fbpx
Китай продемонстрував заміну російських двигунів для винищувачів J-15

Китай продемонстрував заміну російських двигунів для винищувачів J-15

ВМС Китаю Китай (КНР) Літак Світ

Китайські ЗМІ показали корабельний винищувач J-15. Цей борт вперше оснащений новими двигунами WS-10 вітчизняного виробництва.

Про це повідомляє видання War Zone.

Це важливий етап розвитку у програмі китайських авіаційних двигунів, оскільки J-15 був останньою китайською похідною сімейства літаків Flanker із оригінальними російськими двигунами АЛ-31Ф. Цей крок свідчить про повну довіру китайських військових до двигунів WS-10 у складних умовах військово-морського флоту та про подальший відхід Китаю від Росії як постачальника двигунів.

Про нові двигуни для J-15 cтало відомо із повідомлення державного каналу китайського телебачення (CCTV). Там розповідали про стан цих китайських винищувачів через десять років після того, як перший літак вийшов у море для випробувань на борту.

На зображенні J-15 в ангарі чітко видно: він оснащений двигунами WS-10. Їх розробляє компанія Shenyang-Liming, яка також відома під назвою Taihang.

Досі єдиним літаком J-15 із двигунами китайського виробництва був прототип –  борт під номером 554. За чутками, його використовували для випробувань військово-морської версії двигуна, відомої як WS-10H. Але згодом на цей реактивний літак все одно встановили оригінальний російський двигун АЛ-31Ф.

Можливість того, що літак, який видно на відео, є нещодавно побудованим виглядає дуже малоймовірною, оскільки значно вдосконалений J-15B вже доступний для виробництва. Однак це не можна повністю виключити, оскільки серійний номер літака на фото невідомий.

У будь-якому випадку, раніше не було помічено жодного J-15 з двигунами WS-10. Усі винищувачі авіаносців ВМС Народно-визвольної армії Китаю мали поставлені Росією двигуни АЛ-31Ф.

Тим часом, WS-10, незважаючи на проблеми в експлуатації і затримки у розробці, зарекомендував себе як перспективний двигун для інших китайських винищувачів. Один WS-10 вперше був встановлений на випробувальному винищувачі J-11 у 2001 та 2002 роках, який зберігав АЛ-31Ф у лівій гондолі.

Зрештою, WS-10 став першим успішним турбовентиляторним двигуном, у виробництві котрих Китай критично відставав від російських і західних конкурентів.

Тим більше, що J-15 з двигуном АЛ-31Ф також зазнав критики в деяких колах через нібито низьку безпеку, хоча кілька втрат під час експлуатації – нормальна практика для країни, яка робить перші кроки в освоєнні палубної авіації.

Раніше китайські компанії Skyrizon Aircraft і Xinwei Technology Group намагались викупити контрольний пакет акцій української компанії “Мотор Січ”, яка виробляє авіаційні двигуни. Обидва китайських виробники, за інформацією міністерства торгівлі США, мають тісні зв’язки з китайською армією.

Спочатку український та китайський бізнес розпочали спільний проєкт із питань розвитку авіадвигунового виробництва та будівництва великовузлового виробництва в китайському місті Чунцин. Співпраця почалася у 2015 році і вже за рік українське підприємство отримало пільгове кредитне фінансування – 100 млн доларів, а в Чунцині почалося будівництво складального виробництва.

Тоді ж президент “Мотор Січі” В’ячеслав Богуслаєв продав 56% акцій українського підприємства китайським партнерам. Однак деталі цієї угоди стали відомі лише за два роки. Тому в 2018 році продані китайцям акції арештувала СБУ. Адже “Мотор Січ” – підприємство оборонне і стратегічне й продавати такі активи іноземним компаніям Україна не може. Китайські партнери намагалися судитися з Україною протягом кількох років – щоб все-таки отримати таємно куплені акції, а отже – і доступ до активів “Мотор січі” та її технологій.

Однак у березні 2021 року стало відомо, що Шевченківський районний суд Києва за матеріалами СБУ наклав арешт на цілісний майновий комплекс та 100% акцій Акціонерного товариства “Мотор Січ”.

ВМС Китаю Китай (КНР) Літак Світ