fbpx
Українські пілоти можуть пройти навчання на F-16 за кілька місяців

Українські пілоти можуть пройти навчання на F-16 за кілька місяців

F-16 Авіація Винищувач Війна з Росією Командування Повітряних Сил ЗСУ США Україна

Американська оцінка українських пілотів у США показала, що вони будуть готові керувати F-16 менше ніж через шість місяців навчання.

Про це виданню The Times розповів начальник авіації Повітряних сил України Сергій Голубцов.

Він повідомив, що двоє пілотів, які проходили оцінку навичок в США, вже повернулися в Україну.

Вони провели там три тижні і навчалися на симуляторі F-16, як літати разом двома пілотами зі зброєю. Результати вийшли дуже хороші: українські пілоти можуть навчитися літати та керувати системами озброєння на F-16 менше ніж за пів року“, – сказав він.

Сергій Голубцов, начальник авіації ПС України Фото з відкритих джерел

Крім того, Сергій Голубцов повідомив, що отриманий українськими пілотами досвід дозволяє значно скоротити процес підготовки.

Майстерність пілотів була оцінена надзвичайно високо, а ці хлопці були середніми пілотами. Кожен пілот унікальний, тому має бути індивідуальний план навчання. Але після цієї оцінки ми можемо значно скоротити термін залежно від попереднього досвіду українських пілотів. Це чудова новина для нас“, – сказав Сергій Голубцов.

У чому перевага F-16?

У виданні підкреслюють, що США наразі не дають чіткої відповіді на питання про передачу Україні винищувачів та заявляють, що наразі це не пріоритет у надані військової допомоги.

З іншого боку Польща та Словаччина передали свої винищувачі МиГ-29. Це рішення обговорювали впродовж року через побоювання ескалації.

МиГ-29 Польщі

Водночас тиск на НАТО щодо постачання Україні винищувачів зростає. Борис Джонсон закликав Велику Британію надати Україні літаки Typhoon, щоб “розтопити лід”. Разом з тим українські військові підкреслюють, що потребуються платформ одного типу з великим запасом запчастин.

Ми не жорсткі щодо конкретної моделі, але щодо технічних характеристик — якщо є інші платформи, які можуть утримувати та використовувати такі самі боєприпаси та мають ті ж характеристики [як F-16], ми можемо використовувати цю платформу. Ми зосередилися на F-16, тому що ми знаємо, що їх у всьому світі понад 4000 — їх буде легко замінити та отримати запасні частини“, — сказав начальник авіації Повітряних сил України Сергій Голубцов.

Він також додав, що утримування різних типів літаків коштує дорого. Україна готова мати один або ж два типи платформ щонайбільше.

Підготовка інфраструктури

Сергій Голубцов також відкинув занепокоєння щодо швидкого знищення винищувачів після передачі. Українські пілоти здійснюють по 50 вильотів на день, щоб стримувати російську авіацію.

У нас є десятки різних місць і аеропортів, щоб сховати та укрити наші літаки, і ми отримуємо більше західних систем протиповітряної оборони, щоб постійно захищати наші злітно-посадкові смуги. Ми можемо досягати результатів і робити те, що потрібно, з нашими реактивними літаками радянського виробництва, то чому б нам не зробити те саме з більш сучасними літаками? Ми просто будемо набагато ефективнішими“, – повідомив Сергій Голубцов.

Отримання Україною сучасних реактивних літаків з більшою дальністю польоту – ключова складова для захисту міст.

Росіяни мають радари більшої дальності та боєприпаси на новіших літаках. Вони використовують ракету з радіусом дії 200 км, щоб знищити наші системи протиповітряної оборони С300, які мають радіус дії 150 км, а потім 1500-кілограмові керовані бомби, щоб атакувати прифронтові міста, такі як Вугледар, Бахмут і Мар’їнка. Якби у нас були F-16 з ракетами AIM-120 і радіусом дії 180 км, ми могли б відкинути російські літаки набагато далі“, – підкреслив Голубцов.

Українська інфраструктура також готова до прийому багатоцільових винищувачів. Одна зі злітно-посадкових смуг отримала позитивну оцінку від одного з виробників F-16.

Американські винищувачі F-15 і F-16 використовували типові українські військові бази. Злітали, сідали легко, без проблем на наших базах Миргород і Старокостянтинів. Літаки спеціально не готувалися до цих злітно-посадкових смуг і ці бази не кращі за будь-яку іншу авіабазу в Україні“, – сказав генерал.

Миргород, навчання «Безпечне небо 2011». Американський F-16 та українські літаки. 2011 рік. Україна. Фото: poltava.to

Також начальник авіації Повітряних сил України зауважив, що перехід на літаки стандартів НАТО неминучий. Авіаційні боєприпаси, які отримала Україна, не можна ефективно використовувати зі старих літаків. Це протирадіолокаційні ракети HARM-88 та керовані авіабомби JDAM.

Це озброєння доводиться програмувати на землі, а це зменшує його ефективність. Тож українським Повітряним силам потрібні сучасні багатоцільові винищувачі.

F-16 Авіація Винищувач Війна з Росією Командування Повітряних Сил ЗСУ США Україна