fbpx
У Туреччині представили прототип винищувача MMU

У Туреччині представили прототип винищувача MMU

Turkish Aerospace Industry (TAI) TUSAŞ Авіабудування Авіація Азія Винищувач Винищувач MMU (TF-X) Світ Туреччина

У Туреччині представили перший прототип турецького винищувача «5-го покоління» MMU (Milli Muharip Ucak) він же TF-X.

Церемонія демонстрації відбулася на складальній лінії Turkish Aerospace Industry (TAI).

На сьогодні вже зібрано передню частину фюзеляжу, центроплан, крила та хвостову частину фюзеляжу.

Літак був представлений без двигунів, вертикального стабілізатора та шасі. Також літак ще не має значної кількості електроніки.

За графіком прототип буде готовий у березні 2023 року, щоб розпочати перші наземні випробування. Дати першого польоту наразі немає.

Перший прототип турецького винищувача MMU (Milli Muharip Ucak) він же TF-X. Листопад 2022. Туреччина. Фото: Міноборони Туреччини

«Ми підійшли до дуже важливого та критичного порога проєкту. Сподіваюся, ми зможемо виправдати очікування збройних сил», – розповів представник TAI.

Зараз мало що відомо про характеристики TF-X, але турецька сторона заявляє про винищувач «5-го покоління», який повинен отримати «повний пакет вітчизняної електроніки» та «штучний інтелект».

Розробка літака ведеться поетапно, тому важливі системи озброєння встановлять лише на пізніших прототипах.

Як стало відомо, початкові двигуни будуть американської розробки – GE F110.

Перший прототип турецького винищувача MMU (Milli Muharip Ucak) він же TF-X. Листопад 2022. Туреччина. Фото: ЗМІ Туреччини

У 2021 році керівник TUSAŞ розказав, що спочатку будуть використовуватися двигуни іноземного виробництва, потім буде інтегрований турецький TRMotor.

Але літом 2022 року Управління оборонної промисловості Туреччини оголосило конкурс на розробку турбовентиляторного двигуна. Заявки на участь у конкурсі подали дві турецькі компанії: Tusas Engine Industries та TRMotor. За словами голови Управління оборонної промисловості Туреччини Ісмаїла Деміра, створена турецькою Kale Group та британським виробником Rolls-Royce компанія TAEC також візьме участь у конкурсі.

Двигун повинен вироблятися у Туреччині, права на інтелектуальну власність теж мають належати Республіці. Також виробник не повинен обмежувати отримання експортних ліцензій.

Turkish Aerospace Industry (TAI) TUSAŞ Авіабудування Авіація Азія Винищувач Винищувач MMU (TF-X) Світ Туреччина