fbpx
Уряд профінансує розробку та виробництво спецмашин для «Вільха-М»

Уряд профінансує розробку та виробництво спецмашин для «Вільха-М»

Кабінет Міністрів ОПК РСЗВ РСЗВ "ВІЛЬХА" Україна

Уряд України профінансує розробку дослідного зразка та серійне виробництво спецмашин для «Вільха-М».

Про це повідомляє Український мілітарний портал.

Фінансування передбачено у рамках інвестиційних проєктів на 2020—2023 роки та здійснюватиметься коштом державного бюджету України.

Комплект транспортних засобів включає універсальну пускову установку, транспортно-заряджаючу машину та транспортну машину для ракетного комплексу «Вільха-М».

У лютому 2019 року компанія «Спецтехноекспорт» вперше представила модель пусковоїу установки «Вільха» у масштабі 1:35 на міжнародній виставці оборонної та військової промисловості IDEX-2019 в ОАЕ, нещодавно компанія виконавець макету показала нову пускову «Вільхи».

За новою концепцією самохідна пускова установка отримала нову спарену броньовану кабіну, замість однорядної неброньованої кабіни над двигуном та додаткової надбудови для розміщення операторів ракетного комплексу.

Машина виконана на 4-вісному шасі з колісною формулою 8х8, виробник якого зараз не відомий.

Для уніфікованої пускової установки УСПУ-360 комплексу крилатих ракет РК-360МЦ, більш відомого як «Нептун», використане 4-вісне КрАЗ-7634 з колісною формулою 8х8:

Учора, 19 листопада 2020 року, було показано пускову установку реактивної системи залпового вогню «Ураган» на шасі Т815-7Т3RC1 від чеської фірми TATRA з колісною формулою 8х8 та може рухатися максимальною швидкістю понад 100 км/год.

До заміни платформи додалась і цифрова система управління вогнем, модернізація отримала назву «Буревій»:

РСЗВ «Буревій» на шасі TATRA

Західне шасі було використано не випадково – воно відрізняється високою надійністю та використовується у якості бази для ряду військових транспортних засобів, у цей же час вітчизняне підприємство ПАТ «АвтоКрАЗ» перебуває у стадії банкрутства.

Вітчизняний ракетний комплекс «Вільха» розроблявся як створення спеціальних корегованих боєприпасів до реактивної системи залпового вогню «Смерч», і в ході випробувань використовували його бойову машину 9А52 на шасі МАЗ-79112 від Мінського заводу колісних тягачів, що у Білорусі.

Базове шасі було розроблене у 80-х роках та з тих пір низка країн приймали спроби по розробці нових бойових машин для 300-мм реактивної системи.

Для прикладу у Росії аби зацікавити потенційних покупців була розроблена пускова установка 9А52-2Т «Смерч» на шасі TATRA Tatra 816 із колісною формулою 10х10:

Бойова машина та транспортно-заряджаюча машина РСЗВ «Смерч»

Машина вже постачається на експорт:

Tatra 815-6ZVR8T в якості шасі для пускової установки РСЗВ БМ-30 «Смерч»

Окрім виключно заміни шасі за кордоном розробляються й інші варіанти розміщення пускових установок, у тій же Росії розроблено декілька варіантів бойової машин 9А52 у контейнерному виконанні – на шасі МЗКТ-7930 та КамАЗ:

У такій варіації реактивні боєприпаси знаходяться у транспортно-пускових контейнерах, що пришвидшує процес перезаряджання бойової машини та дає змогу використовувати різні калібри (у для 9А53 – 220 мм та 300 мм, а також 122 мм).

Кабінет Міністрів ОПК РСЗВ РСЗВ "ВІЛЬХА" Україна