fbpx
Президент ДП «Антонов»: добудова другої «Мрії» економічно не виправдана

Президент ДП «Антонов»: добудова другої «Мрії» економічно не виправдана

«Антонов» Авіабудування Авіація Ан-225 «Мрія» Володимир Зеленський ОПК Україна

Президент Державного підприємства «Антонов» Олександр Донець вважає, що добудова другої «Мрії» економічно не виправдана.

Про це він сказав Володимиру Зеленському на аеродромі в Гостомелі під час зустрічі літака Ан-225 «Мрія» з медичним вантажем.

На думку президента Державного підприємства, друга «Мрія» вартує будувати тільки з тією ж метою, з якою він проєктувався – повітряний старт космічних апаратів.

Щодо собівартості добудови то станом на 2012-й вона була порахована на комплектацію вже наявного літака у близько 460 млн доларів.

«Його треба повністю перепроєктувати – окремо крила, окремо фюзеляж, окремо хвостове оперення. Рахували ще у 12-му році, ще коли все було добре з нашим північним сусідом, – десь близько 460 млн доларів у комплектації, у якій він був побудований, тобто в старій комплектації. Це аналогові системи, десятки кілометрів проводів. А якщо його перепроєктувати, зробити, як зараз робиться вся нова техніка, у цифрі – це зовсім інші гроші», – сказав Донець.

Літак Ан-225 "Мрія" привіз до Польщі засоби проти COVID19

Більше інформації про Ан-225 «Мрія»: Багатоцільовий транспортний літак Ан-225 «Мрія»


Станом на сьогодні більшу привабливість у вантажоперевезеннях мають наявні у парку Ан-124 «Руслан», що проєктувались безпосередньо для вантажних перевезень.

Фактично «Мрія» є економічно виправданим повітряним апаратом для доставки повітряних апаратів в космос:

«Він затребуваний не так часто, як «Руслани», тому що, по-перше, це була цільова машина під перевезення “Буранів”, не під перевезення гуманітарних вантажів. Для космосу, за великим рахунком. Це Радянський Союз собі міг дозволити. І найголовніше, що близько 35 % аеропортів його не приймають. Через габарити та розмах крила він не проходить по рульових доріжках… Ми його не окупимо», – сказав Донець

Нагадаємо, що будівництво другого екземпляру Ан-225 «Мрія» розпочали ще за часів СРСР, але згодом цей процес зупинили.

У різний час до ідеї добудови другого літака проєкту повертались та в різний період вартість добудови лише росла. Так спочатку інформацію щодо вартості озвучували на рівні 90 млн доларів, але з часом ціна лише зростає.

«Антонов» Авіабудування Авіація Ан-225 «Мрія» Володимир Зеленський ОПК Україна