння у машинному відділенні – якщо в ньому спалахнув вогонь, то весь екіпаж виводиться звідти, відсік герметизується, і всередині розпорошується спеціальна речовина, яка виводить кисень з повітря. Правда, після такої «процедури» ще годину без спеціальних засобів захисту людині не можна сюди заходити.

За для уникнення отруєння продуктами горіння в кожній каюті чи кубрику, біля кожної койки знаходиться індивідуальний засіб для дихання у задимленому приміщенні, який дозволяє до п’ятнадцяти хвилин перебувати в аварійному приміщенні, цього часу вистачить, щоб залишити його або одягти більш серйозну амуніцію.

Окреме місце займають умови для екіпажу, катери мають великі каюти та кубрики, в кожному з яких є кімната для вмивання із душовою кабіною, широкі проходи, кают-кампанія, де одночасно може розміститися майже весь екіпаж.

На борту «Айлендів» встановлені опріснювачі морської води. Моряки кажуть, що такий апарат за годину робить 500 літрів прісної води, яку спокійно можна використовувати як для пиття та приготування їжі, так і для технічних потреб.

З озброєння на грузинських катерах – три великокаліберних кулемети M2 Browning
калібром 12,7-мм. Від штатного американського воно різниця відсутністю 25-мм бойового модулю Mk.38.

Читайте також: Катери Island: модернізація для Пакистану

Берегова охорона Грузії Грузія Катери «Island» Патрульні катери Флот