Український волонтерський проєкт відновлює радянську техніку для ЗСУ
В Україні дали старт новому проєкту з відновлення радянської техніки для підрозділів територіальної оборони. Він отримав назву “Тачки на ТРОкачку”.
Про започаткування проєкту стало відомо з офіційного сайту Trocars.
“Спочатку ми забрали перші 7 машин із військових складів Збройних Сил України. Привезли їх у свій бокс і за 22 дні відремонтували машину 4 категорії, а за 10 днів – машину 3 категорії. І власне, далі під егідою Головнокомандувача ми будемо продовжувати ремонтувати ці машини стільки, скільки зможемо їх зробити, по максимуму. На фоні всеукраїнського масштабу кількість в тисячу або чотири тисячі нас не лякає”, – каже Віктор Шевченко, співініціатор проєкту, офіцер управління логістики штабу Командування Сил ТрО ЗСУ.
З словами Віктора Шевченка, вартість відновлення однієї вантажівки складає $2500-3000. Це радянські автомобілі УРАЛ, ГАЗ, ЗіЛ, КамАЗ та бронетранспортери.
На базах зберігання ЗСУ є необхідна кількість військових авто III-IV категорії. За потреби їх можна відремонтувати й відправити у стрій. Ці автомобілі не експлуатують уже понад 15-20 років і техніка може стати брухтом, якщо залишити усе, як є.
Ремонтувати старі радянські автомобілі вирішили через гроші, а точніше – задля їхньої економії. Одне вживане військове авто на аукціоні, приміром у США, коштує близько 15 тисяч доларів. Це сума без вартості доставки, ремонту (а він теж потрібен), заміни фільтрів тощо. Тому вигідніше і швидше ремонтувати те, що вже є на складах.
Перш, ніж запустити проєкт, ініціатори знайшли по всій Україні 5 одиниць ГАЗ-66 IV-ї категорії та по одному ГАЗ-66 III-ї та II-ї категорій. Зусиллями волонтерів та благодійників закупили необхідні запчастини і матеріали, а за ремонт взялися два СТО у Києві. Так у проєкті знайшлись майстри, які погодились надати послуги безкоштовно.
“На виході – за 20 діб отримали 6 готових до фронтових умов машин “на ходу”. Середня вартість ремонту однієї машини – 2500-3000$ . І лише одна машина із 7-ми виявилася металобрухтом. Двигун “накрився”, проте і і тут є два виходи: вона може стати “донором” чи послужити військовим після заміни двигуна”, – стверджує Віктор Шевченко
На запитання про середню тривалість життя автівки на фронті, співзасновник проєкту пояснює:
“Тут важко сказати однозначно – надто багато непередбачуваних факторів. Наприклад, цивільна “швидка” живе 2-3 тижні, вбивається “ходова”. Нещодавно мені розповідали історію про позашляховик, який доправляв пораненого лісом. Зазвичай шлях займав 40 хвилин, долетіли за 17. Очевидно, що з машини витисли максимум, щоби врятувати життя”
За словами Віктора, із 4-х перших відремонтованих і відправлених на схід вантажівок – однієї вже немає. З одного боку, військові авто живуть довше, бо пристосовані до польових умов, але з іншого – від вибухів та прямих влучань вони не застраховані.
Автори проєкту закликають представників українського бізнесу та благодійні організації долучатись до їхньої ініціативи та спільно з ними повертати машини в стрій для Сил територіальної оборони ЗСУ.
ПІДТРИМАЙ РОБОТУ РЕДАКЦІЇ "МІЛІТАРНОГО"
Навіть разовий донат в 30 грн чи підписка на $1 допоможе нам працювати і розвиватися далі. Спонсоруй незалежне мілітарне медіа - отримуй достовірну інфу.