fbpx
Іспанія виділила 2.5 млрд євро на проект літака 6-го покоління

Іспанія виділила 2.5 млрд євро на проект літака 6-го покоління

Airbus Авіабудування Авіація Європа Іспанія Світ

Іспанія виділила 2.5 млрд євро на проект літака 6-го покоління.

Про це інформує Мілітарний.

Як повідомляє Infodefensa, 29 червня іспанський уряд виділив фінансування у розмірі 2.5 млрд євро для другого етапу створення майбутнього літака 6-го покоління за програмою Future Combat Air System (FCAS).

Ці кошти будуть розподілені з 2021 по 2027 роки. Планова стаття витрат на цей рік – 113 мільйонів євро.

Три країни, які беруть участь у цьому проекті, Іспанія, Франція та Німеччина, у травні підписали угоду про початок другої фази цього амбіційного проекту, серед основних цілей якого є розробка демонстратора винищувача нового покоління, який повинен здійнятися в небо у 2027 році.

Зображення з пропонованим виглядом перспективного європейського винищувача FCAS

Варто додати, що ще 2 квітня 2021 року стало відомо, що компанії домовилися продовжити спільну роботу.

Раніше між компаніями виник конфлікт через позицію директора Dassault Aviation Еріка Траппіє. У березні він заявив, що вважає, що Airbus має 2/3 акцій в проєкті, бо представляє Німеччину та Іспанію, тоді як він лише Францію.

Над програмою працюють компанія Dassaut, виробник винищувачів Rafale, а також концерн Airbus. Створюють нову машину Німеччина і Франція за участю Іспанії. Планується, що новий літак після 2040 року поступово замінить винищувачі Rafale та Eurofighter.

Вартість проєкту станом на тепер аналітиками оцінюється на рівні 50-80 млрд євро. Публічна демонстрація макету перспективного європейського винищувача відбулась у 2019 році, на міжнародному авіасалоні в Ле Бурже у Франції.

Також, компанії з Німеччини (MTU Aero Engines), Франції (Safran Aircraft Engines) та Іспанії (ITP Aero), уклали угоду про спільне створення, виробництво і обслуговування двигуна для винищувача FCAS. В рамках проекту буде створено спільне підприємство EUMET, що розподілить рівний обсяг робіт між трьома країнами.

Французька компанія Safran відповідатиме за загальне проектування двигуна і його інтеграцію в літак, тоді як MTU зосередиться на його обслуговуванні. ITP також братиме участь в проектуванні двигуна і, зокрема, розробить турбіну низького тиску і сопло.

До завершення розробки нового двигуна, на прототипі літака, будуть застосовувати модифікований M88 (двигун, що встановлюється на винищувач Rafale).

Airbus Авіабудування Авіація Європа Іспанія Світ