fbpx
Туреччина будуватиме новий судноплавний канал до Чорного моря

Туреччина будуватиме новий судноплавний канал до Чорного моря

Азія Будівництво Європа Мармурове море Світ Сусіди Туреччина Флот Чорне море

Туреччина затвердила план розвитку судноплавного каналу «Стамбул», призначеного для полегшення руху суден через протоку Босфор.

Про це повідомляє видання Радіо Свобода.

Міністр охорони довкілля країни Мурат Курум 27 березня висловив сподівання, що проєкт – «Канал Стамбул» – буде швидко реалізований.

Штучний канал протяжністю 45 кілометрів, з’єднуватиме Чорне море на північ від Стамбула із Мармуровим морем на півдні, звідки кораблі пливуть у напрямку Середземного моря. Влада заявляє, що проєкт має зменшити судноплавний рух по Босфору, вузькій прямій, що проходить через Стамбул, і є одним з найбільш завантажених морських коридорів у світі.

Противники проєкту стверджують, що він завдасть шкоди довкіллю, буде надто дорогим, а будівельні контракти укладатимуться на користь правлячій партії та її бізнес-союзникам.

Також проєкт викликав питання і щодо Конвенції Монтре 1936 року, яка надає Туреччині контроль над протоками Босфор і Дарданелли. Конвенція обмежує розміщення військово-морських сил в Чорному морі 21 днем для неприбережних держав, включаючи кораблі союзників Туреччини по НАТО, таких як США. Вона також обмежує тоннаж усіх іноземних військово-морських кораблів. Це, у свою чергу, накладає обмеження на типи військових кораблів, які члени НАТО можуть розміщувати в Чорному морі.

В свою чергу, міністр транспорту та інфраструктури Туреччини Аділь Караісмаілоглу заявив що мегатранспортний проект «Канал Стамбул» зіграє важливу роль в світовому морському судноплавстві, йдеться у повідомленні інформаційного агенства Anadolu Agency.

За його словами, будівництво штучної артерії, покликаної полегшити судноплавство на Босфорі, почнеться незабаром.

«До початку будівництва зовсім небагато часу. «Канал Стамбул» посилить позиції Туреччини в світовій логістиці. Ця артерія буде служити всій світовій торгівлі », – зазначив міністр.

Глава відомства привернув увагу до недавнього інциденту в Суецькому каналі, де 400-метровий контейнеровоз сів на мілину і перекрив рух, що завдало світовій економіці збитків в обсязі 9,6 млрд доларів.

Міністр підкреслив, що новий канал між Чорним і Мармуровим морями забезпечить повну безпеку судноплавства. Передбачається, що водний шлях зможе пропускати близько 160 суден у день, включаючи танкери дедвейтом до 300 тис.т. По маршруту нової водної артерії планується побудувати 10 мостів.

Через протоку Босфор, яка має допустиму пропускну здатність в 25 тисяч суден на рік, в даний час йдуть близько 40-42 тисяч суден. Для того, щоб проплисти через Босфор, суднам доводиться чекати близько тижня. Проект будівництва нової морської артерії в обхід Босфору стане найбільшою інфраструктурної ініціативою в історії Туреччини.

Азія Будівництво Європа Мармурове море Світ Сусіди Туреччина Флот Чорне море