
Новітній SHARK-M зможе вести розвідку на глибину 180 км
«Укрспецсистемс» представила нову версію безпілотного комплексу SHARK-M, який отримав низку покращень для забезпечення переваги на полі бою.
Про деталі нової розробки “Мілітарному” ексклюзивно розповіли представники компанії.
Український виробник розвідувальних безпілотних комплексів сімейства Shark представив нову модель, котра отримала рекордну дальність польоту до 420 км, а також збільшену тривалість польоту до 7 годин.
Таких параметрів конструкторам вдалось досягти завдяки інтеграції нових батарей з більшою на 170% ємністю. Завдяки модернізації радіомодему та антенного обладнання, максимальний радіус зв’язку зріс більш ніж удвічі — до 180 км.
Більший радіус роботи дозволить екіпажам працювати поза досяжністю ворожих засобів ураження, а нові рішення в частині програмно-апаратних засобів забезпечують стабільну роботу навіть в умовах порушень GNSS, спуфінгу GPS або спроб перехоплення сигналу управління.
Розробники розповіли “Мілітарному”, що новий SHARK-M тепер здатен виконувати задачі старших систем, таких як PD-2.
“Він виконує ті самі функції, що й PD-2, ACS-3 від української Skyeton, латвійський Penguin, або португальський AR3 Tekever. І якщо PD-2 це універсальна платформа, то SHARK-M створювався саме як просунутий розвідник, і саме розвідувальну ефективність ми прагнули в ньому максимізувати. Він забезпечує і розвідку, і супровід цілей для подальшого коригування (як артилерії, так і ударних дронів), і об’єктивний контроль уражень та постійний моніторинг визначених територій.
Ще важливий момент: попри те, що це новий продукт із новими параметрами, перевчатися не доведеться: вся інфраструктура та софт залишаються ті самі, тому екіпажі Shark-D без проблем пересядуть на SHARK-M.
Підсумовуючи, нашою головною метою було надати меншому БпЛА можливостей “старшокласників”, підвищивши його ефективність і живучість. За ті самі кошти, яких вистачить хіба що на одну систему вищого класу, ви отримуєте втричі більшу кількість БпЛА“, – розповіли у компанії.
Вартість комплексу може суттєво варіюватися залежно від комплектації. Конкретні цифри не оголошуються, однак вартість самого літака збільшилася приблизно на 20%.
“Важливо розуміти, що наземне обладнання багаторазове та використовується роками, а безпілотники це розхідники. Розхідні матеріали мають залишатися максимально доступними. Така логіка воєнних часів, сьогодні це наша логіка“.

Поєднання пошуку та знищення
«Укрспецсистемс» створили комплексне рішення в якому один підрозділ матиме всю номенклатуру безпілотних систем і зможе самостійно виконувати як розвідувальні, так і ударні місії.
“Поле бою постійно змінюється і, на жаль, сьогодні ефективна розвідка не завжди призводить до конкретних результатів. Причини: затримки в координації між підрозділами, відсутність ударної компоненти у розвідників, розвідної – в ударних підрозділів“, – каже співрозмовник.
На прикладі SHARK-M, цю роботу можна описати так:
- Ми запускаємо розвідника, який постійно знаходиться у повітрі. Борти можна міняти прямо у повітрі без розриву спостереження за об’єктом.
- Як тільки-но ціль знайдена, оператори запускають ударний дрон.
- SHARK-M веде ціль і слугує ретранслятором сигналу для точного наведення ударника (для подолання обмежень прямої видимості).
- Як тільки-но ударник бачить ціль, SHARK-M контролює виконання ураження (його часу польоту вистачає для всіх цих маніпуляцій).
- Вразивши ціль, ви отримуєте два джерела контролю – з камери ударника і з камери SHARK-M.
- Далі, оператори парою кліків можуть згенерувати звіт про виконання місії зі всіма детальними точками, описами і результатами (ще до посадки SHARK-M).
У компанії повідомили, що ця система вже працює на полі бою, продемонструвавши перші результати у 2024 році. Втім, деталі щодо ударної компоненти тримаються у таємниці.

Оновлений пункт управління Shark-M
Новий пункт дистанційного пілотування став універсальним: будь-яка система від «Укрспецсистемс» тепер може керуватися з одного пункту. Маючи кілька систем у розпорядженні, екіпаж зможе обрати ту, що найкраще відповідає вимогам завдання.
Для підвищення безпеки комплекс отримав виносний термінал управління. Це мініатюрний пункт дистанційного пілотування, який дозволяє виконувати запуск і посадку літака на безпечній відстані від основної бази.
ПДП комплексу також підтримує безперервну роботу у форматі “карусель”, забезпечуючи плавний перехід між бортами під час місій. Коли батарея одного борту сідає, оператор може запустити інший борт, без перерви розвідки.

Сам пункт управління може бути інтегрований на шасі повнопривідного фургону 4×4, оснащений повноцінним робочим простором для команди та сховищем для всього обладнання.
ПІДТРИМАЙ РОБОТУ РЕДАКЦІЇ "МІЛІТАРНОГО"
Навіть разовий донат в 30 грн чи підписка на $1 допоможе нам працювати і розвиватися далі. Спонсоруй незалежне мілітарне медіа - отримуй достовірну інфу.