На Ле Бурже продемонстровано європейський винищувач нового покоління
Франція та Німеччина показали на міжнародному салоні в Ле Бурже винищувач нового покоління.
Про це повідомляє BBC
Найяскравішим експонатом авіасалону Ле Бурже у Франції став макет європейського винищувача шостого покоління FCAS (Future Combat Air System – бойова повітряна система майбутнього).
Над програмою працюють компанія Dassaut, виробник винищувачів Rafale, а також концерн Airbus. Створювати нову машину будуть Німеччина і Франція за участю Іспанії. Планується, що новий літак після 2040 року поступово замінить винищувачі Rafale та Eurofighter.
Офіційна презентація вигляду нового пан’європейського військово-повітряного проекту відбулася майже через рік після представлення на авіасалоні в англійському містечку Фарнборо — другому найбільшому світовому авіашоу — макету британського бойового літака шостого покоління, названого Tempest (з англ. – Буря) на честь винищувача часів Другої світової війни.
У цьому проекті беруть участь британські компанії BAE Systems і Rolls-Royce, італійська Leonardo і міжнародна MBDA. Планується, що до 2035 року цей літак змінить в Королівських військово-повітряних силах винищувач Typhoon.
За рік до Ле Бурже 2019 на авіасалоні Фарнборо в 2018 році BAE Systems показали макет винищувача Темпест.
Винищувачі пʼятого покоління з’явилися наприкінці 20-го століття, багатофункціональні — мають високу ефективність при ураженні повітряних, наземних, надводних і підводних цілей; здійснюють крейсерський політ на надзвукових швидкостях без використання форсажу.
Винищувачі шостого покоління — перспективне покоління винищувачів, з надзвуковою крейсерською швидкістю, низькою радарною помітністю. Пілотовані або автоматизовані безпілотні комплекси, включені в загальну комп’ютерну систему управління бойовими діями.
Американський безпілотник XQ-58A Valkyrie, який розробляє компанія Kratos Defense, здійснив свій перший політ на початку березня. компанія обіцяє зробити дрон недорогим порівняно з вартістю винищувача, маневреним і досить швидкісним, але не надзвуковим.
Концепція застосування веденого має на увазі, що відсутність пілота і порівняльна дешевизна апарату дозволить операторам застосовувати їх більш агресивно, не зважаючи на втрати.
У кулуарах Паризького авіасалону помічник міністра військово-повітряних сил США із закупівель, технологій і логістики Вілл Ропер сказав журналістам, що ВПС планують закупити 20-30 апаратів для тестування.
“Зараз я намагаюся зрозуміти, скільки це буде коштувати”, – цитує його слова Defensenews.com.
Туреччина привезла на Паризький авіасалон п’ять літальних апаратів, зокрема макет винищувача п’ятого покоління TF-X (абр. Turkish Fighter – Experimental, з англійської “турецький експериментальний винищувач”).
У квітні дві великі турецькі компанії – виробник електроніки Aselsan і Turkish Aerospace Industries, яка брала участь в програмі будівництва винищувача п’ятого покоління F-35 як виробник фрагментів фюзеляжу для F-35, – підписали угоду про спільну розробку літака п’ятого покоління для Туреччини.
Туреччина формально є учасником програми винищувача п’ятого покоління F-35, але може вибути з неї – Вашингтон вимагає відмовитися від закупівель російської системи С-400.
У разі поставок російських систем Туреччина втратить винищувачі п’ятого покоління.
“Ми не хочемо, щоб F-35 перебували дуже близько від С-400 протягом довгого часу бо можуть бути розкриті деталі конструкції F-35”, — пояснила заступник міністра оборони США Еллен Лорд.
У жовтні 2018 року ТЕІ обрала для літака двигуни General Electric F110. До цього ТЕІ вела переговори з британською компанією Rolls-Royce.
Матеріал підготував: Степан Івасин
ПІДТРИМАЙ РОБОТУ РЕДАКЦІЇ "МІЛІТАРНОГО"
Навіть разовий донат в 30 грн чи підписка на $1 допоможе нам працювати і розвиватися далі. Спонсоруй незалежне мілітарне медіа - отримуй достовірну інфу.