fbpx
НАТО отримало третій літак-заправник A-330 MRTT

НАТО отримало третій літак-заправник A-330 MRTT

Airbus Авіація Європа Закупівлі НАТО Нідерланди Світ

Компанія Airbus передала НАТО третій багатоцільовий літак-запраник A-330 MRTT.

Про це повідомляє Агентство підтримки та придбань НАТО (NSPA).

У Нідерланди на базу в Ейндховені прибув третій багатоцільовий транспорт-заправник A-330 MRTT (Multi-Role Tanker Transport) з номером T-056.

Після завершення процедури приймання право власності на літак було передано (через Організацію зі співробітництва в галузі закупівлі озброєнь – OCCAR) від Airbus Defence and Space Агентству підтримки та закупівель НАТО (NSPA), яке управляє парком MRTT від імені країн, що реалізують програму формування багатонаціонального флоту транспортів – заправників ЄС / НАТО MMF (Multinational MRTT Fleet).

Цей літак стане першим і єдиним A330 MRTT, який буде модифікований в конфігурацію для медичної евакуації (MEDEVAC).

Літак-запраник A-330 MRTT (T-056). Фото: NSPA

Авіабаза в Кельні стане місцем постійного базування літака.

Літак буде трансформований в конфігурацію для медичної евакуації на підприємстві в Кельні (Німеччина).

Він стане важливою ланкою в організації забезпечення перевезення поранених на великі відстані.

У комплект MEDEVAC входить до шести відділень інтенсивної терапії (ICU), обладнаних у відповідності з найсучаснішими стандартами.

Крім шести пацієнтів інтенсивної терапії, ще 16 пацієнтів можуть перевозитися на носилках.

Поставка літаків

Проєкт закупівлі літаків MRTT був ініційований Європейським оборонним агентством (EDA) у 2012 році у зв’язку з недоліком сучасних літаків-заправників на озброєнні ВПС європейських держав.

У липні 2016 року МО Нідерландів офіційно повідомило парламент країни про підписання з Люксембургом меморандуму про взаєморозуміння, що передбачає реалізацію проєкту спільної закупівлі A-330 MRTT.

З Airbus Defence and Space було підписано угоду, яка передбачає поставку перших двох літаків, що включає опціони на поставку 6 додаткових A-330 MRTT після приєднання до проєкту інших країн.

У 2017 році до програми приєдналися Німеччина і Норвегія, у 2018 році Бельгія, а у 2019 році – Чехія.

Організація зі співробітництва в галузі закупівлі озброєнь (OCCAR), діючи від імені NSPA, управляє фазою придбання літаків і їх обслуговуванням протягом перших двох років експлуатації.

Літак-запраник A-330 MRTT (T-056). Фото: NSPA

Після етапу придбання відповідальність за експлуатацію флоту візьме на себе NSPA. У вересні 2020 року OCCAR від імені NSPA уклала з Airbus контракт на поставку 9-го A-330 MRTT.

Фінансування

Нині програма MMF фінансується Нідерландами, Люксембургом, Норвегією, Німеччиною, Бельгією і Чехією, які будуть володіти ексклюзивними правами на застосування літаків, що знаходяться в розпорядженні НАТО.

Як планується, ПС Німеччини отримають право експлуатації літаків протягом 5500 годин на рік, ПС Нідерландів – 2000 годин на рік, ПС Бельгії – 1000 годин, Люксембургу – 1200 годин, Норвегії та Чехії – по 100 годин на рік.

Пізніше, в разі приєднання інших країн до програми, можуть бути замовлені ще три літаки.

Літаки будуть виконані в конфігурації для пасажирських і вантажних перевезень, дозаправки в польоті всіх існуючих і перспективних винищувачів, а також медичної евакуації.

Перший літак прибув у Нідерланди з підприємства Airbus 30 червня 2020 року, другий – 10 серпень 2020 року.

«Ейндховен» є основною авіабазою, де буде розміщуватися флот A-330 MRTT.

Крім того, вони будуть застосовуватися з авіабази в Кельні (Німеччина). З дев’яти літаків MMF п’ять базуватимуться в Ейндховені та чотири – в Кельні.

Зараз багатонаціональний підрозділ MMU (Multinational Multirole Tanker Transport Unit) проходить навчання і приступить до виконання завдань за призначенням протягом наступних місяців.

Поставка четвертого літака запланована на початок наступного року. Як очікується, останній A-330 MRTT буде переданий замовнику в кінці 2024 року.

Airbus Авіація Європа Закупівлі НАТО Нідерланди Світ